Vuurdoop: RDW keuring in de storm !!

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Plaats reactie
Jeroen M

Vuurdoop: RDW keuring in de storm !!

Bericht door Jeroen M » vr jan 19, 2007 8:15 am

YES :D mijn bus is goedgekeurd.
Ik zat wel met knikkende knieen in de bus.
Wanneer ik met 20 pils op nog zou rijden zou ik denk ik rechter hebben gereden dan gister. Wat een windvanger is die bus.
Maar ja ik had weinig keus en alles is goed afgelopen !

Vraagje:Ik heb naar een historisch kenteken gevraagd (westfalia camper '77). Dat doet het systeem vanzelf werd er mij verteld.
Klopt dit wel ?
Ook moest ik nog douane papieren invullen ondanks het feit dat mijn bus ouder is dan 25 jaar en ik dus geen bpm hoef te betalen ???

Rolf
Actief Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: di jun 06, 2006 16:28 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Oosterhout, NB
Contacteer:

Bericht door Rolf » vr jan 19, 2007 12:20 pm

Dat historisch kenteken: ik weet niet of het zo werkt (maar als zij dat zeggen...). Mijn bus uit '79 rijdt op een gele plaat, is in 2004 (als ik me niet vergis) geïmporteerd. Zou het zo kunnen zijn dat in '79 al gele platen onder auto's hingen? Iemand die deze tijd bewust heeft meegemaakt (ik kwam drie dagen nadat mijn bus van de band rolde uit mijn moeder gerold).

De papieren: voor de wegenbelasting (en dat zal ook wel gelden voor de BPM) geldt niet dat je belastingvrij rijdt. Je bent vrijgesteld van belasting. Dat betekent dat de belastingdienst heeft vastgesteld dat je met de huidige regelgeving 0 euro te betalen hebt. Eerst aangeven, daarna de vrijstelling.

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » vr jan 19, 2007 13:05 pm

Gele platen krijg je als de datum eerste toelating op de weg vanaf 1-1- 78 was!

sjefke
Luchtgekoeld
Berichten: 1359
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:31 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door sjefke » vr jan 19, 2007 13:22 pm

Kleine aanvulling, als je bus inderdaad van voor dat bouwjaar 78 is wil dat nog niet zeggen dat je zondermeer met blauwe platen mag rijden. Er is ook nog altijd een uitzondering op de regel, als je kenteken van voor de datum is maar een kenteken combinatie heeft van 4 letters en 2 cijfers mag je alsnog NIET met blauwe platen rijden.
En die papieren bij de douane heeft niets van doen met eventule wegen belasting. Die vul je in om aangifte te doen van import en aan de hand van die gegevens bepaald de douane of je invoerrecht/BPM moet betalen. De wegenbelasting word door de balastingdienst geregeld en niet door de douane die je bij het RDW aantreft.

De bouten die je nodig hebt kan je overgens bij iedere ijzerhandel krijgen.
Bloedgroep T2

Plaats reactie