Is de ANWB nuttig voor ons

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door freddeblok » za aug 06, 2011 21:19 pm

wie heeft er wel goede ervaringen met de ANWB in het buitenland?
Ik en Robin in ieder geval niet.

Laat maar komen de op en aanmerkingen.

Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6182
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door guidddo » za aug 06, 2011 22:37 pm

iets van 30 jaar geleden waren we er wel blij mee,
maar dat was een simpel probleem waar wij toen mee stil stonden,
kwestie van het juiste boutje hebben . . .

Met deze:

Afbeelding

onder Parijs
rond middernacht . . .
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door fahtal » zo aug 07, 2011 0:57 am

er zijn denk ik 3 trajecten. 1 het kleine probleem wat te vinden is en te verhelpen. slechte contact punten valse lucht verkeerde afstelling lekke band diesel in de tank, etc etc. dan is de anwb zeker een toevoeging want er komt iemand met een wagen vol gereedschap en die doet zijn best( de vele keren dat ik dat heb meegemaakt in iedergeval wel).

dan komt traject 2. ze kunnen het niet vinden of het is moeilijk te verhelpen. onderdelen niet bij hun etc. dan wordt je netjes naar een garage gebracht of als je ze lief vraagt wordt de bus naar huis gebracht(3x laten doen) meer kun je dan ook niet meer van ze verwachten want ze slepen nu eenmaal nie voor elk brik onderdelen mee.

dan komt traject 3. buiten land. ze rijden er zelf niet rond dus werken als vertaler de service wordt dan altijd wat lastiger. meestal gebruik ik ze ook als vertaler en niet meer. dus ik mak via hun afsraken met de garage. mocht die er niet uitkomen dan kun je zelf beslissen wat je doet of bus naar huis laten brengen wat tot nu toe beide keren is goed gegaan en netjes. of zeggen ik probeer zelf nog wat en dan eventueel later van hun diensten gebruik maken. in het buiten land blijft het gewoon lastig in duitsland help de adac nog je langs de weg en kan het traject 1 verhaal goed doen. maar in frankrijk wordt je gelijk van de snelweg gesleept... en ja fransen zijn &*(&(*&...

dus ja ik ben tevreden. ik heb mijn contributie er ook voor de komende 10 jaar eruit. maaar verwacht geen wonderen en regel het zelf. zij zijn maar een tussen persoon met handige contacten. en eventueel vervangend vervoer. andere partijen zijn zeker niet beter. misschien goedkoper...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

ronald39
Actief Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: zo jul 09, 2006 16:21 pm
Locatie: snake

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door ronald39 » zo aug 07, 2011 8:16 am

alle lof voor de ANWB . hebben me ( of een zusterclub ) 2 x in het buitenland en 3 x in nl zeer goed geholpen =D>
GROETEN RONALD
iedereen wil oud worden . maar niemand wil oud zijn

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door Lomax » zo aug 07, 2011 8:19 am

Wij hebben in NL alleen maar goede ervaringen met de WW. Van laswerk tot het opsporen van een stukke zekering of het doorlussen van het contactslot.

Buitenland geen ervaring.

Alternatief, is die er? Route mobiel heeft toch een leeftijdsgrens?

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door fahtal » zo aug 07, 2011 9:17 am

Lomax schreef:Wij hebben in NL alleen maar goede ervaringen met de WW. Van laswerk tot het opsporen van een stukke zekering of het doorlussen van het contactslot.

Buitenland geen ervaring.

Alternatief, is die er? Route mobiel heeft toch een leeftijdsgrens?
ja leeftijds grens en per auto en de meeste bus bezitters hebben er nog een auto naast...

maar ja neemt niet weg dat de anwb soms fouten maakt. voor in het buiten land zie ik het echt als een terug breng service en vervangend vervoer en vertaal service;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door ko de fries » zo aug 07, 2011 9:18 am

ben in nederland zeer goed geholpen door de anwb ,mijn vorig bus werdt keurig op een oprijauto terug gebracht uit zeewolde ,bij mijn huidige bus werdt het uitgebrande contactslot gehotwired,zo dast ik met draadjes kon starten ,en bij mij opel automaat van 1978 werdt 2 winters geleden de startmotor voor me vervangen ,slechts een keer was het minder ,mijn motor liep heel slecht en onregelmatig de jonge anwb monteur die er bij kwam had er de balle verstand van ,het was net nog niet zo erg dat ie voor naar de motor ging zoeken :mrgreen: grtz ko :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
houtstoker
Gevorderde
Berichten: 762
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
Locatie: Maasbree, Limburg

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door houtstoker » zo aug 07, 2011 11:20 am

Ik heb ook enkel goede ervaringen met ANWB. Ooit een remcilinder defect gehad in een oostblok land van een "moderne" auto, toen de berlijnse muur nog stond. Cilinder zelf gerepareerd, maar in de wijde omgeving geen LHM olie te vinden. één telefoontje naar Den Haag, en 2 uur later stond er iemand met 2 liter aan de deur. Ook repatriering vanuit het buitenland, zorg en het regelen bij ziekte oid is super geregeld. Wat dat betreft hebben we al het e.a. meegemaakt, ook bv diefstal van voertuigen (helaas, meervoud) #-o

Wij vertrekken niet meer zonder ANWB pech verzekering.
Denk er wel om de juiste verzekering te nemen (bv voor camper) en zorg voor een niet te oud taxatie rapport (ivm repatriering bij uitval van voertuig)

Gebruikersavatar
Panel Bas
Gevorderde
Berichten: 642
Lid geworden op: zo apr 27, 2008 12:49 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Vleuten

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door Panel Bas » zo aug 07, 2011 13:03 pm

ook hier meer dan lof; al meer dan 6x nodig gehad in 6 jaar; alle keren meer dan netjes geholpen. 5x binnenland, 1x Franse Ardennen.
bus-loos.

Gebruikersavatar
theo
Actief Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:02 pm
Locatie: Arnhem

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door theo » zo aug 07, 2011 14:21 pm

Vorig jaar net over de grens in Duitsland: gebroken koppelingskabel.

ANWB gebeld, die wilden ter plekke een vervangende camper regelen en het ophalen van onze bus. Maar gelukkig hebben we een box bij ons met o.a. een koppelingskabel dus gevraagd om een garage en een monteur.

ANWB speelde het door naar de ADAC, en de bus is naar een 24-uurs garage gebracht, uurtje gewacht tot de kabel gemonteerd was en vervolgens de volgende morgen onze vakantie verder gegaan.

Alles OK met de ANWB dus wat ons betreft.



Verder een paar jaar geleden als gevolg van een fout van de wegenwachter brand bij de motor gehad, maar ook dat is prima afgehandeld, zonder mankeren is de hele reparatie vergoed.

Gebruikersavatar
KataSchu
Gevorderde
Berichten: 908
Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
Contacteer:

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door KataSchu » zo aug 07, 2011 16:12 pm

ah heerlijk, eens een ouderwets Hollands potje zeuren :mrgreen:. Komt ie dan:

Eerste keer pechhulp in Frankrijk; startmotor defect. Vervangende camper was onmogelijk, want of we wel wisten dat het zomervakantie was en dat ze het erg druk hadden? Alle campers op het continent waren kennelijk al verhuurd #-o Vervangende auto dan alstublieft? Ik wil namelijk graag boodschappen kunnen doen...Nee, onmogelijk, want u heeft vervangende camperservice ](*,) Repatriëren dan? Ja, da's goed...ow nee, we bedenken ons, die persoon had dat nooit mogen zeggen. :evil: *roar* Of we wel wisten wat de kosten waren van repatriëren? Dat was duurder dan de dagwaarde van onze camper (was een oud ding van in de jaren 70 volgens de ANWB meneer) en dus werd dat niet gedaan! Dagwaarde? Het is een klassieker met een taxatierapport...weet je wel wat dat ding waard is?? Had meneer van de ANWB geen boodschap aan! Toen ineens na nog meer heen en weer gebel, kon het repatriëren wel, maar moesten we de kosten zelf betalen....en even later kon het weer überhaupt niet....ZUCHT!

Tweede keer pechhulp in Frankrijk+Spanje. Bleek achteraf het befaamde takke-viltje in de tank te zijn. Drie verschillende garages aangedaan wegens de bekende onregelmatige problemen met uitvallen, dus drie keer hetzelfde moeten laten controleren en vervangen: Zijn de bougies goed? Dynamo? Verdelerkap? Gelukkig kost een monteur tegenwoordig niets meer per uur :| Toen we na wat speuren op het forum zelf tot deze (juiste) conclusie waren gekomen en de tank wilden laten leeghalen, was de meneer van de ANWB erg verbolgen over het feit dat wij het lef hadden om met een dergelijke oude auto op vakantie te gaan en vervolgens nog eisen te gaan stellen ook ](*,) . Uiteindelijk maar terug-gehinkt naar Nederland, bij elke pomp stoppende om de tank bij te vullen.

