T2b Grawomobil '75
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
T2b Grawomobil '75
Nu wordt het toch tijd dat ik hier eens wat plaatjes van mijn bus plaats. Ik ben Gerben, ben van het bouwjaar 1980 en woon in Stuttgart. Ik rij al jaren een kever uit '68, maar in 2009 kon ik het echt niet laten en heb ik deze bus gekocht.
Zoals de titel al zegt is het een T2b uit 1975 welke hier bij Stuttgart is omgebouwd tot Grawomobil.
Aangezien iedereen hier, net als ik, nogal visueel is ingesteld zal ik vooral foto´s posten.
Zoals de titel al zegt is het een T2b uit 1975 welke hier bij Stuttgart is omgebouwd tot Grawomobil.
Aangezien iedereen hier, net als ik, nogal visueel is ingesteld zal ik vooral foto´s posten.
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: T2b Grawomobil '75
de advertentie foto´s
de foto´s bij de bezichtiging
weggestopt in een boerenschuur
het interieur
de foto´s bij de bezichtiging
weggestopt in een boerenschuur
het interieur
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: T2b Grawomobil '75
Het M-code plaatje
En de ontcijfering met dank aan Zomerbloempje
52 112 952
184 288 597 731
934851 EY1 Z21 097 119
15 4 7324 068 2310 31
5: modeljaar 1975
2 112 952: chassisnuummer
9348: ??
51: donkerbeige kunstleer
EY1: (1975) 094 100 102 103 121 161 172 181 194 506 508 511 551 568 671
094: afsluitbare motorklep
100: zonder VW logo voorop
102: achterruitverwarming
103: extra zware schokbrekers
121: 2 electrische ventilatoren in het frisseluchtsysteem
161: stoelen in de cabine met aanluitingen voor hoofdsteunen
172: tubeless steel-ply banden
181: chromen wieldoppen, koplampringen en achteruitkijkspiegels
194: convex (=bolle) achteruitkijkspiegels links en rechts ipv platte speigels
506: rembekrachtiger en een gescheiden remcircuit controle lampje
508: ventilatie raam in de schuifdeur en in alle ramen er tegenover
511: bekleed dashboard en klepje
551: halogeen koplampen
568: getinte ramen (behalve voor)
671: getinte voorruit van gelamineerd glas
Z21: slecht weer en luxepakket samen:
025: dagteller en klok
162: rubber op de bumpers
507: ventilatieramen in de portieren
571: mistlamp achter
616: achteruitrijdlampen
652: ruitenwisser met interval
659: 2 mistlampen voor
097: emden autoradio
119: eberspächer BN4 kachel
184: driepuntsgordels met oprolmechanisme en drukknoppen in de cabine
288: met koplampwasser installatie
597: 12V 63A accu ipv de standaard 12V 45A
731: ??
15 4: week 15, dag 4: donderdag 10-4-1975
7324: interne VW code
068: bestemd voor Augsburg
23: kombi
1:stuur links, schuifdeur rechts
0: standaard
3: type 4 1800cc motor
1: handgeschakeld
En de ontcijfering met dank aan Zomerbloempje
52 112 952
184 288 597 731
934851 EY1 Z21 097 119
15 4 7324 068 2310 31
5: modeljaar 1975
2 112 952: chassisnuummer
9348: ??
51: donkerbeige kunstleer
EY1: (1975) 094 100 102 103 121 161 172 181 194 506 508 511 551 568 671
094: afsluitbare motorklep
100: zonder VW logo voorop
102: achterruitverwarming
103: extra zware schokbrekers
121: 2 electrische ventilatoren in het frisseluchtsysteem
161: stoelen in de cabine met aanluitingen voor hoofdsteunen
172: tubeless steel-ply banden
181: chromen wieldoppen, koplampringen en achteruitkijkspiegels
194: convex (=bolle) achteruitkijkspiegels links en rechts ipv platte speigels
506: rembekrachtiger en een gescheiden remcircuit controle lampje
508: ventilatie raam in de schuifdeur en in alle ramen er tegenover
511: bekleed dashboard en klepje
551: halogeen koplampen
568: getinte ramen (behalve voor)
671: getinte voorruit van gelamineerd glas
Z21: slecht weer en luxepakket samen:
025: dagteller en klok
162: rubber op de bumpers
507: ventilatieramen in de portieren
571: mistlamp achter
616: achteruitrijdlampen
652: ruitenwisser met interval
659: 2 mistlampen voor
097: emden autoradio
119: eberspächer BN4 kachel
184: driepuntsgordels met oprolmechanisme en drukknoppen in de cabine
288: met koplampwasser installatie
597: 12V 63A accu ipv de standaard 12V 45A
731: ??
