VW T2A 1969
-
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1969
Re: VW T2A 1969
Die doorgang hoort wel af te sluiten, maar wat niet goed zit is de schuimrand achter de motor !!!!
Ook die miet goed afsluiten tbv de koeling vd motor!!
Ook die miet goed afsluiten tbv de koeling vd motor!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Ik zal werk maken om die schuimrand goed te plaatsen. Mijn oog was er nog niet opgevallen maar die zit inderdaad niet goed.
Maar moet ik me zorgen maken over hoe de benzinedarm over de dynamo loopt of is dat oke?
Het darmpje ligt echt in die uitsparing.
@Thijs84, ik kijk nog even na welke carburator dat is.
Maar moet ik me zorgen maken over hoe de benzinedarm over de dynamo loopt of is dat oke?
Het darmpje ligt echt in die uitsparing.
@Thijs84, ik kijk nog even na welke carburator dat is.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1971
Bij een 34 pict 3 zit de benzine aansluiting aan de andere kant.
Bij die inkeping van je dynamo zit je koolborstel. Zelf zou ik de leiding anders laten lopen. Iets met stoom, bewegend onderdeel en benzine.
Bij die inkeping van je dynamo zit je koolborstel. Zelf zou ik de leiding anders laten lopen. Iets met stoom, bewegend onderdeel en benzine.
zij die vielen zijn gevallen
-
- Luchtgekoeld
in de gaten horen eigenlijk kapjes te zitten om de boel af te sluiten!
Die gaten zijn er tevens voor om te controleren of de borstels nog voldoende lengte hebben, kijkt iemand daar wel eens naar, scheelt ellende met de vakantie!
Die gaten zijn er tevens voor om te controleren of de borstels nog voldoende lengte hebben, kijkt iemand daar wel eens naar, scheelt ellende met de vakantie!

- Thijs84
- Luchtgekoeld
Haha, check.. en altijd een extra setje mee. (Gaat m'n geen tweede keer overkomen)old brumax schreef:in de gaten horen eigenlijk kapjes te zitten om de boel af te sluiten!
Zeer intressant, wist ik niet.
Old Brumax, dan bedoel je dit wss?
https://www.paruzzi.com/nl/panoramabus/ ... room/1939/
@Thijs84, ja ik vond het al zo gek dat die slang daar zo dicht bij lag.
We lossen het op. Vnv ga ik eens langs de bus om te zien welke carburator ik heb.
Old Brumax, dan bedoel je dit wss?
https://www.paruzzi.com/nl/panoramabus/ ... room/1939/
@Thijs84, ja ik vond het al zo gek dat die slang daar zo dicht bij lag.
We lossen het op. Vnv ga ik eens langs de bus om te zien welke carburator ik heb.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
Zo'n plaatje hoort daarop. Maar er zijn verschillende en ze passen niet allemaal. Op onze kever zit ie niet, en dat gaat goed.
-
- Luchtgekoeld
De meesten hebben er geen afdekkapje op zitten maar het is zeker verstandig om die benzineslang te verplaatsen!!
De koolborstels vonken altijd onder het rijden en een druppel benzine staat dus gelijk in de fik.
De koolborstels vonken altijd onder het rijden en een druppel benzine staat dus gelijk in de fik.
Lap, afdekkapje past idd niet, veel te groot. Dus dat zal eens op een beurs zoeken worden.
Ik heb al eens zitten kijken om die slang te verplaatsen, maar ik zie niet echt hoe ik dat direct kan.
Als ik vertrek van de benzinepomp en naar links zou gaan, dan moet ik langs de verdelerkap en in de buurt van de bobine passeren, om dan over de carburator (vermoed een weber, maar zie het zo niet direct) rechts van de motor uit te komen.
Vervelende situatie....
Nu durf ik er ook niet meer mee te rijden
Ik heb al eens zitten kijken om die slang te verplaatsen, maar ik zie niet echt hoe ik dat direct kan.
Als ik vertrek van de benzinepomp en naar links zou gaan, dan moet ik langs de verdelerkap en in de buurt van de bobine passeren, om dan over de carburator (vermoed een weber, maar zie het zo niet direct) rechts van de motor uit te komen.
Vervelende situatie....
Nu durf ik er ook niet meer mee te rijden

-
- Luchtgekoeld
Even de dikte van de dynamo meten en dan naar een loodgieter een stuk plastic rioolpijp zoeken die er omheen past, strookje van 4-5 cm br is al genoeg, even aan 1 kant doorzagen en eromheen met een klembandje vastzetten, klaar is keessie , in dit geval Bairy . 

Tis nog een gedacht!
Op de foto kan ik niet goed zien hoe je benzine leiding loopt, maar volgens mij kan je toch naar achter, onder je carb door en dan naar aansluiting op je carb.
De leiding lijkt nu onnodig lang
De leiding lijkt nu onnodig lang