T2b Grawomobil '75

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Grawo75 » do dec 08, 2011 13:42 pm

nog een paar foto´s van de bus op de camping
Afbeelding

Afbeelding

even een bus and babe sessie gehouden... :mrgreen:
Afbeelding

binnenkort weer verder...

rydingdutch
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: zo feb 13, 2011 17:29 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Scheveningen

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door rydingdutch » do dec 08, 2011 14:14 pm

wat een mooi verhaal !!!!!

ben erg jaloers op je vakmanschap en durf ! Hele blokken veranderen en aanpassen. En als de remmen ontlucht moeten worden dan gebruik je gewoon een ballon ! Geniaal ! Gelukkig rijdt mijn bus voorlopig zonder al die aanpassingen :lol:

Ik was vandaag al weer trots op mijzelf dat ikzelf een oude imperial op mijn bus heb gemonteerd en daar voor de show een paar erg oude waterskies op heb gemonteerd ! Ach .......... het oog wil ook wat ! =D>

Wat betreft Istrie en Umag / Kroatie. Ben daar 3 jaar geleden weer geweest op vakantie, maar dan met mijn "andere bus "een Vito. Vond het vanuit de Randstad met mijn 39 jaar oude T2 a/b toch wel een p ...... eind rijden hoor ! Maar .......... door je topic begin ik voor komende zomer wel weer te twijfelen !

thanks !!!

Rydingdutch
Laatst gewijzigd door rydingdutch op do dec 08, 2011 17:06 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

rydingdutch
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: zo feb 13, 2011 17:29 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Scheveningen

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door rydingdutch » do dec 08, 2011 14:16 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Grawo75 » za dec 10, 2011 14:48 pm

Dank je, maar geniaal ben ik echt niet, geloof me!

Kroatie is echt de moeite waard en is zeker goed te doen met de bus. Vanuit Stuttgart scheelt het toch al snel 650 km met Nederland, dat is dus een dag rijden minder. Maar ik zeg, gewoon doen!

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Grawo75 » za dec 10, 2011 15:49 pm

En we gaan weer verder...
De laatste paar dagen hebben we nog lekker een paar tourtjes in de omgeving gemaakt.

Afbeelding

zoek de bus...
Afbeelding

op weg naar het volgende bergdorpje, 5 kilometer grindweg...
Afbeelding

ik had dus nog nooit een kiwiplant gezien!
Afbeelding

heeeeeeel veel zwerfkatten...
Afbeelding

Voor de terugreis nog even de ramen wassen
Afbeelding

In totaal hebben we 2100 kilometer gereden, zonder problemen. Het benzineverbruik ligt ongeveer bij 1 op 7,5.... en tijdens deze vakantie heb ik ongeveer 0,4 liter smeerolie bij moeten vullen. Dat valt wel mee, aangezien er bij de olie temperatuursensor een kleine lekkage zit.

Wij verheugen ons al op de volgende vakantie!!

groeten,

Gerben

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Airtime » zo dec 11, 2011 22:53 pm

Grawo75 schreef:Hier wordt al jaren niet meer getankt
Afbeelding


Dit had trouwens een mooie foto geweest voor op de kalender! :shock: =D> 8)
Easy!

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Grawo75 » ma dec 12, 2011 22:04 pm

Airtime schreef:
Grawo75 schreef:Hier wordt al jaren niet meer getankt
Afbeelding


Dit had trouwens een mooie foto geweest voor op de kalender! :shock: =D> 8)



Volgend jaar?? [-o< :wink:

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Max » di dec 13, 2011 11:43 am

Van mij mag het.

Wat een pracht van een bus (en verhaal).
wist je ook dat de Grawo voor 1971 de Arco was?
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Grawo75 » wo feb 19, 2014 21:52 pm

Zo dan.... laatste bericht was in 2011... :shock:

Eind 2012 hebben mijn vriendin en ik een trip naar Spanje ondernomen. Van Stuttgart zijn we naar Lyon gereden, daar hebben we op een parkeerplaats overnacht. de volgende dag zijn we doorgereden naar Barcelona. In totaal hebben we ongeveer 5000 km gereden en enorm genoten van de prachtige landschappen. Bla bla bla.... FOTO´S!!!! :D

Afbeelding

Afbeelding
Op de camping in El Masnou, van hieruit was het een half uurtje met de trein naar Barcelona.

Afbeelding
Lekker de tourist uithangen!