15 4: week 15, dag 4: donderdag 10-4-1975
7324: interne VW code
068: bestemd voor Augsburg
23: kombi
1:stuur links, schuifdeur rechts
0: standaard
3: type 4 1800cc motor
1: handgeschakeld
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: T2b Grawomobil '75
Toen ik de bus kocht lag er een type 4 2,0 CJ motor in, maar die verbruikte meer olie dan benzine. Deze heb ik snel vervangen door een revisie motor van Remtec, eveneens een 2,0 CJ blok en hier rij ik tot nu toe zonder veel problemen mee. Het oude blok ligt in de garage te wachten op betere tijden.
De motor wissel moest snel gebeuren, want we hadden een weekendje Zeeland gepland met een Collega en zijn T1.
Die kale dat ben ik
de rookmachine is eruit!
De motor wissel moest snel gebeuren, want we hadden een weekendje Zeeland gepland met een Collega en zijn T1.
Die kale dat ben ik
de rookmachine is eruit!
Laatst gewijzigd door Grawo75 op di dec 06, 2011 21:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: T2b Grawomobil '75
Dat is een apparte uitvoering van 'n T2B deze had ik nog niet gezien.
Mooie uitvoering van het interieur en de delux extra's.
Zo te zien komt deze van albert vandaan
Mooie uitvoering van het interieur en de delux extra's.
Zo te zien komt deze van albert vandaan
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: T2b Grawomobil '75
Ja, dat klopt! Je kent hem?
Het interieur is ondertussen wel wat opgefrist!
Die striping vind ik zelf ook wel cool, maar volgens mij een creatie van een van de vorige eigenaren.
Het interieur is ondertussen wel wat opgefrist!
Die striping vind ik zelf ook wel cool, maar volgens mij een creatie van een van de vorige eigenaren.
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: T2b Grawomobil '75
Grawo75 schreef:Ja, dat klopt! Je kent hem?
Het interieur is ondertussen wel wat opgefrist!
Die striping vind ik zelf ook wel cool, maar volgens mij een creatie van een van de vorige eigenaren.
Mijn bus komt ook bij Albert vandaan, ik herkende het aan de achtergrond van de foto's.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: T2b Grawomobil '75
Bij mijn ouders in de carport alles ombouwen.
Als er gesleuteld moet worden is de buurman er altijd als de kippen bij
alles overgebouwd
mijn vriendin aan het werk
met broerlief het blok weer op het karretje tillen....best zwaar
toen was het hele gezin compleet! Iedereen helpt, want morgen moet Gerben met de bus rijden!
even passen en meten
Helaas, het past dus echt niet. Even niet opgelet... het vliegwiel van het nieuwe blok is groter en de drukgroep loopt aan tegen de bak. Origineel zat er een 1,8 AP motor in de bus, de bijbehorende CM bak hangt er nog onder en is dus niet te combineren met een CJ motor. Maar met volgende aanpassing past alles prima.
Op de aangegeven plaatsen iets weggeslepen en een hi-torque kever startmotor geinstalleerd.
Als er gesleuteld moet worden is de buurman er altijd als de kippen bij
alles overgebouwd
mijn vriendin aan het werk
met broerlief het blok weer op het karretje tillen....best zwaar
toen was het hele gezin compleet! Iedereen helpt, want morgen moet Gerben met de bus rijden!
even passen en meten
Helaas, het past dus echt niet. Even niet opgelet... het vliegwiel van het nieuwe blok is groter en de drukgroep loopt aan tegen de bak. Origineel zat er een 1,8 AP motor in de bus, de bijbehorende CM bak hangt er nog onder en is dus niet te combineren met een CJ motor. Maar met volgende aanpassing past alles prima.
