Avonturen van de Briebelbus
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10142
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Avonturen van de Briebelbus
ik ga wel kijken. ik heb de vloer al geïmpregneerd met een vloeistof, dit op aanraden van die gasten die het beton kwamen blubberen.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10142
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Avonturen van de Briebelbus
Bedankt, ik ben ook tevreden met het resultaat
Nu maar weer aan de bus gaan denken/werken.
Ben bijna een jaar verder na de laatste werkzaamheden.
Gr
Marcel
Nu maar weer aan de bus gaan denken/werken.
Ben bijna een jaar verder na de laatste werkzaamheden.
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 11021
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Avonturen van de Briebelbus
Mooi man. Dat gepruts op de tegels is ook niet wat. Nu glij je er op je rug zo onder.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10142
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Avonturen van de Briebelbus
Zo,
De garage is al enige tijd klaar, tijd om weer eens wat aan de bus te doen. Maar wat ga je dan doen. Tijd om eens rondom de bus te lopen.
Ik wist dat er werk te doen is; en ben van mening dat ik het eigenlijk te lang heb uitgesteld.
Dit is de bestuurderszijde vlak voor het achterwiel.. een hele bekende plek.
Bij de schuifdeur laat hij ongeveer hetzelfde zien.
De laadvloer onder het keukenblok, vlak bij de uitstroom van de wasbak.
B-stijl bestuurderszijde
Schuifdeur rail, maar dan aan de bestuurderszijde begint ook al sporen te laten zien.
De kriksteun bij het linker achterwiel zit ook een gat in dwars door.
Het meeste van dit werk is natuurlijk te wijten aan de raamrubbers die al lang het water niet meer tegenhouden en dan lekker onderin zitten verzamelen.
De conclusie die ik hier aan moest verbinden is dat ik toch echt met gaan slijpen en aan het echte werk gaan beginnen.
Dat betekent: het interieur verwijderen. Daar ben ik mee gestart en heb alles netjes verwijderd.
Ik begon met het verwijderen van de eenvoudige dingen als de dakkast, de kledingkast, het bed en ombouw.
Ik kwam onder de koelbox in de bus een muizennest tegen
De familie was alweer verder gegaan, alleen hadden ze de vakantie woning niet zo netjes achter gelaten.
Toen was het de beurt aan het keukenblok en de koelbox. Ik moest aardig wat bedrading eruithalen, omdat ik daar mijn bedieningspaneel had zitten en welke ik in de loop der jaren aardig uitgebreid had.
Ik ga het hele bedieningspaneel later nog herzien, er komt een Victron BMV-720 in mijn paneel te zitten, mijn schakelbox wordt vervangen voor een systeem met een gescheiden bedieningspaneel. ( uitwerking volgt nog wel) ik wil ook mijn hele laad systeem aanpakken en upgraden.
De koelbox ga ik ombouwen naar een compressorbox, net zoals al door anderen ook is gedaan. Ik heb de spullen daar al voor liggen.
Bij het verwijderen van de kasten heb ik de Westfalia inbouwhandleiding meerdere malen geraadpleegd en als ik het boek lees is de logica dat het keukenblok eerst wordt verwijderd en de koelbox daarna.
Bij mij was het echter zo dat toen ik de aangegeven bevestigingen van het keukenblok los had hij nog met geen mogelijkheid viel te verwijderen. Ik snapte er niets waarom ik hem niet los kreeg.
Daarom heb ik eerst de koelbox er uit gehaald, want die was wel los. Maar dat alles met het motorblok nog op de laadvloer.
de koelbox is er door de achterklep uit gegaan. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Dus ik heb het weer een week laten liggen. Een week waarin ik heb nagedacht over hoe hij vast kon zitten, wat ik zag helemaal niets zitten qua schroeven oid.
Dus ik besloot om de vloer aan stukken te zagen rondom het keukenblok dan kijken wat er gaat gebeuren. een hoop, maar geen los keukenblok. Natuurlijk trekt het wel wat bekijks als je bezig ben, en dus komt de buurman af en toe eens kijken. Hij zei.. kijk eens onder de bus, misschien hebben ze hel wel vanaf die kant dwars doorgeschroefd..
Ik deed dat en zag tot mijn stomme verbazing 2 schroeven zitten, maar dan wel de punt. Dus toch geschroefd van binnen uit.
Ik nog eens binnen kijken en ja hoor toch 2 schroeven.. Toen die er uit waren stond het keukenblok in no-time buiten, en was de rest van de vloer er ook zo uit
Toen het interieur en de vloer eruit was eerst de boel beeje schoongemaakt en daarna gaan kijken.