Afbeelding

Afbeelding

Na twee heerlijke, bijna zomerse, dagen in Barcelona zijn we verder gereden naar het zuiden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Grawo75 » wo feb 19, 2014 23:26 pm

Afbeelding
Onderweg langs de snelweg even wat eten. We kozen voor de snelweg, omdat we toen nog dachten dat we tijd te kort zouden hebben. Dat bleek later onzin te zijn, maar goed. :lol:
Onderweg hoorden we af en toe een bonkend geluid achterin de bus, maar dit verdween snel weer. waarschijnlijk de homokineten...

Afbeelding
Beetje te fris om te zwemmen, maar we genieten altijd van het strand!

Afbeelding
Op camping Rio Mar in Oliva tussen de overwinteraars.
´s Ochtends wakker geworden van de mensen die direct naast onze bus over ons en onze bus stonden te praten. Wel positief, gelukkig!

Afbeelding

Afbeelding
Langs de kant van de straat mandarijntjes kopen! Daar hebben we nog drie weken van gegeten, de zak was een beetje groot... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Uitzicht vanaf een parkeerplaats. Onderaan de berg zie je de lelijke platsic kassen die een groot deel van de Spaanse kust verzieken, erg jammer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn vriendin op de parkeerplaats achtergelaten om foto´s te maken. Twee finse pensionados stonden wel raar te kijken toen ik zonder vriendin wegreed.

Afbeelding

Afbeelding
Op de camping in Mazarron. Naast de bus aan een flesje wijn.
Ik was nog even de ramen van de bus aan het wassen toen ik in mijn ooghoek iemand naar ons tafeltje zag sluipen. Ik schrok, want daar lag ook ons fototoestel. Toen ik ging kijken zag ik een omaatje een bord met een groot stuk pruimentaart neerzetten! Op de vraag waarom we dat hadden verdiend zei ze: "toen ik jullie vanmiddag aan zag komen moest ik aan mijn kleinkinderen denken. En voor mijn kleinkinderen bak ik altijd een taart, dus dat heb ik vandaag dan ook maar gedaan." Hoe cool is dat!?!?!
We werden daar alle campinggasten in hun hart gesloten, het was dus ook erg druk bij onze bus. Iedereen kwam een praatje maken! Onze buurman was een oude rockmuziekant uit Zweden en hij kreeg bijna tranen in zijn ogen, want hij was met zijn band in een T2 door Zweden getourd. Hij heeft die avond zeker 20 foto´s van onze bus naar zijn oud-bandleden gestuurd...

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Grawo75 » wo feb 19, 2014 23:48 pm

Op de meeste campings bleven we twee dagen staan om daarna weer door te reizen.
Na een dag in de stromende regen te hebben gereden kwamen we aan in Granada, een erg mooi stadje.
En als je daar dan toch bent is het zeker de moeite om Alhambra te bezoeken!

Afbeelding
Een mooi tuinencomplex met prachtig versierde paleizen.

Afbeelding

Afbeelding
uitzicht op het oude Granada.

Afbeelding
Op de achtergrond de Sierra Nevada.

Afbeelding

Afbeelding
´s ochtends lekker de kachel aan!

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Grawo75 » do feb 20, 2014 1:33 am

Uitstapje in de Sierra Nevada!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Na een paar uren berg op hebben we de top bereikt!

Afbeelding
Wild life!

De volgende dag zijn we verder gereden naar Sevilla, een prachtige stad. Wij vonden het er mooier dan in Barcelona.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu stonden we voor een dilemma... Doorrijden naar Lissabon, wat ik eigenlijk van plan was of naar het zuiden en op het gemak langs de kust weer terug. Het werd de tweede optie. Doorrijden naar Portugal zou het tijdschema erg krap maken en met een oude bus weet je het nooit. Dus liever een paar dagen achter de hand houden voor het geval we pech zouden krijgen.

Dus van Sevilla richting het zuiden. In Conil de la Frontera was het.... WARM!
Afbeelding

Mooie witte dorpjes sieren deze streek!
Afbeelding

Afbeelding
Ideale temperaturen om de was te doen!

Afbeelding
Voor degenen die een VCT2 kalander hebben gekocht is dit een bekende foto!

Afbeelding
Lekker touren door de omgeving.

