Rijd je door of help je?

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
snowsurfer
Actief Lid
Berichten: 413
Lid geworden op: wo jul 19, 2006 8:21 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Delft
Contacteer:

Rijd je door of help je?

Bericht door snowsurfer » za jul 30, 2011 23:24 pm

Ten noorden van Parijs, op weg naar de Belgische grens, zagen we een blauw-wit a'tje staan. Ze stonden langs de vluchtstrook en hadden zichtbaar pech.
Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik door ben gereden. Oke, ik had weinig kunnen/mogen doen, maar toch. Het voelde niet oke. Wat hadden jullie gedaan?

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10113
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door Briebelbus » zo jul 31, 2011 0:30 am

Ik was gestopt. Heb ik al 2x voor Keverryders gedaan en afgelopen donderdag voor een zwarte Karmann Ghia. Ik heb de eerste keer gesleept naar een tankstation. De 2x daarna heb ik gevraagd of ik kon helpen, maar toen hadden ze mijn hulp niet nodig.

Al is het enkel die morele steun die je geef op dat moment. Hoe zou jij je voelen als je met pech sta en je zelfs mede luchtgekoelden zie door ryden :?:

Kortom steek die mensen een hart onder de riem.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door hanhoo » zo jul 31, 2011 15:19 pm

Meestal stop ik als ik het op tijd gezien heb. Ik zag het laatst pas heel laat en was er dus toen al ruim voorbij. Toch maar door gereden maar dat heeft me ook wel even bezig gehouden.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
UPI
Actief Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: do mar 11, 2010 16:56 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Apeldoorn

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door UPI » zo jul 31, 2011 15:30 pm

Ja, heb het ook een keer meegemaakt. Zag een bus op de parkeerplaats waar ik stond. zij: achter stuur starten (proberen), hij: met zijn hoofd in de motor ruimte. Ik was net aan het wegrijden na gezin en hond in te hebben geladen, auto's achter me, en ik ben doorgereden. Loop er nu nog mee rond. Nou, nee, zo erg is het niet maar ik voelde me wel lullig. Ik weet, ik had niet veel kunnen doen, ben nou eenmaal niet zo technisch wat auto's aangaat, maar toch. Als omstandigheden beter waren geweest (scheelt alleen al als ik alleen in de bus had gezeten) dan was ik gestopt en had ik die hele motor uit elkaar gesleuteld ... Om dan achteraf te vertellen dat het voor mij ook de eerste keer was.
--
Joep

Das geht ja automatisch

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door Max » zo jul 31, 2011 15:38 pm

Ik stop en probeer te helpenr. Of advies te geven.
Trek me het 'leed' van mede luchtkoelers wel aan.

Moet er ook wel even bij vermelden dat ik ook stop voor jongedames in nood.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door old brumax » zo jul 31, 2011 18:19 pm

normaal stop ik zeker en kijken of ik iets kan doen, alleen als er een patser met een dikke bak staat rij ik door die hebben wel geld om hulp te bellen denk ik dan. :mrgreen: :mrgreen:
sorry voor medeforummers die in een grote bak rijden. :mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door ko de fries » zo jul 31, 2011 18:34 pm

ik stop als er veilige plaats voor stoppen is , laatste keer was met de panel op de a10 :wink:
ik stop aleen voor oldtimers ,moderne wagens heb ik geen verstand van :lol:
grtz ko :D
Laatst gewijzigd door ko de fries op ma aug 01, 2011 12:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
toke
Actief Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: za mar 21, 2009 7:03 am
Locatie: raamsdonk

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door toke » ma aug 01, 2011 9:27 am

Vorige week maandag een belgische gezin geholpen op een franse overnachtingscamping waarvan de startmotor het begaf,in de stromende regen onder de bus gekropen en na een tikje met de hamer er tegenaan gegeven te hebben konden deze mensen weer door.Nog even gezellig gekletst en toen helaas weer huiswaarts gereden.

Gebruikersavatar
Panel Bas
Gevorderde
Berichten: 642
Lid geworden op: zo apr 27, 2008 12:49 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Vleuten

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door Panel Bas » ma aug 01, 2011 10:50 am

old brumax schreef:normaal stop ik zeker en kijken of ik iets kan doen, alleen als er een patser met een dikke bak staat rij ik door die hebben wel geld om hulp te bellen denk ik dan. :mrgreen: :mrgreen:
sorry voor medeforummers die in een grote bak rijden. :mrgreen:



lekker Hollands.... dikke auto? zoek het zelf maar uit.