Op de aangegeven plaatsen iets weggeslepen en een hi-torque kever startmotor geinstalleerd.
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: T2b Grawomobil '75
freddeblok schreef:Mooi speelgoed
Fred
Dank je!
Maar jij mag ook niet klagen!
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: T2b Grawomobil '75
We zijn die avond tot 23 uur bezig geweest, maar met succes! De volgende dag reden we met de bus richting Zeeland voor een heerlijk weekendje relaxen!
Op camping "De Molenhoek" te Kamperland
Die T3 vroeg er gewoon om
Na een super weekend nog even gestopt op de Brouwersdam
Op camping "De Molenhoek" te Kamperland
Die T3 vroeg er gewoon om
Na een super weekend nog even gestopt op de Brouwersdam
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: T2b Grawomobil '75
Nu even over de uitvoering van de bus: Grawomobil
Als ik het internet moet geloven zijn er totaal rond de 750 bussen (T1 en T2)omgebouwd, hoeveel er nu nog rondrijden weet ik niet.
De bussen werden in Leinfelden Echterdingen omgebouwd bij het timmerbedrijf van Gerhard Grau. De naam Grawomobil komt van Grau Wohnmobil.
Zo... nu weer wat plaatjes.
Een verhaaltje over de Grawomobil. Niet alleen VW´s werden omgebouwd.
Als ik het internet moet geloven zijn er totaal rond de 750 bussen (T1 en T2)omgebouwd, hoeveel er nu nog rondrijden weet ik niet.
De bussen werden in Leinfelden Echterdingen omgebouwd bij het timmerbedrijf van Gerhard Grau. De naam Grawomobil komt van Grau Wohnmobil.
Zo... nu weer wat plaatjes.
Een verhaaltje over de Grawomobil. Niet alleen VW´s werden omgebouwd.
- JRS
- Gevorderde
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Groningen
Re: T2b Grawomobil '75
Mooie bus! en Mooie foto's!
Geniet er van.
Groeten JR
Geniet er van.
Groeten JR
05-1971 Early Bay Westfalia
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: T2b Grawomobil '75
Het interieur.
De bus is voorzien van:
Electrolux koelkastje dat werkt op 220V, 12V en op gas.
Wasbakje met kraantje en electrisch waterpompje met voetschakelaar (onder koelkast).
Twee-pits gaskooktoestel.
Truman gaskachel.
Ouwe sticker op de deur van de koelkast.
Sticker op het afdekplaatje van het kooktoestel.
Het king-size bed
De bus is voorzien van:
Electrolux koelkastje dat werkt op 220V, 12V en op gas.
Wasbakje met kraantje en electrisch waterpompje met voetschakelaar (onder koelkast).
Twee-pits gaskooktoestel.
Truman gaskachel.
Ouwe sticker op de deur van de koelkast.
Sticker op het afdekplaatje van het kooktoestel.
Het king-size bed
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: T2b Grawomobil '75
Na een tijdje touren begon de bus toch wel heel goed vanzelf te remmen...
Allebij de voorremmen zaten vast, deze heb ik dus meteen maar helemaal vervangen. De foto´s zijn niet zo best, maar beter een slechte foto dan een lange text
Tja, nu de boel ontluchten... niet zo makkelijk als je alleen bent.
Een pakje ballonnen doet wonderen. Met wat overdruk op het remvloeistofreservoir gaat het een stuk beter.
Het remt weer als een tiet!
Allebij de voorremmen zaten vast, deze heb ik dus meteen maar helemaal vervangen. De foto´s zijn niet zo best, maar beter een slechte foto dan een lange text
Tja, nu de boel ontluchten... niet zo makkelijk als je alleen bent.
Een pakje ballonnen doet wonderen. Met wat overdruk op het remvloeistofreservoir gaat het een stuk beter.
Het remt weer als een tiet!