Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
creepenrietje
Actief Lid
Berichten: 479
Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Burgum
Contacteer:

Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door creepenrietje » za aug 27, 2011 16:20 pm

Hallo allemaal,

Wij hadden zo gedacht dat wat meer vermogen niet verkeerd zou zijn, dus heb ik een 1,7 injectie type 4 blok gekocht.
Compleet met de volledige injectie en computer er bij.
het plan is om deze volledig te gaan demonteren en te reviseren, en dan als 1900cc met centrale weber carburateur weer op te bouwen (niet binnen een week, eerder een jaar)

Hier wil ik graag de voortgang met jullie delen, en sta vooral open voor jullie meningen en comentaar.

Hieronder de eerste foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik heb de motor dus met een takel van de kar gehaald, de jongens vinden het best spannend.

Hierna ben ik begonnen met plaatwerk demonteren, de staat van de motor valt mij beslist niet tegen!
Afbeelding
Afbeelding

Kan iemand mij vertellen van wel bouwjaar deze motor is?
Afbeelding
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door Max » za aug 27, 2011 16:56 pm

Uit mijn gegevens blijkt dit een 1970/1971 blok te zijn van een Porsche 914
Afbeelding
1679cc, 59 Kw, 80 Hp, type 4, 8.2:1 compression, D-Jetronic.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door Baphi » za aug 27, 2011 17:08 pm

Lijkt me niet echt een geschikte busmotor ivm koppelkromme en vermogensopbouw...
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
creepenrietje
Actief Lid
Berichten: 479
Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Burgum
Contacteer:

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door creepenrietje » za aug 27, 2011 17:49 pm

daarom wordt het ook een 1900 met centrale carburateur...
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be

Gebruikersavatar
KataSchu
Gevorderde
Berichten: 908
Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
Contacteer:

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door KataSchu » za aug 27, 2011 18:24 pm

koel project, succes! volgende luchtgekoelde elfstedentocht word ik dus rechts door jullie ingehaald, begrijp ik al.... :mrgreen:
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door wouthwortel » za aug 27, 2011 18:54 pm

Heb jij die centrale weber al in je bezit? Anders heb ik er nog 1 liggen compleet met spruitstuk.
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door zomerbloempje » za aug 27, 2011 19:34 pm

die je voor ons had gereserveerd Wouth?
Hoop het niet dat je die aan een ander gaat verkopen dan :oops:
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10978
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door fahtal » za aug 27, 2011 19:47 pm

ik zie op de eerste foto`s carbs en geen injectoren of zie ik iets over het hoofd?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
creepenrietje
Actief Lid
Berichten: 479
Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Burgum
Contacteer:

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door creepenrietje » za aug 27, 2011 20:03 pm

fahtal schreef:ik zie op de eerste foto`s carbs en geen injectoren of zie ik iets over het hoofd?

Heel scherp!!! de motor heeft testgedraaid met carbs om te zien of hij het goed deed, die zijn dus nog van de vorige eigenaar. de injectors zitten in een doos.
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10978
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door fahtal » za aug 27, 2011 20:05 pm

creepenrietje schreef:
fahtal schreef:ik zie op de eerste foto`s carbs en geen injectoren of zie ik iets over het hoofd?

Heel scherp!!! de motor heeft testgedraaid met carbs om te zien of hij het goed deed, die zijn dus nog van de vorige eigenaar. de injectors zitten in een doos.


wat doe je met het injector spul?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
creepenrietje
Actief Lid
Berichten: 479
Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Burgum
Contacteer:

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door creepenrietje » za aug 27, 2011 20:07 pm

wouthwortel schreef:Heb jij die centrale weber al in je bezit? Anders heb ik er nog 1 liggen compleet met spruitstuk.

nee nog niet, maar ben ook nog niet zover, is er iemand die een motorsteun (om aan de motor te werken)te leen heeft? Liefst in friesland of groningen of drenthe
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be

Gebruikersavatar
creepenrietje
Actief Lid
Berichten: 479
Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Burgum
Contacteer:

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door creepenrietje » za aug 27, 2011 20:09 pm

fahtal schreef:
creepenrietje schreef:
fahtal schreef:ik zie op de eerste foto`s carbs en geen injectoren of zie ik iets over het hoofd?

Heel scherp!!! de motor heeft testgedraaid met carbs om te zien of hij het goed deed, die zijn dus nog van de vorige eigenaar. de injectors zitten in een doos.


wat doe je met het injector spul?

Heb je interesse? het is compleet (volgens mij) met een uitlaat met catalisator, kachelpotten, uitlaat en computer.

p.m. anders even...
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10978
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door fahtal » za aug 27, 2011 21:20 pm

ik heb een l tronic systeem maar ik heb wel interesse in de luchtbuizen/spruitsukken met waar ook de injectors in zitten. maar als er anderen zijn die het hele systeem willen dan is het natuurlijk mooi als het compleet blijft.

gooi het in in de prullenbak;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door wouthwortel » za aug 27, 2011 21:50 pm

zomerbloempje schreef:die je voor ons had gereserveerd Wouth?
Hoop het niet dat je die aan een ander gaat verkopen dan :oops:


Ik heb onlangs een 100 PK CU-motor gekocht, daar hoort een fabrieks-originele spruitstuk bij en een redelijk moderne WEBER. De prijs is dus relevant.

Al enige tijd heb ik dat zelfgemaakte spruitstuk met die jaren-70 WEBER, en dat is het setje waar ik het met jou over heb gehad.
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
creepenrietje
Actief Lid
Berichten: 479
Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Burgum
Contacteer:

Re: Type 4 1,7 injecte motorcode W (revisie)

Bericht door creepenrietje » zo aug 28, 2011 22:01 pm

Vandaag ben ik weer even bezig geweest, olie uit het blok laten lopen en de uitlaten er af, volgens mij is er wel iets mis gegaag met het bouwen van deze motor, hij lijkt nl gereviseerd te zijn omdat de cilinders zijn genummerd, alleen.... niet goed maar op de verkeerde kant is begonnen met nummer 1!
Afbeelding

En hoort hier niet een kabeltje aan te zitten met een thermostaat die de koeling regelt? beide zijn niet aanwezig..
Afbeelding

in de cilinderkop zit een gat boven de kleppen (beide koppen) waar is dit voor?(zie rode cirkel) zo krijg je toch vuil bij je kleppen?
Er zit ook een schroefdraad ingetapt, is dit voor een kopthemperatuurmeter of dient dit een ander doel? (groene cirkel)
Afbeelding

Verder lijkt me dit een prima blok, op en neer geen speling op de krukas en horizontaal 3 a 4 mm is dit normaal? alles gaat makkelijk los, en het plaatwerk is in uitstekende conditie. Ik leg alles vast op foto voor de herbouw.
Het hoort misschien niet zo, maar ik heb vieze handen op zondag (and i love it!!!)
Afbeelding
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be

Plaats reactie