Graag stel ik mijn eerste bus voor.
Na het hebben en oplappen van verschillende oude tweewielers en ander spul heb ik me gewaagd aan een VW busje.
Het betreft een VW T2A bankenbus van 1969 met de originele 1600 motor.. Er is me verteld dat dit de deluxe versie is.
In 2015 is deze naar het europese vasteland gekomen en in 2019 is hij volledig aangepakt door de vorige eigenaar.
Deze is sinds een maand nu in mijn bezit. Bedoeling van de aankoop is om met het gezin wat daguitstapjes te doen met de kindjes en mss ook eens een weekendje mee te pikken. Wij hebben hard getwijfeld of we voor een westfalia gingen of niet, uiteindelijk zijn we voor de bankenbus gegaan omdat we twijfelen of kamperen wel ons ding is en deze bus ook budgetvriendelijker is.
Sleutelen zelf is me niet vreemd maar deze bus is nog net iets anders. Ik heb geen ervaring met oude VW's, laat staan met busjes.
Dus als jullie wat tips hebben?
Dingen die ik al gepland heb uit te voeren naast is, zijn de volgende:
Gordels vervangen door automatisch oprollende vooraan.
Gordels achteraan vervangen door langere gordels en eens zoeken naar een driepunts oplossing.
Benzineleidingen nalopen.
Blussysteem installeren.
Bekleding achterbank herstellen.
Daarnaast ga ik de bus eens binnensteken in een garage om alles eens na te lopen.
Indien jullie tips hebben specifiek voor een T2A naast wat er op het forum te vinden is, go nuts:)