Ral 1007 kleurige bus met 2 liter subie en t3 5-bak. ooit met Dormobile dak
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1973
Re: Ral 1007 kleurige bus met 2 liter subie en t3 5-bak. ooit met Dormobile dak
ja, misschien wel goed idee om de plug er eens uit te trekken en kijken of er schilfers aan zitten.
ik heb een gereviseerde bak, heb degene waarvan ik hem gekocht heb ook al bericht gedaan. eens kijken wat hij zegt.
ik heb een gereviseerde bak, heb degene waarvan ik hem gekocht heb ook al bericht gedaan. eens kijken wat hij zegt.
Take the planet and make it spin your way
Goedemorgen mensen, ik ben mijn oude account kwijt en het mailadres waarmee ik dat geregistreerd heb ben ik na een hack ook al een tijdje kwijt. Dus ik moest even een nieuwe account aanmaken:-)
maar ik ben dus dezelfde wilfred als hierboven.
En ik heb even jullie mening nodig. zonder heel duidelijke reden, heb ik nog een LT gekocht.
nog goedkoper dan onze eerste LT, en slechts 8 kilometer van huis dus slepend naar huis meegenomen.
ook een LT35, die voorzien is van een 4 cilinder perkins dieselmotor. Goeie motoren op zich, maar te rumoerig.
Het doel van deze camper is deze technisch weer in orde maken, optisch opfrissen maar zeker niet perfect. en dan eerst maar eens gebruiken, en wellicht inzetten voor verhuur.
Nu ben ik nog wat aan het twijfelen over wat voor motor erin moet. Ik ben sowieso weer van plan voor een automaat bak te gaan, maar overweeg de volgende opties.
- 4 liter, 6 cilinder uit een jaguar, met bijbehorende automaat. Dit heb ik eerder gedaan en kan ik denk ik het snelste uitvoeren. Nadeel is dat deze donorwagens schaars zijn, en nog best wat kosten
- een 1.8 turbo van volkswagen, uit bijvoorbeeld een vw passat of audi a4 van eind jaren 90. ik heb hier minimale ervaring mee, maar het blok is veel compacter dan de jaguar motor waardoor ik de motorkap niet zoveel aan hoef te passen. nadeel: veel minder vermogen dan de jaguar motor, en de bus is toch een stuk zwaarder dan de auto waar deze motor uit zou komen.
- een 4 cilinder boxer van subaru, uit bijvoorbeeld een eind jaren 90 subaru forester. voor de kenners, een EJ20 blok. Ik heb deze eerder gebruikt als donorwagen, erg overzichtelijk qua elektronica. en ook donorwagens goed verkrijgbaar. en omdat het een boxer motor is, denk ik dat ik hiermee de motorkap nagenoeg helemaal kan laten vervallen want dit blok is heel erg plat. nadeel hierbij is ook weer dat ik twijfel aan het vermogen. Ze zitten rond de 125 pk, en 180 nm koppel. ook weet ik niet hoe goed de subaru automaatbakken zijn.
qua geluid denk ik dat niets zo soepel loopt als een 6 cilinder benzine, dus voor rij comfort heeft de jaguar dan weer de voorkeur... keuzes.

rariteit. De lt heeft een tachograaf

De vraag is dus: wat voor blok zouden jullie erin doen?
maar ik ben dus dezelfde wilfred als hierboven.
En ik heb even jullie mening nodig. zonder heel duidelijke reden, heb ik nog een LT gekocht.
nog goedkoper dan onze eerste LT, en slechts 8 kilometer van huis dus slepend naar huis meegenomen.
ook een LT35, die voorzien is van een 4 cilinder perkins dieselmotor. Goeie motoren op zich, maar te rumoerig.
Het doel van deze camper is deze technisch weer in orde maken, optisch opfrissen maar zeker niet perfect. en dan eerst maar eens gebruiken, en wellicht inzetten voor verhuur.
Nu ben ik nog wat aan het twijfelen over wat voor motor erin moet. Ik ben sowieso weer van plan voor een automaat bak te gaan, maar overweeg de volgende opties.
- 4 liter, 6 cilinder uit een jaguar, met bijbehorende automaat. Dit heb ik eerder gedaan en kan ik denk ik het snelste uitvoeren. Nadeel is dat deze donorwagens schaars zijn, en nog best wat kosten
- een 1.8 turbo van volkswagen, uit bijvoorbeeld een vw passat of audi a4 van eind jaren 90. ik heb hier minimale ervaring mee, maar het blok is veel compacter dan de jaguar motor waardoor ik de motorkap niet zoveel aan hoef te passen. nadeel: veel minder vermogen dan de jaguar motor, en de bus is toch een stuk zwaarder dan de auto waar deze motor uit zou komen.
- een 4 cilinder boxer van subaru, uit bijvoorbeeld een eind jaren 90 subaru forester. voor de kenners, een EJ20 blok. Ik heb deze eerder gebruikt als donorwagen, erg overzichtelijk qua elektronica. en ook donorwagens goed verkrijgbaar. en omdat het een boxer motor is, denk ik dat ik hiermee de motorkap nagenoeg helemaal kan laten vervallen want dit blok is heel erg plat. nadeel hierbij is ook weer dat ik twijfel aan het vermogen. Ze zitten rond de 125 pk, en 180 nm koppel. ook weet ik niet hoe goed de subaru automaatbakken zijn.
qua geluid denk ik dat niets zo soepel loopt als een 6 cilinder benzine, dus voor rij comfort heeft de jaguar dan weer de voorkeur... keuzes.

rariteit. De lt heeft een tachograaf

De vraag is dus: wat voor blok zouden jullie erin doen?
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op za mar 01, 2025 18:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Oude lease tesla kopen en die erin hangen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
dakota beige
die vind ik nog te prijzig voor tweedehands en dan moet ik me weer behoorlijk inlezen in de materie van elektrisch rijden. daar zit ik nu niet op te wachten.
Ik ben tijdje terug gestopt met werken, en heb een boerderij gekocht. Ik wil boer worden. Maar dat heeft aanlooptijd nodig om geld mee te verdienen. Vandaar dat ik wat side hustles aan het zoeken ben om wat geld binnen te krijgen. Zou fijn zijn als dat niet pas over een jaar of 2 is, maar mogelijk al dit zomer. Vandaar dat ik het liefst iets doe wat ik zonder veel denkwerk kan doen. Daarom heeft jaguar motor ook mijn sterke voorkeur. Ik weet dat het fantastisch rijdt, is betrouwbaar en ik ken ze goed. Enige nadeel is het vinden van een goede, betaalbare donor.
als ik die kan vinden zou ik het meteen doen.
Ik ben tijdje terug gestopt met werken, en heb een boerderij gekocht. Ik wil boer worden. Maar dat heeft aanlooptijd nodig om geld mee te verdienen. Vandaar dat ik wat side hustles aan het zoeken ben om wat geld binnen te krijgen. Zou fijn zijn als dat niet pas over een jaar of 2 is, maar mogelijk al dit zomer. Vandaar dat ik het liefst iets doe wat ik zonder veel denkwerk kan doen. Daarom heeft jaguar motor ook mijn sterke voorkeur. Ik weet dat het fantastisch rijdt, is betrouwbaar en ik ken ze goed. Enige nadeel is het vinden van een goede, betaalbare donor.
als ik die kan vinden zou ik het meteen doen.
Dan weet je wat je te doen staat! Als jaguar uw voorkeur is dan moet je ervoor gaan...
Ik wens je alvast alle succes toe in je nieuwe onderneming! Dapper van je!
Ik wens je alvast alle succes toe in je nieuwe onderneming! Dapper van je!
Bedankt.
Donderdag ga ik een donor wagen ophalen.
Donderdag ga ik een donor wagen ophalen.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1977
- Contacteer:
ben benieuwd wat je hier weer van weet te maken. Ben wel benieuwd hoe de keuze tot "boer worden" tot stand is gekomen.
gr
Marcel
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Lekker bezig
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
dakota beige
dakota beige
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Contacteer:
kijk dat gaat mooi zo, als ze toch als schroot worden weg gezet. kan je ze beter ontmantelen en eruit halen wat je kan gebruiken.
gr
Marcel
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Zalig en nu kan het zware werk beginnen! Mooi zo...
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Contacteer:
dat noem je nou doorpakken... Succes!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- eelke
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1969
Goud!!! Succes met boer worden!
Mooie bus!
Mooie bus!
hoe???
VOLKSWAGEN LT 2.8 D WEGENBELASTINGVRIJ BJ 6-1981 96000 KM
€ 5.500,00