In de hoek bij de wielkast, bestuurderszijde, waar vanaf de buitenkant het plaatwerk aardig door is gerot, zie je hier binnen ook ellende.
Heb ook met een hamer zitten tikken om te kijken of er nog meer zwakke plekken zijn.
Er is genoeg naar voren gekomen om me voorlopig aan het werk te houden.
Ik voel me nog niet ontmoedigd, maar zal straks de zaag er in moeten zetten en dan kijken hoe heftig het is.
Of bijv de dorpel aan de bestuurderszijde ook gaar is, of dat het nog mee valt.
IK heb er wel een kleine uitdaging bij, toen het interieur eruit was, was de bus lichter geworden waardoor hij uit zijn vering komt en..... vastloopt op de bovenkant van de deur. Dus nu kan de bus niet meer naar buiten en moet er eerst gewicht in voordat dat gaat lukken. Ik zit er aan te denken de schokbrekers los te halen zodat hij wat makkelijker inveert. Maar we merken het wel. Het slechte weer komt er toch aan dus dan kan ik misschien nog wel alleen binnen aan het werk.
Ik zie een hoop werk, maar nu is het ook zo dat ik vanaf een lege bus alles naar mijn zin kan opbouwen. Ik wil bijv de compressor van de koelbox onder de bus hangen om het vak naast de box zo leeg mogelijk te houden om daar electronika in te verwerken.
We gaan het zien. steeds een stukje doen.
groeten Marcel
De garage is al enige tijd klaar, tijd om weer eens wat aan de bus te doen. Maar wat ga je dan doen. Tijd om eens rondom de bus te lopen.
Ik wist dat er werk te doen is; en ben van mening dat ik het eigenlijk te lang heb uitgesteld.
Dit is de bestuurderszijde vlak voor het achterwiel.. een hele bekende plek.
Bij de schuifdeur laat hij ongeveer hetzelfde zien.
De laadvloer onder het keukenblok, vlak bij de uitstroom van de wasbak.
B-stijl bestuurderszijde
Schuifdeur rail, maar dan aan de bestuurderszijde begint ook al sporen te laten zien.
De kriksteun bij het linker achterwiel zit ook een gat in dwars door.
Het meeste van dit werk is natuurlijk te wijten aan de raamrubbers die al lang het water niet meer tegenhouden en dan lekker onderin zitten verzamelen.
De conclusie die ik hier aan moest verbinden is dat ik toch echt met gaan slijpen en aan het echte werk gaan beginnen.
Dat betekent: het interieur verwijderen. Daar ben ik mee gestart en heb alles netjes verwijderd.
Ik begon met het verwijderen van de eenvoudige dingen als de dakkast, de kledingkast, het bed en ombouw.
Ik kwam onder de koelbox in de bus een muizennest tegen
De familie was alweer verder gegaan, alleen hadden ze de vakantie woning niet zo netjes achter gelaten.
Toen was het de beurt aan het keukenblok en de koelbox. Ik moest aardig wat bedrading eruithalen, omdat ik daar mijn bedieningspaneel had zitten en welke ik in de loop der jaren aardig uitgebreid had.
Ik ga het hele bedieningspaneel later nog herzien, er komt een Victron BMV-720 in mijn paneel te zitten, mijn schakelbox wordt vervangen voor een systeem met een gescheiden bedieningspaneel. ( uitwerking volgt nog wel) ik wil ook mijn hele laad systeem aanpakken en upgraden.
De koelbox ga ik ombouwen naar een compressorbox, net zoals al door anderen ook is gedaan. Ik heb de spullen daar al voor liggen.
Bij het verwijderen van de kasten heb ik de Westfalia inbouwhandleiding meerdere malen geraadpleegd en als ik het boek lees is de logica dat het keukenblok eerst wordt verwijderd en de koelbox daarna.
Bij mij was het echter zo dat toen ik de aangegeven bevestigingen van het keukenblok los had hij nog met geen mogelijkheid viel te verwijderen. Ik snapte er niets waarom ik hem niet los kreeg.
Daarom heb ik eerst de koelbox er uit gehaald, want die was wel los. Maar dat alles met het motorblok nog op de laadvloer.
de koelbox is er door de achterklep uit gegaan. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Dus ik heb het weer een week laten liggen. Een week waarin ik heb nagedacht over hoe hij vast kon zitten, wat ik zag helemaal niets zitten qua schroeven oid.
Dus ik besloot om de vloer aan stukken te zagen rondom het keukenblok dan kijken wat er gaat gebeuren. een hoop, maar geen los keukenblok. Natuurlijk trekt het wel wat bekijks als je bezig ben, en dus komt de buurman af en toe eens kijken. Hij zei.. kijk eens onder de bus, misschien hebben ze hel wel vanaf die kant dwars doorgeschroefd..
Ik deed dat en zag tot mijn stomme verbazing 2 schroeven zitten, maar dan wel de punt. Dus toch geschroefd van binnen uit.
Ik nog eens binnen kijken en ja hoor toch 2 schroeven.. Toen die er uit waren stond het keukenblok in no-time buiten, en was de rest van de vloer er ook zo uit
Toen het interieur en de vloer eruit was eerst de boel beeje schoongemaakt en daarna gaan kijken.
In de hoek bij de wielkast, bestuurderszijde, waar vanaf de buitenkant het plaatwerk aardig door is gerot, zie je hier binnen ook ellende.
Heb ook met een hamer zitten tikken om te kijken of er nog meer zwakke plekken zijn.
Er is genoeg naar voren gekomen om me voorlopig aan het werk te houden.
Ik voel me nog niet ontmoedigd, maar zal straks de zaag er in moeten zetten en dan kijken hoe heftig het is.
Of bijv de dorpel aan de bestuurderszijde ook gaar is, of dat het nog mee valt.
IK heb er wel een kleine uitdaging bij, toen het interieur eruit was, was de bus lichter geworden waardoor hij uit zijn vering komt en..... vastloopt op de bovenkant van de deur. Dus nu kan de bus niet meer naar buiten en moet er eerst gewicht in voordat dat gaat lukken. Ik zit er aan te denken de schokbrekers los te halen zodat hij wat makkelijker inveert. Maar we merken het wel. Het slechte weer komt er toch aan dus dan kan ik misschien nog wel alleen binnen aan het werk.
Ik zie een hoop werk, maar nu is het ook zo dat ik vanaf een lege bus alles naar mijn zin kan opbouwen. Ik wil bijv de compressor van de koelbox onder de bus hangen om het vak naast de box zo leeg mogelijk te houden om daar electronika in te verwerken.
We gaan het zien. steeds een stukje doen.
groeten Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10142
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Avonturen van de Briebelbus
En zo ziet de opslag box er uit. Voorheen stond de bus hier, nu het interieur met de oude werkbank en een paar stellingen.
Zoals bij iedereen draagt de bus zelf ook een centje bij voor de restauratie.
De ANWB sticker moet als hij klaar is wel een mooi plekje gaan krijgen.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4886
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Avonturen van de Briebelbus
Lekker bezig.. nu de slijptol erin zetten. .
Eerste minuut is eng. Daarna kan je niet meer terug en moet je wel. Dan zakt de spanning en begint de fun. Leuk man. Ga ervan genieten. Is echt leuk.
Eerste minuut is eng. Daarna kan je niet meer terug en moet je wel. Dan zakt de spanning en begint de fun. Leuk man. Ga ervan genieten. Is echt leuk.
zij die vielen zijn gevallen
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 11021
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Avonturen van de Briebelbus
Zo goed bezig en dapper hoor!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Avonturen van de Briebelbus
Goed bezig, je hoeft je voorlopig niet te vervelen.
Voor het probleem van in en uit de garage rollen heb ik wel een oplossing, zie mijn advertentie in de "Te koop" sectie: viewtopic.php?t=19932#p379339
Kun je gelijk mooi overal goed bij en ook meteen de vooras en achterwielophanging goed aanpakken. En het is nog gratis ook.
Voor het probleem van in en uit de garage rollen heb ik wel een oplossing, zie mijn advertentie in de "Te koop" sectie: viewtopic.php?t=19932#p379339
Kun je gelijk mooi overal goed bij en ook meteen de vooras en achterwielophanging goed aanpakken. En het is nog gratis ook.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10142
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Avonturen van de Briebelbus
Bedankt voor het aanbod, opzich zijn die zwenkwielen erg handig, ik was in eerste instantie nog niet van plan de vooras eraf te halen.
Ik hou ze wel in gedachten.
Ik hou ze wel in gedachten.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10142
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Avonturen van de Briebelbus
Zo,
Sinds het leegmaken van het interieur zijn we alweer een paar weken verder. Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten.
Ik moet de klus klaren op een beperkte vloer ruimte. Ik heb achter de bus minder dan een meter ruimte en de zijkanten lijken ook wel krap. Maar ik heb er een oplossing voor gevonden: 4 stuks automovers. Deze zet je om je wiel heen en als je ze oppomp kan je daarna de bus heen en weer bewegen.
Als ik de bus dan met de schuifdeur zo dicht mogelijk tegen de muur aan zet hou ik 1mtr 10 over tot aan de muur. Nee het is niet veel, maar ik denk dat het genoeg is om een groot deel van het werk te doen.
Voordat ik de bus kan verplaatsen moet ik natuurlijk eerst de gereedschapswagen en het lasapparaat aan de kant zetten. (lees in de steeg zetten) maar dat mag de pret niet drukken. Ik kon aan beginnen en dat heb ik maar meteen gedaan ook.
Dit is de eerste plek waar ik mij op wilde richten. De bloemkolen stonden er al goed op en het plaatwerk al flink doorgerot.
Ik heb al heel wat foto's gezien van de horror die daar achter verscholen gaat, en dus heb ik maar meteen de slijptol in gezet.
En ja hoor, er is horror te vinden. In het stuk dat ik eruit haalde zaten heel wat puntlassen niet meer vast op de binnendorpel en zoals op de foto te zien is, is het aanhecht deel van de binnendorpel weg.
Het eerste stuk wat ik eruit haalde voelde solide/massief aan. Ik leek langs de zaagranden te zien dat het wat dikker was dan enkel metaal. Ik ben een beetje erin gaan graven: bijna 4mm plamuur.
Kortom de dame is wat dik op de billen.
ik heb het vervangende plaatwerk al klaar staan.
Ik heb de foto's aan mijn schoonvader laten zien en die denkt dat de binnendorpel mag blijven zitten, maar ik heb daar geen goed gevoel bij. Ik zag zag dat er boven de achterste kriksteun ook een groot gat zat. (kriksteun ga ik ook vervangen)
En van binnen uit zie je overal ook behoorlijk wat roest.
Linker achter wielkast
Dit zijdeel is er nu uit, de roest lijkt oppervlakkig hier.
Dit is achter de bestuurdersstoel. Hier lijkt de laadvloer ook geen aanhechting meer te hebben.
Ik wil mijn schoonvader hier naar laten kijken om op de juiste manier verder te gaan. Het lijkt me wel zaak om eerst de vloer met de staalborstel schoon te maken en dan te kijken hoe erg het is.
Dit deel heb ik vorige week aangepakt. Gister ben ik begonnen aan een klein klusje. Toen ik het interieur eruit haalde, zag ik dat er allemaal kleine gaatjes zaten in het plaatwerk tussen de laadruimte en de motorruimte. Die gaatjes zijn niet spannend, maar met het oog op mogelijke dampen leek het mij het juiste om ook deze gaatjes, dicht te lassen.
Dit was het eerste laswerk wat ik aan de bus heb gedaan. Het lassen was natuurlijk zo klaar, maar het gladslijpen dat duurde behoorlijk lang. Ik heb het met een perslucht slijper gedaan. Daarop had ik eerst een lammellenschijfje, daarna een schuurschijf met korrel 80 en daarna iets van 320. Per lasje ben je zo al gauw 20 minuten bezit. Als ik dan allemaal lasjes moet gaan afwerken dan gaan er heel wat uurtjes inzitten.
Om op de opmerking van Thijs terug te komen: "de eerste minuut is eng". In mijn geval gaat dat verhaal niet op. Ik stond juist te popelen om de zaag er in te zetten en te beginnen. Al met al pak ik de ellende liever nu meteen aan dan dat ik klaar denk te zijn en dan delen moet slopen omdat er nog meer ellende achter zat.
Nu ik dus echt aan de bus ben begonnen, ben ik mijn vloer gaan waarderen. Ik kan de bus heen en weer rollen, ik kan met een karretje onder de bus rollen, mijn gereedschapswagen en het lasapparaat rijden gemakkelijk door de ruimte heen. Kortom ik heb een start gemaakt en kijk er naar uit om verder te gaan.
gr
Marcel
Sinds het leegmaken van het interieur zijn we alweer een paar weken verder. Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten.
Ik moet de klus klaren op een beperkte vloer ruimte. Ik heb achter de bus minder dan een meter ruimte en de zijkanten lijken ook wel krap. Maar ik heb er een oplossing voor gevonden: 4 stuks automovers. Deze zet je om je wiel heen en als je ze oppomp kan je daarna de bus heen en weer bewegen.
Als ik de bus dan met de schuifdeur zo dicht mogelijk tegen de muur aan zet hou ik 1mtr 10 over tot aan de muur. Nee het is niet veel, maar ik denk dat het genoeg is om een groot deel van het werk te doen.
Voordat ik de bus kan verplaatsen moet ik natuurlijk eerst de gereedschapswagen en het lasapparaat aan de kant zetten. (lees in de steeg zetten) maar dat mag de pret niet drukken. Ik kon aan beginnen en dat heb ik maar meteen gedaan ook.
Dit is de eerste plek waar ik mij op wilde richten. De bloemkolen stonden er al goed op en het plaatwerk al flink doorgerot.
Ik heb al heel wat foto's gezien van de horror die daar achter verscholen gaat, en dus heb ik maar meteen de slijptol in gezet.
En ja hoor, er is horror te vinden. In het stuk dat ik eruit haalde zaten heel wat puntlassen niet meer vast op de binnendorpel en zoals op de foto te zien is, is het aanhecht deel van de binnendorpel weg.
Het eerste stuk wat ik eruit haalde voelde solide/massief aan. Ik leek langs de zaagranden te zien dat het wat dikker was dan enkel metaal. Ik ben een beetje erin gaan graven: bijna 4mm plamuur.
Kortom de dame is wat dik op de billen.
ik heb het vervangende plaatwerk al klaar staan.
Ik heb de foto's aan mijn schoonvader laten zien en die denkt dat de binnendorpel mag blijven zitten, maar ik heb daar geen goed gevoel bij. Ik zag zag dat er boven de achterste kriksteun ook een groot gat zat. (kriksteun ga ik ook vervangen)
En van binnen uit zie je overal ook behoorlijk wat roest.
Linker achter wielkast
Dit zijdeel is er nu uit, de roest lijkt oppervlakkig hier.
Dit is achter de bestuurdersstoel. Hier lijkt de laadvloer ook geen aanhechting meer te hebben.
Ik wil mijn schoonvader hier naar laten kijken om op de juiste manier verder te gaan. Het lijkt me wel zaak om eerst de vloer met de staalborstel schoon te maken en dan te kijken hoe erg het is.
Dit deel heb ik vorige week aangepakt. Gister ben ik begonnen aan een klein klusje. Toen ik het interieur eruit haalde, zag ik dat er allemaal kleine gaatjes zaten in het plaatwerk tussen de laadruimte en de motorruimte. Die gaatjes zijn niet spannend, maar met het oog op mogelijke dampen leek het mij het juiste om ook deze gaatjes, dicht te lassen.
Dit was het eerste laswerk wat ik aan de bus heb gedaan. Het lassen was natuurlijk zo klaar, maar het gladslijpen dat duurde behoorlijk lang. Ik heb het met een perslucht slijper gedaan. Daarop had ik eerst een lammellenschijfje, daarna een schuurschijf met korrel 80 en daarna iets van 320. Per lasje ben je zo al gauw 20 minuten bezit. Als ik dan allemaal lasjes moet gaan afwerken dan gaan er heel wat uurtjes inzitten.
Om op de opmerking van Thijs terug te komen: "de eerste minuut is eng". In mijn geval gaat dat verhaal niet op. Ik stond juist te popelen om de zaag er in te zetten en te beginnen. Al met al pak ik de ellende liever nu meteen aan dan dat ik klaar denk te zijn en dan delen moet slopen omdat er nog meer ellende achter zat.
Nu ik dus echt aan de bus ben begonnen, ben ik mijn vloer gaan waarderen. Ik kan de bus heen en weer rollen, ik kan met een karretje onder de bus rollen, mijn gereedschapswagen en het lasapparaat rijden gemakkelijk door de ruimte heen. Kortom ik heb een start gemaakt en kijk er naar uit om verder te gaan.
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 11021
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Avonturen van de Briebelbus
Goed bezig!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 877
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: Avonturen van de Briebelbus
Goed bezig idd , en je hebt gelijk beter nu goed aanpakken dan net te zuinig/ voorzichtig en later spijt ( al loop je het risico dat je dan wel flink langer bezig bent, weet ik uit eigen ervaring)
Succes en plezier en weet dat je niet alles hoeft te lassen, soms is metal lijm of kit een betere oplossing ( minder hitte en geen nabewerking van de poplassen)
grt Richard
Succes en plezier en weet dat je niet alles hoeft te lassen, soms is metal lijm of kit een betere oplossing ( minder hitte en geen nabewerking van de poplassen)
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
Re: Avonturen van de Briebelbus
Netjes hoor! Goed dat je het zo grondig aanpakt. En je klus ruimte is nog behoorlijk luxe, ik klus op straat . Die rollers zijn iig erg handig.
Succes!
Succes!
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4886
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Avonturen van de Briebelbus
Goed bezig Marcel.. fijn dat je nu een mooie werkplaats hebt aan huis
zij die vielen zijn gevallen