Avonturen van de Briebelbus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Briebelbus
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1977
Contacteer:

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Briebelbus » ma okt 21, 2024 11:28 am

fleetwood schreef:
di okt 15, 2024 19:02 pm
Netjes hoor! Goed dat je het zo grondig aanpakt. En je klus ruimte is nog behoorlijk luxe, ik klus op straat ;). Die rollers zijn iig erg handig.

Succes!
dank je wel, ben er ook wel blij mee, kon afgelopen weekend met mijn karretje onder de bus door rollen, daarmee is het idd bevestigd dat de vloer erg fijn is.

Zonder die rollers zou ik in mijn ruimte weinig kunnen doen.
DOKA '73 schreef:
ma okt 14, 2024 16:59 pm
Goed bezig idd , en je hebt gelijk beter nu goed aanpakken dan net te zuinig/ voorzichtig en later spijt ( al loop je het risico dat je dan wel flink langer bezig bent, weet ik uit eigen ervaring)

Succes en plezier en weet dat je niet alles hoeft te lassen, soms is metal lijm of kit een betere oplossing ( minder hitte en geen nabewerking van de poplassen)

grt Richard

Dat is mijn mening ook idd, vooral omdat ik vind dat een halve bodemplaat relatief niet duur is. Liever in dit stadium meer werk dan achteraf spijt.
Zo heb ik er bijv spijt van dat ik niet een nieuwe grondkabel naar de meterkast heb meegetrokken toen ik de tuin overhoop had om de kabel van de zonnepanelen in te graven.

Als de compressor aanslaat terwijl mijn vrouw de oven aanzet klapt telkens de groep eruit.
Ik had van jou idd gezien dat je met lijm/kit bezig ben geweest, ik denk dat ik daar ook delen mee zal gaan doen.

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Briebelbus
Luchtgekoeld
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » ma okt 21, 2024 11:44 am

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen weekend weer bezig geweest aan de vloer, Ik heb met een staalborstel op de haakseslijper (met regelbaar toerental op de bijna laagste stand) een paar aandachtspunten van de vloer bewerkt.

Het lijkt erop dat het spoor over de verborgen schuifdeurdorpel nu al zeker 20cm is.
Wat ik me afvraag. Is de laadvloer los te vervangen, apart van de dorpels? En in hoeverre kan je enkel het linkerdeel eruithalen? of kan ik beter rechts ook vervangen? heb die kant nog niet verder geinspecteerd, maar het lijkt erop alsof die kant veel netter is.

gr
Marcel

DOKA '73
Gevorderde
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Bericht door DOKA '73 » di okt 22, 2024 14:41 pm

Hi Marcel ,

De laadvloer ligt bovenop de dorpels en de dwarsbalkjes, je zou volgens mij dus het laadvloerdeel apart vd dorpels moeten kunnen vervangen.Bijgaand wat foto's, misschien helpen die met een beter beeld te krijgen van de opbouw.

Het is niet heel duidelijk maar volgens mij zie je op de foto in de blauwe kleur dat het linkerdeel boven op het rechterdeel ligt, dus dat maakt het vervangen van alleen het linkerdeel beter te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

succes!
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Briebelbus
Luchtgekoeld
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » di okt 22, 2024 15:49 pm

Kijk, dat bevestigd mijn vermoeden.Ik ga me er uiteraard nog wat verder in verdiepen.

Bedankt voor de nuttige info. Ik hoef mij de komende tijd niet te vervelen 😅

Gr
Marcel

Plaats reactie