Bijna in het land.

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » zo apr 16, 2023 7:54 am

Dan zal ik daar werk van maken! Tnx

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » za apr 22, 2023 23:20 pm

Even een tussen vraagje... Welke stof gebruiken jullie voor de gordijnen!? Ik vermoed dat de originele weinig tot geen licht tegenhouden... Ik ben wat aan het uitkijken maar dat is toch ook een moeilijke hoor! 😅

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door mobiel70 » zo apr 23, 2023 0:40 am

Je zou er voor kunnen kiezen om achter de originele stof verduisteringsstof te naaien.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » ma mei 15, 2023 19:50 pm

Die gordijnstof ben ik nog niet uit... moeilijk! 😅 De ruimte voor de benzinetank is terug proper ondertussen. Veel Nevada stof maar heel goed behouden! De batterij plaat is vervangen nu enkel nog lakken waar nodig. Tank nog eens spoelen en die mag terug met de vernieuwde aansluitingen.
Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » do mei 18, 2023 23:20 pm

Weer een stukje verder... Tank zit terug aansluitingen geplaatst enkel nog het 90°bochtje plaatsen en vast zetten. Nu de andere kant klaargemaakt voor brunox. Dan opnieuw kitten en lakken. Deze kant had vooral schade omdat de spatplaat omhooggeduwd was aan de onderkant. Alles wat terug geklopt en valt eigenlijk goed mee!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » za mei 20, 2023 0:25 am

Vanavond nog eens beetje aandacht op de motor gezet... Hij sputtert maar verder komt er niks van terecht! Ik heb de carburateurs afgenomen en die zagen er redelijk uit op wat speling van de gasklep na... Maar bij nadere inspectie zijn ze gewoon op volgens mij! Het asje die de acceleratie bedient brak onmiddellijk af wegens slijtage en overal zit wel speling op die het onmogelijk maakt verder te werken. Dat worden dus gewoon 2 nieuwe.
Bij de Solex/brosol ter vervanging van de huidige vallen blijkbaar alle vacuüm leidingen weg (behalve die van de ontsteking) alsook de afslagkleppen. Iemand ervaring mee?

Afbeelding

Ambi75
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 27, 2021 8:53 am
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Bijna in het land.

Bericht door Ambi75 » za mei 20, 2023 20:13 pm

Ik heb hetzelfde probleem als jij gehad en toen ook Solex/Brosal gekocht als vervanging. Dit lijkt inderdaad een stuk simpeler, maar ik kreeg dit ook niet goed. Uiteindelijk heb ik deze carburateurs teruggebracht en heb ik mijn eigen originele carburateurs laten reviseren door Gerrit Rage. Sindsdien een prachtig lopende motor en nooit geen problemen meer gehad. Het is misschien een beetje gecompliceerd systeem wat VW bedacht heeft maar in goede staat is het een prachtig systeem en eenmaal goed afgesteld heb je er nauwelijks omkijken naar.

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » zo mei 21, 2023 9:00 am

Net even gekeken op zijn site... Heb een mailtje gestuurd! We zien wel! Heeft mooi spul liggen. Alvast bedankt!

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » zo mei 28, 2023 13:46 pm

Mijn werken in de motorruimte zitten er bijna op... Enkel nog wat schuren en blanke lak erop. Nogmaals enkel het broodnodige is aangepakt de rest blijft gewoon origineel. Mss raar maar that's me! 🤷🏼‍♂️
Afbeelding

Afbeelding

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » za jun 17, 2023 0:37 am

Motor draaide met een goede 2dehands set carburateurs HEEL goed dus warm laten draaien en olie eruit. Nu alles demonteren en opkuisen! Alles vervangen wat nodig is en er terug in! Compressie was ok dus als ik niks tegenkom wat niet ok is blijft de blok dicht. Komaan zeg ik dan tegen mezelf! 🤔😅 Ook net opgelet dat de kachelpotten van een USA uitvoering andere uithangen hebben... Nog niet opgevallen maar die moeren lossen wordt nog een uitdaging 🥵
Afbeelding
Zaten er nu nog verstekelingen verstopt achter de alternator...

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door mobiel70 » za jun 17, 2023 16:25 pm

Zo te zien zoemt het daar... :lol:
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » ma jul 24, 2023 9:05 am

Ondertussen moest de motor al teruggeplaatst zijn maar ik w8 op mijn nieuwe koppeling en wisselstroom dynamo...
Afbeelding
Motor draait goed nog even de kleppen stellen en hopelijk is alles dan gezegd. Helaas meet ik nu bij draaiende motor en aangesloten nieuwe spanningsregelaar en kabel een bijna nul waarde op de kabel die naar de startmotor gaat... Iemand die me kan vertellen welke waarde ik hier zou moeten meten bij correct werkende dynamo? Ik vrees en had mss al een vermoeden dat deze defect is 🤷🏼‍♂️ sowieso meet ik dus gewoon mijn 12.5 volt als de motor draait op de batterij, ook bij hoger toerental! 1augutus normaal naar de auto keuring... 😅



Afbeelding

Afbeelding

vw56beetle
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Bijna in het land.

Bericht door vw56beetle » di jul 25, 2023 19:22 pm

Als je een elektronische regelaar hebt kan het zijn dat je even moet pieken boven de 2000 toeren. Daarna werkt ie prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2057
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Bijna in het land.

Bericht door eelke » di jul 25, 2023 21:50 pm

Of de dynamo doet het niet...
hoe???

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » do jul 27, 2023 1:02 am

Wel ik heb nu alles nieuw... Wisselstroom dynamo, kabel en spanningsregelaar. Meet ik nog altijd 12.5v niks meer. Ik vermoed dat ik iets verkeerd doe! Hoger toerental eens proberen! Kabel zit met fiches in dynamo en regelaar en de dikke kabel loopt naar mijn startmotor waar de + opzit en zit ook op de dynamo bevestigd. Enkel de blauwe draad is nu niet aangesloten omdat de motor uit de bus is... (Lampje) Is dat het probleem? 🤷🏼‍♂️ ik probeer morgen opnieuw! Eerst nog een drijfas reviseren nu en dan wat slapen morgenvroeg gaat de motor in de bus!

Plaats reactie