Bijna in het land.

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Davy_B.
Actief Lid
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » do jul 27, 2023 7:50 am

Even proberen inlezen. Zal wel te maken hebben met het magnetiseren van de rotor... Ik heb geen stroom die van het contact komt... Die stroom is blijkbaar nodig om het magnetiseren te bekomen! 🤞 #Allemaal nog niet veel verstand van maar we doen ons best... Motor gaat er straks in dus dan nog even testen!
Afbeelding

eelke
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1969

Bericht door eelke » do jul 27, 2023 10:26 am

Lampje is opstart spanning, zonder dat die 12v krijgt bij het opstarten doet je dynamo niet veel...
hoe???

Davy_B.
Actief Lid

Bericht door Davy_B. » do jul 27, 2023 13:18 pm

Ja top heb ik net mogen ervaren! Werkt zoals het moet had idd die startspanning over het hoofd gezien... Controle lampje aangesloten met draadje naar 12v en kan nu zeggen dat hij 14+ volt leverde... 👍 Oude dynamo maakt toch maar raar geluid dus die was aan vervanging toe!

fhughes
Nieuweling

Bericht door fhughes » zo jul 30, 2023 19:15 pm

Ja, voor de eerste keer dat je een oudere dynamo aansluiten met een modern stuurcombinatie is het niet altijd precies helder wat de problemen zijn. En als je op de juiste manier probeert aan te sluiten kan het ook toch nog wel fout gaan. Waarom het dan zo makkelijk was dat je net na elkaar zoveel veranderingen maakte en dus toch echt een goede start heb gemaakt?

fhughes
Nieuweling

Bericht door fhughes » di aug 01, 2023 2:34 am

Hallo, ik heb ook wel eens diep in de motor gezocht om te kijken of er iets fout ging. Ik vond bijvoorbeeld dat er een verouderd contact zat dat niet meer goed functioneerde maar je kon hem toch weer aanpassen door de spanning op een ander contact te brengen. Niet altijd hele duidelijke oorzaken, ook al gaat het vaak om een lekker lopende motor, dan kun je er in principe nog jaren mee doorgaan zonder dat je een grote verbouwing hoeft uit te voeren.

Davy_B.
Actief Lid

Bericht door Davy_B. » wo aug 02, 2023 21:57 pm

Wat is het een feest! Gisteren was ik toch wat beroerd na al het werk en vooral de laatste week niet meer voor 3 uur in mijn bed te zitten... Ik had een deadline om s'morgens naar de keuring te gaan. Mij werd verteld dat de bus gewoon top in orde staat! Zo zien we er niet veel zei hij. Na alles zelf te hebben gedaan is dat toch met enige trots te aanvaarden... Met een klein hartje ernaartoe maar de euforie was groot als hij me vertelde dat alles dik in orde was. Nu nog even wachten op mijn nieuwe kenteken en dan kunnen we beginnen met ons busje echt te leren kennen. Af is deze zeker nog niet maar wel gekeurd! 😜
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mobiel70
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1977
Contacteer:

Bericht door mobiel70 » wo aug 02, 2023 23:40 pm

Daar mag je echt trots op zijn!
hartelijke groet!
Johan.

Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

fhughes
Nieuweling

Bericht door fhughes » do aug 03, 2023 7:16 am

Ja, die vrolijke stemming houdt alweer een beetje door... Overigens was het wel wat heel laat in de avond toen ik te horen kreeg dat alles goed zou gaan... Maar bij die tijd had ik al lang genoeg gewerkt en daar kon ik maar niets aan doen. Tijd om zich te vervoegen en mijn verder werk uit te wachten!

Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1977
Contacteer:

Bericht door Tuinkabouter90 » zo aug 06, 2023 9:33 am

kijk dat zijn dan leuke reactie :-)

Davy_B.
Actief Lid

Greedy Janice!

Bericht door Davy_B. » zo mar 24, 2024 9:30 am

Bijnaam van de bus is bekend ondertussen... Toen we de slaapbank verwijderden vonden we enkele brieven gericht aan Janice Reed vermoedelijk dochter van John Reed eigenaar. Nu we weten dat het niet de zuinigste investering is noemde ik ze Greedy Janice! 😜

fahtal
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » zo mar 24, 2024 22:28 pm

Oh ik dacht janice reed/rijdt weer
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Davy_B.
Actief Lid

Bericht door Davy_B. » di jul 09, 2024 6:21 am

We hebben er al enkele leuke ritjes opzitten maar het echte werk moet nog komen... Ondertussen blijven we wat klussen aan bus en Kever... Kleine aandachtspunten en dingetjes die nog op het lijstje staan/stonden.

Hpl van de tafel opnieuw verlijmd.
Onderkant deurpanelen hersteld. (Zaten boxen in.)
Stootborden opnieuw bekleed en geplaatst.
Ruitensproeiertank omgebouwd naar 12v.

We blijven bezig! 😉
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Davy_B.
Actief Lid

Hallo Sint graag 2 Solexen!

Bericht door Davy_B. » do nov 28, 2024 21:25 pm

Even een kost gemaakt waar ik hopelijk lang plezier van zal hebben...
De set die ik nu heb zitten plaatste ik in afwachting tot de carburateurs die mee kwamen met de bus gereviseerd konden worden. Deze waren volledig versleten maar hadden wel de correcte aansluiting voor ontsteking en dergelijke. Huidige set heeft ook wat speling maar doen het verder eigenlijk dik ok. Toch opteerde ik om op safe te spelen en de "originele" set te reviseren. Momenteel zijn ze terug van Boxtel en dat ziet er alvast top uit! Monteren kan ik hopelijk binnenkort doen want de Kever staat hier ook op steunen dus eerst die verder aanpakken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie