Ral 1007 kleurige bus met 2 liter subie en t3 5-bak. ooit met Dormobile dak
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
ik heb al een cilinder aan het pedaal, inclusief leiding naar achter. tis letterlijk een kwestie van de koppeling aan de cilinder draaien, ontluchten en gaan, dus in mijn geval is hydraulisch makkelijker.
het beugeltje ziet er overigens heel simple uit, misschien maak ik het wel zelf.
vandaag de baksteun wat aangepast, omdat de bak net iets naar achter komt te hangen.
test fit:
het beugeltje ziet er overigens heel simple uit, misschien maak ik het wel zelf.
vandaag de baksteun wat aangepast, omdat de bak net iets naar achter komt te hangen.
test fit:
Take the planet and make it spin your way
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Zo, even geleden maar wel langzaam aan het doorklussen.
heb uiteindelijk maar zelf een koppelingscilinder beugel gemaakt. Nieuwe moest 90 euro kosten! had ik er niet voor over. tevens het hefarmpje iets aangepast. daarnaast de lasdelen in de verf gezet, omdat ik de bus oranje ga maken heb ik mijn reservepot met paars niet meer nodig. dus maak ik nu de delen in het motorruim mooi paars
tevens ook een testpassing gedaan. Lijkt allemaal mooi te passen.
nu bezig met de draadboom. Vind ik altijd leuk werk. ik zit alleen nog te zoeken naar een manier om de keyring en immobilizer er eventueel uit te halen. Mocht dat niet lukken, blijft het mooi zitten. Heb in de jaren met de TDI ook met die dingen in motorruim gereden, merk je niets van.
heb uiteindelijk maar zelf een koppelingscilinder beugel gemaakt. Nieuwe moest 90 euro kosten! had ik er niet voor over. tevens het hefarmpje iets aangepast. daarnaast de lasdelen in de verf gezet, omdat ik de bus oranje ga maken heb ik mijn reservepot met paars niet meer nodig. dus maak ik nu de delen in het motorruim mooi paars
tevens ook een testpassing gedaan. Lijkt allemaal mooi te passen.
nu bezig met de draadboom. Vind ik altijd leuk werk. ik zit alleen nog te zoeken naar een manier om de keyring en immobilizer er eventueel uit te halen. Mocht dat niet lukken, blijft het mooi zitten. Heb in de jaren met de TDI ook met die dingen in motorruim gereden, merk je niets van.
Take the planet and make it spin your way
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
uitlaatje:
Take the planet and make it spin your way
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Kabelboom er weer aan, draait wel rond maar slaat niet aan. heel soms wel een plofje.
dat wordt zoeken!
dat wordt zoeken!
Take the planet and make it spin your way
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4840
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Vond de originele draadboom al een gedoe met uitzoeken.. laat staat voor jou project. Haha.. succes, hoop dat je hem snel vindt.
zij die vielen zijn gevallen
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Bougie kabels wel op je juiste plek.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
erg slechte geluidskwaliteit. Hij loopt mooi in het echt. Je hoort ook het zuigen van de inlaat erg duidelijk, er zit nog geen luchtfilter op.
Maar even terug gaande naar dat hij het eerst niet deed. Vandaag stap voor stap gecontroleerd.
- ronddraaien? Ja, op de startmotor draait het blok mooi vlot rond
- Vonk? Even bougie eruit, en ja hoor.
- Brandstof? slang na de pomp losgehaald, en daar komt een dikke straal brandstof uit, bij op contact zetten. Ook goed
- Injectoren schakelen? Even een lampje erop gezet, op de connector naar de injector, en die knippert ook mooi bij een startpoging.
Dat is toch wel vreemd. Er is brandstof, er is vonk... Compressie is en timing heb ik niet gecontroleerd maar omdat de motor 2 maand geleden uit een lopende auto gehaald is, zou dat erg vergezocht zijn.
Dus even verder kijken naar brandstof...Aanvoer en retour verkeerd om!!!!
Echt super stom. Omgewisseld, starten en lopen.
Take the planet and make it spin your way
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Ah mooi!! Gefeliciteerd!
Het is misschien wel verstandig om de rollers en riem te vervangen. Dat is een beetje lang geleden gedaan.
Maar eerst maar eens test rijden.
Het is misschien wel verstandig om de rollers en riem te vervangen. Dat is een beetje lang geleden gedaan.
Maar eerst maar eens test rijden.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Bedankt voor de tip!
ik heb de kappen er wel afgehaald, en riem geinspecteerd en die is nog (zeer) goed, althans voor zover dit met het oog te beoordelen is. Geen droogtescheuren of andere tekenen van slijtage.
denk eerst even paar rondjes rijden en dan idd riem wisselen.
ik heb de kappen er wel afgehaald, en riem geinspecteerd en die is nog (zeer) goed, althans voor zover dit met het oog te beoordelen is. Geen droogtescheuren of andere tekenen van slijtage.
denk eerst even paar rondjes rijden en dan idd riem wisselen.
Take the planet and make it spin your way
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Ok ik moet zeggen dat ik het op het forum not iets over gelezen heb. Die motoren zijn gewoon heel degelijk... dus misschien is het niet nodig
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
ben laatste tijd niet echt gericht bezig met de bus, teveel zaken. Maar zo af en toe een verloren uurtje.
En vandaag ging ik eens achter het steur zitten. Contact aan, gaat goed. Doordraaien, Subaru motortje slaat meteen aan. Hydraulische koppeling intrappen, en in de versnelling, voorzichtig op laten komen... rijdt rustig weg...
Toen realiseerde ik me dat ik al best een eind was! ik moet nog wat draadjes netjes wegwerken, en een paar dingen combineren, zoals oliedruk lampje enzo... Maar het gaat stiekem als best een eind de goeie kant op!
En vandaag ging ik eens achter het steur zitten. Contact aan, gaat goed. Doordraaien, Subaru motortje slaat meteen aan. Hydraulische koppeling intrappen, en in de versnelling, voorzichtig op laten komen... rijdt rustig weg...
Toen realiseerde ik me dat ik al best een eind was! ik moet nog wat draadjes netjes wegwerken, en een paar dingen combineren, zoals oliedruk lampje enzo... Maar het gaat stiekem als best een eind de goeie kant op!
Take the planet and make it spin your way
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Leuk om te horen dat er nog gewerkt wordt! Hoeveel projecten vallen na een tijdje niet volledig stil! Hou er de moed in en zoek die verloren uurtjes maar op!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Ik dacht die gaat zeggen: toen was ik vergeten dat de remmen het niet deden;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Lekker man, dan schiet het inderdaad goed op.
waar dan?
waar dan?
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
nu even met plaatjes. Ik moet nog paar dingen doen.
- paar beugeltjes in motorruim vastzetten
- inlaat luchtfilter plaatsen
- laatste check onderkant, en vast nog wel iets vastzetten, onder andere bellypan terugmonteren onder de voorzijde
- schakelmechanisme nog kleine aanpassing doen, het is nu TE strak. Oftewel, je hoeft meer een tikje naar links of rechts en je bent al in in de juiste positie voor 1/2 of 5/R. Daardoor voel je nu niet goed of je nu in midden positie staat, of dat je al in bijv. linker pad staat.
That's is.
Ik heb nu een TDI ombouw gedaan een en subaru, en ik moet zeggen de subaru ombouw is zo ontzettend veel makkelijker!!! Omdat de configuratie hetzelfde is, lijkt het wel een standaard motor voor de t2. Tevens is de bedrading van de subaru een stuk overzichtelijker. Helemaal omdat ik toevallig net de motor heb waarbij de ECU op de cilinderkop zit, dan is het echt een makkie.
- paar beugeltjes in motorruim vastzetten
- inlaat luchtfilter plaatsen
- laatste check onderkant, en vast nog wel iets vastzetten, onder andere bellypan terugmonteren onder de voorzijde
- schakelmechanisme nog kleine aanpassing doen, het is nu TE strak. Oftewel, je hoeft meer een tikje naar links of rechts en je bent al in in de juiste positie voor 1/2 of 5/R. Daardoor voel je nu niet goed of je nu in midden positie staat, of dat je al in bijv. linker pad staat.
That's is.
Ik heb nu een TDI ombouw gedaan een en subaru, en ik moet zeggen de subaru ombouw is zo ontzettend veel makkelijker!!! Omdat de configuratie hetzelfde is, lijkt het wel een standaard motor voor de t2. Tevens is de bedrading van de subaru een stuk overzichtelijker. Helemaal omdat ik toevallig net de motor heb waarbij de ECU op de cilinderkop zit, dan is het echt een makkie.
Take the planet and make it spin your way