VW T2A 1969
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6422
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: VW T2A 1969
Die doorgang hoort wel af te sluiten, maar wat niet goed zit is de schuimrand achter de motor !!!!
Ook die miet goed afsluiten tbv de koeling vd motor!!
Ook die miet goed afsluiten tbv de koeling vd motor!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: VW T2A 1969
Ik zal werk maken om die schuimrand goed te plaatsen. Mijn oog was er nog niet opgevallen maar die zit inderdaad niet goed.
Maar moet ik me zorgen maken over hoe de benzinedarm over de dynamo loopt of is dat oke?
Het darmpje ligt echt in die uitsparing.
@Thijs84, ik kijk nog even na welke carburator dat is.
Maar moet ik me zorgen maken over hoe de benzinedarm over de dynamo loopt of is dat oke?
Het darmpje ligt echt in die uitsparing.
@Thijs84, ik kijk nog even na welke carburator dat is.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4939
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: VW T2A 1969
Bij een 34 pict 3 zit de benzine aansluiting aan de andere kant.
Bij die inkeping van je dynamo zit je koolborstel. Zelf zou ik de leiding anders laten lopen. Iets met stoom, bewegend onderdeel en benzine.
Bij die inkeping van je dynamo zit je koolborstel. Zelf zou ik de leiding anders laten lopen. Iets met stoom, bewegend onderdeel en benzine.
zij die vielen zijn gevallen
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6422
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: VW T2A 1969
in de gaten horen eigenlijk kapjes te zitten om de boel af te sluiten!
Die gaten zijn er tevens voor om te controleren of de borstels nog voldoende lengte hebben, kijkt iemand daar wel eens naar, scheelt ellende met de vakantie!
Die gaten zijn er tevens voor om te controleren of de borstels nog voldoende lengte hebben, kijkt iemand daar wel eens naar, scheelt ellende met de vakantie!

Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4939
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: VW T2A 1969
Haha, check.. en altijd een extra setje mee. (Gaat m'n geen tweede keer overkomen)old brumax schreef:in de gaten horen eigenlijk kapjes te zitten om de boel af te sluiten!
Die gaten zijn er tevens voor om te controleren of de borstels nog voldoende lengte hebben, kijkt iemand daar wel eens naar, scheelt ellende met de vakantie!
zij die vielen zijn gevallen
Re: VW T2A 1969
Zeer intressant, wist ik niet.
Old Brumax, dan bedoel je dit wss?
https://www.paruzzi.com/nl/panoramabus/ ... room/1939/
@Thijs84, ja ik vond het al zo gek dat die slang daar zo dicht bij lag.
We lossen het op. Vnv ga ik eens langs de bus om te zien welke carburator ik heb.
Old Brumax, dan bedoel je dit wss?
https://www.paruzzi.com/nl/panoramabus/ ... room/1939/
@Thijs84, ja ik vond het al zo gek dat die slang daar zo dicht bij lag.
We lossen het op. Vnv ga ik eens langs de bus om te zien welke carburator ik heb.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4939
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: VW T2A 1969
Zo'n plaatje hoort daarop. Maar er zijn verschillende en ze passen niet allemaal. Op onze kever zit ie niet, en dat gaat goed.
zij die vielen zijn gevallen
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6422
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: VW T2A 1969
De meesten hebben er geen afdekkapje op zitten maar het is zeker verstandig om die benzineslang te verplaatsen!!
De koolborstels vonken altijd onder het rijden en een druppel benzine staat dus gelijk in de fik.
De koolborstels vonken altijd onder het rijden en een druppel benzine staat dus gelijk in de fik.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: VW T2A 1969
Lap, afdekkapje past idd niet, veel te groot. Dus dat zal eens op een beurs zoeken worden.
Ik heb al eens zitten kijken om die slang te verplaatsen, maar ik zie niet echt hoe ik dat direct kan.
Als ik vertrek van de benzinepomp en naar links zou gaan, dan moet ik langs de verdelerkap en in de buurt van de bobine passeren, om dan over de carburator (vermoed een weber, maar zie het zo niet direct) rechts van de motor uit te komen.
Vervelende situatie....
Nu durf ik er ook niet meer mee te rijden
Ik heb al eens zitten kijken om die slang te verplaatsen, maar ik zie niet echt hoe ik dat direct kan.
Als ik vertrek van de benzinepomp en naar links zou gaan, dan moet ik langs de verdelerkap en in de buurt van de bobine passeren, om dan over de carburator (vermoed een weber, maar zie het zo niet direct) rechts van de motor uit te komen.
Vervelende situatie....
Nu durf ik er ook niet meer mee te rijden

-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6422
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: VW T2A 1969
Even de dikte van de dynamo meten en dan naar een loodgieter een stuk plastic rioolpijp zoeken die er omheen past, strookje van 4-5 cm br is al genoeg, even aan 1 kant doorzagen en eromheen met een klembandje vastzetten, klaar is keessie , in dit geval Bairy . 

Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: VW T2A 1969
Tis nog een gedacht!
Re: VW T2A 1969
Op de foto kan ik niet goed zien hoe je benzine leiding loopt, maar volgens mij kan je toch naar achter, onder je carb door en dan naar aansluiting op je carb.
De leiding lijkt nu onnodig lang
De leiding lijkt nu onnodig lang