Pagina 22 van 119

Geplaatst: do mei 03, 2007 13:40 pm
door Airtime
Ook geen tochtruitjes hier... :?

Dus toch-niet-ruitjes? :mrgreen:

Geplaatst: do mei 03, 2007 13:44 pm
door zomerbloempje
Airtime schreef:Ook geen tochtruitjes hier... :?

Dus toch-niet-ruitjes? :mrgreen:
tocht-niet-ruitjes :wink:

Geplaatst: do mei 03, 2007 13:59 pm
door PeterS
Ik heb ze er ook niet op zitten.
Toch wel jammer, ze zijn ideaal als het nog niet zo heel warm is maar je toch een beetje frisse lucht binnen wilt zonder dat je kapsel tegen het dak zit. 8)

Geplaatst: do mei 03, 2007 17:50 pm
door jodocus
Die raampjes kun je er nog in laten zetten hoor als je wilt. Wij hebben drie raampjes erin zitten en die zijn beoorlijk rot dus die laten we op dit moment vervangen door Sjef; nieuwe frame-pjes erom. Dat moet ook kunnen in een raam waar nog geen tochtruitjes in zitten. Kost helaas wel een paar centen ... maar wat niet :lol:

M507

Geplaatst: do mei 03, 2007 19:02 pm
door molenari
Died schreef:
maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten
Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.
Kom maar een keer langs, dan zal ik dat aantal verdrievoudigen :D

Ik heb namelijk twee bussen staan zonder de optie 'tochtruitjes in cabinedeuren'. Maar vanaf eind jaren 70 waren de tochruitjes standaard op Nederlandse bussen. T2's geleverd in Duitsland hebben tot aan het eind van de productie in 1979 niet standaard de tochruitjes gehad...die moest men echt apart er bij bestellen.

Geplaatst: do mei 03, 2007 19:06 pm
door molenari
PeterS schreef:Ik heb ze er ook niet op zitten.
Toch wel jammer, ze zijn ideaal als het nog niet zo heel warm is maar je toch een beetje frisse lucht binnen wilt zonder dat je kapsel tegen het dak zit. 8)
Ze zijn inderdaad handig voor frisse lucht op een wat subtielere wijze dan een raam opendraaien. En die tochruitjes achterin (M508) geven helemaal een mooie luchtcirculatie in de bus.

Oh ja, tochruitjes zijn ook handig als je kachel niet uit wil. de warme lucht op de voorruit zetten ('DEF') en dankzij de tochruitjes wordt alle lucht boven het dashboard 'weggezogen'.

M500 en M510

Geplaatst: do mei 03, 2007 19:18 pm
door molenari
zomerbloempje schreef:Je hebt dus een metalen tussenschot tussen de cabine en het laadgedeelte over de hele breedte van de bus als het goed is. Dat is de code 500.
Dat is inderdaad M500. De wand is over de halve hoogte, maar wel over de volledige breedte. De bovenste helft van de tussenwand is M510, deze is van hardboard.

Een ander kenmerk van M500 is overigens dat het reservewiel onder de bijrijdersbank zit en niet in de kofferbak.

Re: M500 en M510

Geplaatst: do mei 03, 2007 19:23 pm
door Rykers
molenari schreef:
zomerbloempje schreef:Je hebt dus een metalen tussenschot tussen de cabine en het laadgedeelte over de hele breedte van de bus als het goed is. Dat is de code 500.
Dat is inderdaad M500. De wand is over de halve hoogte, maar wel over de volledige breedte. De bovenste helft van de tussenwand is M510, deze is van hardboard.

Een ander kenmerk van M500 is overigens dat het reservewiel onder de bijrijdersbank zit en niet in de kofferbak.
Onze bus is direct na levering door Viking omgebouwd. Wat ik niet zeker weet is of een deel van de tussenwand toen al is verwijderd of pas later. Wij hebben nu namelijk geen origineel intereur meer en wel een doorloop.

