Geplaatst: do mei 03, 2007 13:40 pm
Ook geen tochtruitjes hier...
Dus toch-niet-ruitjes?
Dus toch-niet-ruitjes?
tocht-niet-ruitjesAirtime schreef:Ook geen tochtruitjes hier...
Dus toch-niet-ruitjes?
Kom maar een keer langs, dan zal ik dat aantal verdrievoudigenDied schreef:Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten
Ze zijn inderdaad handig voor frisse lucht op een wat subtielere wijze dan een raam opendraaien. En die tochruitjes achterin (M508) geven helemaal een mooie luchtcirculatie in de bus.PeterS schreef:Ik heb ze er ook niet op zitten.
Toch wel jammer, ze zijn ideaal als het nog niet zo heel warm is maar je toch een beetje frisse lucht binnen wilt zonder dat je kapsel tegen het dak zit. 8)
Dat is inderdaad M500. De wand is over de halve hoogte, maar wel over de volledige breedte. De bovenste helft van de tussenwand is M510, deze is van hardboard.zomerbloempje schreef:Je hebt dus een metalen tussenschot tussen de cabine en het laadgedeelte over de hele breedte van de bus als het goed is. Dat is de code 500.
Onze bus is direct na levering door Viking omgebouwd. Wat ik niet zeker weet is of een deel van de tussenwand toen al is verwijderd of pas later. Wij hebben nu namelijk geen origineel intereur meer en wel een doorloop.molenari schreef:Dat is inderdaad M500. De wand is over de halve hoogte, maar wel over de volledige breedte. De bovenste helft van de tussenwand is M510, deze is van hardboard.zomerbloempje schreef:Je hebt dus een metalen tussenschot tussen de cabine en het laadgedeelte over de hele breedte van de bus als het goed is. Dat is de code 500.
Een ander kenmerk van M500 is overigens dat het reservewiel onder de bijrijdersbank zit en niet in de kofferbak.
Door mijn lengte (en mogelijk de audi 80 stoelen) zit m'n kapsel toch altijd al tegen het dakPeterS schreef:Ik heb ze er ook niet op zitten.
Toch wel jammer, ze zijn ideaal als het nog niet zo heel warm is maar je toch een beetje frisse lucht binnen wilt zonder dat je kapsel tegen het dak zit. 8)
Ik ook...Door mijn lengte (en mogelijk de audi 80 stoelen) zit m'n kapsel toch altijd al tegen het dak
Emile schreef:Hier de M code van mijn bussie
Groet,
Emile
[]
[]
jodocus schreef:7: modeljaar 1977
2 112 161: chassisnummer
161: stoelen in bestuurdersgedeelte hebben bevestigingspunten voor hoofdsteunen
184: driepunts gordels voor bestuurder en passagier met oprolmechanisme
506: brake servo
511: bekleed dashboard en dashboardkastje
9452: taigagroen met pastelwit dak (Westfalia)
34:camping groen geel stof interieur (Westfalia)
FRN: ?? groepscode staat niet in het boek
Z05: ?? groepscode staat niet in het boek
073: klaar gemaakt voor pop-up dak westfalia SO 73
09 3: geplande productiedatum (30-02-1977)
7529: tijdelijk serienummer voor productie
142: distributiecentrum VW-Audi Rhein-Main Frankfurt
2319: kombi, LHD, sliding door rechts, campmobile
31: type 4 motor / 2000 cc / 4 versnellingen handgeschakeld
12 229 271: 1 modeljaar 1971 rest chassisnummerthijs_v schreef:Ook ik ben benieuwd naar de vertaling van mijn m-code plaatje
Als alles goed gaat staat hieronder mijn plaatje