Afbeelding

BonkbonkbonkbonkbonkBONKBONKBONKBONK :shock:
Weer dat gebonk en deze keer ging het niet meer weg...
Op zoek naar een lokale garage. In het weekend niet zo makkelijk, zeker niet als je steenkolen spaans spreekt.
De portier van de camping wist wel een werkplaats waar ze me konden helpen, waarschijnlijk zijn neef ofzo.
Na een uitleg van een half uur en drie keer duidelijk maken dat ik geen auto wil kopen, maar dat ik mijn auto wil laten repareren, heeft hij een schetsje gemaakt. Bij de rij dennenbomen staat een boot, daarna moet je linksaf... jaja. Werkplaats gevonden, maar die bleek uitgestorven.
De volgende dag nog maar eens aan de receptie gevraagd en die wisten nog wel een garage in de buurt.
Daar aangekomen moest ik duidelijk maken dat de homokineten gesmeerd moesten worden. Met het werkplaats handboek erbij lukte dat binnen een kwartier! Bus op de brug en smeren maar!
Het probleem was niet helemaal weg, maar al stukken beter! Als we niet harder rijden dan 90 km/u blijft het bonken weg, prima!

Nog even gestopt in Tarifa.
Afbeelding
Daar willen we zeker nog een keer naar toe. Het leek ons daar erg gezellig en het is er super om te kitesurfen.

Volgende geplande stop was Gibraltar, maar omdat het maar bleef regen hebben we er maar vanaf gezien.
Afbeelding

We zijn die dag doorgereden naar Carchuna. De camping lag ingesloten tussen de plastic kassen, goed genoeg om een nacht te staan, maar de volgende dag snel verder!

De volgende stop was een camping bij het plaatsje San Jose in het natuurgebied Cabo da Gata. Wat een prachtig stukje natuur tussen alle plastic kassen.
En hoe verken je een natuurgebied? Met de bus natuurlijk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Echt een heel maf landschap!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
´
bij terugkomst op de camping hadden we bezoek
Afbeelding

Tijd voor een grote schoonmaak, er verzameld zich toch altijd weer een hoop vuiligheid in de bus.
Afbeelding

En ´s avonds lekker kokkerellen
Afbeelding

Eeen paar dagen later was het weer tijd om door te reizen. We hebben 1 nacht op een camping in La Manga gestaan, maar daar zijn we snel weer vertrokken. We stonden daar tussen de ENORME campers en trailers, niet echt ons ding...
De volgende dag dus doorgereden naar La Marina. Daar stonden we op een luxe camping en hebben we onszelf verwend met sauna, massages en dergelijke, heeeerlijk!

Goeie morgen!
Afbeelding
Spekpannekoeken!!!
Afbeelding

golfclassic
Actief Lid
Berichten: 353
Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
Bouwjaar Bus: 1975

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door golfclassic » do feb 20, 2014 1:39 am

echt knap zon reis ;)

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Grawo75 » do feb 20, 2014 1:53 am

Na deze camping zijn we nog een nachtje blijven staan op een camping vlakbij de franse grens, maar ik ben de naam even kwijt. Daarna zijn we doorgereden naar een camping in de buurt van Orange in Frankrijk. De dag daarna zijn we terug naar Stuttgart gereden, een hele dag regen.... en als je dan geen deftig geisoleerde kachelslangen hebt dan is het koud in een bus.... en dan krijg je dit...

Afbeelding

Afbeelding

Op 250 km voor aankomst begonnen de ruitenwissers te piepen, dat ging nog even goed, maar toen..... niks meer.... De laatste 200 km zijn we zonder werkende ruitenwissers naar huis gereden. Op ieder tankstation zijn we gestopt om een waterafstotend middel (zoals Rainex) te zoeken, maar te vergeefs. Ik was bekaf toen we thuis waren en heb gezworen geen meter meer met de bus te rijden voordat de ruitenwissers gerepareerd zijn. Tot op heden is dat gelukt :oops:
De nieuwe homokineten liggen klaar voor montage en ik kan niet wachten tot het buiten wat droger en warmer wordt. Dan gaan we met frisse moed de bus weer klaar maken voor nieuwe avonturen in 2014!!
Het kriebelt al!!!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: T2b Grawomobil '75

Bericht door Wilfred » do feb 20, 2014 9:00 am

WAUW! wat een prachtige, zomers aandoende updat zo in februari (behalve de laatste twee foto's )

toch jammer dat er nog net even iets technisch mis moest gaan... maar et blijft gaaf om je busje zo te gebruiken waar die voor bedoeld is.

Wij zijn naar portugal geweest afgelopen jaar, ook lissabon, en jullie zijn nog verder geweest! respect om zo'n afstand te doen. Erg leuk!
Take the planet and make it spin your way

Plaats reactie