Op de folder die ik van het net heb geplukt is het ook niet te zien. Mogelijk dat andere Viking eigenaren het antwoord weten?

Geplaatst: do mei 03, 2007 19:24 pm
door Rykers
PeterS schreef:Ik heb ze er ook niet op zitten.
Toch wel jammer, ze zijn ideaal als het nog niet zo heel warm is maar je toch een beetje frisse lucht binnen wilt zonder dat je kapsel tegen het dak zit. 8)
Door mijn lengte (en mogelijk de audi 80 stoelen) zit m'n kapsel toch altijd al tegen het dak :lol:

Geplaatst: do mei 03, 2007 20:01 pm
door Diederik
Door mijn lengte (en mogelijk de audi 80 stoelen) zit m'n kapsel toch altijd al tegen het dak
Ik ook... :shock:

Geplaatst: di mei 08, 2007 22:04 pm
door thijs_v
Ook ik ben benieuwd naar de vertaling van mijn m-code plaatje :P

Als alles goed gaat staat hieronder mijn plaatje :wink:

Afbeelding

Geplaatst: wo mei 09, 2007 21:22 pm
door Lomax
Emile schreef:Hier de M code van mijn bussie
Groet,
Emile
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Geplaatst: wo mei 09, 2007 21:22 pm
door Lomax
jodocus schreef:7: modeljaar 1977
2 112 161: chassisnummer

161: stoelen in bestuurdersgedeelte hebben bevestigingspunten voor hoofdsteunen
184: driepunts gordels voor bestuurder en passagier met oprolmechanisme
506: brake servo
511: bekleed dashboard en dashboardkastje

9452: taigagroen met pastelwit dak (Westfalia)
34:camping groen geel stof interieur (Westfalia)

FRN: ?? groepscode staat niet in het boek
Z05: ?? groepscode staat niet in het boek
073: klaar gemaakt voor pop-up dak westfalia SO 73

09 3: geplande productiedatum (30-02-1977)
7529: tijdelijk serienummer voor productie

142: distributiecentrum VW-Audi Rhein-Main Frankfurt

2319: kombi, LHD, sliding door rechts, campmobile
31: type 4 motor / 2000 cc / 4 versnellingen handgeschakeld

Geplaatst: do mei 10, 2007 15:51 pm
door zomerbloempje
thijs_v schreef:Ook ik ben benieuwd naar de vertaling van mijn m-code plaatje :P

Als alles goed gaat staat hieronder mijn plaatje :wink:

Afbeelding
12 229 271: 1 modeljaar 1971 rest chassisnummer

523185: kleur en interieurcode: is een sonderlackierung maar staat niet in het boek. Tot 1973 werd door VW in bussen bestemd voor westfalia standaard donkerbeige leatherette stoelen en deurpanelen geïnstalleerd.

M- codes:
195: Exclusive use of Blaupunkt car radio’s (With M95, 97 or 98 only)
511: Padded dashboard and dashboardlid.
517: Factory prepaired for Campmobile interior.
518: Opening in roof with reinforcement for westfalia pop-up roof.
793: S-code waarschijnlijk van iets voor westfalia maar staat niet in het boek.
A05: 047 en 507
047: Two reversing lights
507: Ventilation windows in cabin doors.
094: Lockable engine lid.
097: Emden car radio.
181: Chrome hubcaps.

23 2: geplande productiedatum: week 23 dag 2: Dinsdag 08-06-1971

7574: interne productiecode van VW.

049: Bestemmingscode: Paderborn.

2310: LHD sliding door right, standard version.
11: Type 1 motor 1600 cc AD, Handgeschakeld 4 versnellingen.

Geplaatst: zo mei 13, 2007 19:29 pm
door Westy
Ik heb er nog een, was ff zoeken de foto was nie best, maar volgens mij moet het dit zijn

02 035 116

518

523907 C97 867 181 517

38 6 7377 FR 2310 11
Afbeelding

alvast bedankt