En dan begin ik nog niets eens over de telefonische helpdesk die geen verstand van zaken heeft, nooit terugbelt en volzit met 16-jarige vakantiewerkers. Waargebeurd verhaal: ik zie hier dat u vervangende aanhangerservice heeft, meneer. Maar ik heb helemaal geen aanhanger, ik heb een camper en daarvoor heb ik vervangende camper-service afgesloten. Of ik dan niet de gewijzigde Algemene Voorwaarden had gelezen? Waar dit eerst in één aanhanger en camper-pakket had gezeten, was dit nu apart gegaan en ze hadden maar de vrijheid genomen ervan uit te gaan dat ik met een aanhanger op vakantie ging... ](*,) ](*,) ](*,)

(okee, ze hebben ook een keertje in Nederland m'n geknapte V-snaar vervangen zonder gedoe.. #-o )
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door old brumax » zo aug 07, 2011 17:25 pm

Panel Bas schreef:ook hier meer dan lof; al meer dan 6x nodig gehad in 6 jaar; alle keren meer dan netjes geholpen. 5x binnenland, 1x Franse Ardennen.

Hoe/ met wat voor auto gaan jullie dan in hemelsnaam op vakantie, in 40 jaar tijd heb ik net 1 x een kapotte motor gehad met uitgelopen lagers door verkeerde olie en jullie mogen raden in welk land dat kon (is) gebeur(en)(d)
:mrgreen: :mrgreen:
en altijd met auto's die minimaal 20 jaar oud waren dus oude gebakjes om zo maar te zeggen.
en ook die ene keer geen anwb nodig gehad maar zelf geregeld.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Panel Bas
Gevorderde
Berichten: 642
Lid geworden op: zo apr 27, 2008 12:49 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Vleuten

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door Panel Bas » zo aug 07, 2011 17:45 pm

ik heb 5 jaar lang luchtgekoeld gereden; dus ook voor dagelijks vervoer: niet alleen af en toe op vakantie dus!

VW Kever 1302S : 50.000km gereden
71'er Karmann Ghia Type 14: 64.000km gereden
T2a: 2000km gereden en pech gehad...

kan gebeuren toch?
bus-loos.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door old brumax » zo aug 07, 2011 18:39 pm

Panel Bas schreef:ik heb 5 jaar lang luchtgekoeld gereden; dus ook voor dagelijks vervoer: niet alleen af en toe op vakantie dus!

VW Kever 1302S : 50.000km gereden
71'er Karmann Ghia Type 14: 64.000km gereden
T2a: 2000km gereden en pech gehad...

kan gebeuren toch?

met mijn t2a in 16 jaar meer dan 200.000 km gereden en nog nooit langs de weg gestaan dat ik het zelf niet kon oplossen.
wij noemen dat zelfredzaamheid. :mrgreen: :mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Panel Bas
Gevorderde
Berichten: 642
Lid geworden op: zo apr 27, 2008 12:49 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Vleuten

Re: Is de ANWB nuttig voor ons

Bericht door Panel Bas » zo aug 07, 2011 18:47 pm

old brumax schreef:
Panel Bas schreef:ik heb 5 jaar lang luchtgekoeld gereden; dus ook voor dagelijks vervoer: niet alleen af en toe op vakantie dus!

VW Kever 1302S : 50.000km gereden
71'er Karmann Ghia Type 14: 64.000km gereden
T2a: 2000km gereden en pech gehad...

kan gebeuren toch?

met mijn t2a in 16 jaar meer dan 200.000 km gereden en nog nooit langs de weg gestaan dat ik het zelf niet kon oplossen.
wij noemen dat zelfredzaamheid. :mrgreen: :mrgreen:


schouderklopje voor jou. Als ik jou was, zou ik ook geen ANWB abonnement nemen, nergens voor nodig.

Voor de rijders die geen complete garage bij zich hebben of niet zelfredzaam zijn zoals ik: lang leve de ANWB - of eigenlijk- de Wegenwacht.
bus-loos.

Plaats reactie