Ik stop eigenlijk altijd wel voor luchtgekoelden; pas nog een kerel met een Ghia type 34 kunnen helpen en een kerel met een witte 1302 cabrio ( beide ontstekingsproblemen)
bus-loos.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door old brumax » ma aug 01, 2011 12:33 pm

Panel Bas schreef:
old brumax schreef:normaal stop ik zeker en kijken of ik iets kan doen, alleen als er een patser met een dikke bak staat rij ik door die hebben wel geld om hulp te bellen denk ik dan. :mrgreen: :mrgreen:
sorry voor medeforummers die in een grote bak rijden. :mrgreen:



lekker Hollands.... dikke auto? zoek het zelf maar uit.

Ik stop eigenlijk altijd wel voor luchtgekoelden; pas nog een kerel met een Ghia type 34 kunnen helpen en een kerel met een witte 1302 cabrio ( beide ontstekingsproblemen)

wel eens iemand met een dikke auto in z'n goeie pak iemand zien helpen??
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
snowsurfer
Actief Lid
Berichten: 413
Lid geworden op: wo jul 19, 2006 8:21 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door snowsurfer » ma aug 01, 2011 13:35 pm

Het Nederlandse stel zag er zeer beteuterd uit toen ik ze passeerde en ik overwoog ook om om te keren. Helaas is dat niet makkelijk op een Franse tolweg. Bovendien is het strengste verboden om iets langs de Franse snelweg te fiksen. Je moet dan een depanneur bellen. Voor mij toch een wijze les om voortaan gewoon te stoppen, want ik voel me er nog steeds schuldig om.

Gebruikersavatar
Panel Bas
Gevorderde
Berichten: 642
Lid geworden op: zo apr 27, 2008 12:49 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Vleuten

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door Panel Bas » ma aug 01, 2011 13:49 pm

old brumax schreef:
Panel Bas schreef:
old brumax schreef:normaal stop ik zeker en kijken of ik iets kan doen, alleen als er een patser met een dikke bak staat rij ik door die hebben wel geld om hulp te bellen denk ik dan. :mrgreen: :mrgreen:
sorry voor medeforummers die in een grote bak rijden. :mrgreen:



lekker Hollands.... dikke auto? zoek het zelf maar uit.

Ik stop eigenlijk altijd wel voor luchtgekoelden; pas nog een kerel met een Ghia type 34 kunnen helpen en een kerel met een witte 1302 cabrio ( beide ontstekingsproblemen)

wel eens iemand met een dikke auto in z'n goeie pak iemand zien helpen??




nee, zijn allemaal aso's .... [-X







ontopic: in Frankrijk mag je idd niet helpen, gezien de situatie die je uitlegt, zou ik ook doorgereden zijn vrees ik....
bus-loos.

Gebruikersavatar
UPI
Actief Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: do mar 11, 2010 16:56 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Apeldoorn

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door UPI » ma aug 01, 2011 14:14 pm

ik overwoog ook om om te keren. Helaas is dat niet makkelijk op een Franse tolweg


Ik heb het een keer gedaan ... Ik was net op de payage en mijn MIO navigatie stuurde me de verkeerde kant op, en ik ontdekte het te laat om te corrigeren. Eerst volgende afslaggenomen en op weg naar tolpoortjes ondekte ik in de betonnen scheidings blokken een opening waar ik net doorheen kon. Ze waren oprecht boos toen ik weer terug keerde op punt waar ik de payage opkwam. De dame achter loket keek heel vuil en er moest zelfs een chef bijkomen. Gelukkig sprak ik op dat moment geen woord Frans en lieten ze het maar gaan.
--
Joep

Das geht ja automatisch

Gebruikersavatar
john t
Actief Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: za mei 17, 2008 11:47 am
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Rijd je door of help je?

Bericht door john t » do aug 04, 2011 11:17 am

Afgelopenmaand nog gestopt op de terug weg van zeeland stond een t2 busje langs de kant met pech .Ben toen gestopt en gaan kijken of ik iets voor hem kon doen .En net of het zomoest begon het heel hard te regen .
Zijn motor was behoorlijk warm .Wat bleek ernu te zijn de riem was eraf gelopen en die hadden we alle 2 niet bij ons .Op het zelfde moment komt er een grote bus lands rijden van het welbekende bedrijf uit zeeland ja je leest het goed langs rijden leuke reclame voor ze .
Deze gast moest nog naar brabant toe en heeft toen maar een kennis op gebeld van hemdiedus ook uit brabant moest komen voor een nieuwe riem t brengen ik ben toen maar door gereden .
http://spaarkever1200.hyves.nl http://www.cruise-in.nl/

Plaats reactie