M-codes ontcijferd, wie volgt?

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
molenari
Actief Lid
Berichten: 183
Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Garmer-sur-le-Wold
Contacteer:

Bericht door molenari » di mei 01, 2007 21:55 pm

jodocus schreef:(...)
C59: groepscode staand voor ??
N49: groepscode staand voor ??
R83: groepscode staand voor ??
(...)
Zo te zien is het een bijzondere bus gemaakt voor de Duitse politie. De groepscodes die ik niet in het boek kan vinden zullen daar ongetwijfeld mee te maken hebben. Misschien dat Vincent de groepscodes weet???
Ik zal ze navragen, kan wel een poosje duren. Nog iemand met groepscode verzoekjes?
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78

'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'

ief
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: di apr 17, 2007 21:21 pm
Locatie: elsloo

Bericht door ief » di mei 01, 2007 22:21 pm

ik zal morgen nog eens kijken is nu donker.Groeten Ief

Gebruikersavatar
Rykers
Actief Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 21:38 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Rykers » wo mei 02, 2007 19:51 pm

Met behulp van alle antwoorden hier ben ik zelf al een heel eind gekomen, als het tenminste klopt :roll:

62 049735
R1R151 A37 120 697
45 2 7329 HO 2310 31

6 = modeljaar 1976

R1R1 = pastelwit boven en onder
51 = donkerbeige kunstleer

A37 = ?

120 = zonder bevestigingspunten voor stoelen en gordels achter

697 = geleverd met continetal banden

45 2 = productiedatum week 45, dag 2 (16 november 1976?)

7329 = productienummer

HO = geleverd in Holland

2310 = Kombi LHD

31 = Type 4 motor (CJ), handgeschakeld.

Ik ben vooral benieuwd waar de groepscode voor staat die ik niet heb kunnen vinden.

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6947
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » wo mei 02, 2007 20:12 pm

Rykers schreef:45 2 = productiedatum week 45, dag 2 (16 november 1976?)
Dat is in 1975 geweest..... Omdat het modeljaar loopt van aug-aug ongeveer.... Dus dinsdag 04-11-1975

A37 staat voor modeljaar 1976 voor de codes:


123: Suspension equipment for radio reception
500: Full width metal partition between cabin and passenger department.
506: Brake servo
507: Ventilation windows in cabin doors
528: Convex rear-view mirror on right side

Ik heb de rest niet nagekeken, dat komt nog wel. Als het niet helemaal klopt laat ik nog wel wat weten.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
molenari
Actief Lid
Berichten: 183
Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Garmer-sur-le-Wold
Contacteer:

M123

Bericht door molenari » wo mei 02, 2007 21:49 pm

zomerbloempje schreef:123: Suspension equipment for radio reception
Nee, het is 'suppression equipment...' :wink:. In het Nederlands: 'Radio ontstoord'.

Dit betekent dat de ontsteking niet de radio ontvangst stoort. Het enige dat ik heb kunnen vinden in de onderdelencatalogus dat valt onder M123 zijn de bougiekabels met metalen kappen...welke T2 heeft ze nog? Niet veel meer.

De optie zit op bijna alle Nederlandse bussen van eind jaren 70.
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78

'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6947
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Re: M123

Bericht door zomerbloempje » wo mei 02, 2007 22:48 pm

molenari schreef:
zomerbloempje schreef:123: Suspension equipment for radio reception
Nee, het is 'suppression equipment...' :wink:. In het Nederlands: 'Radio ontstoord'.

Dit betekent dat de ontsteking niet de radio ontvangst stoort. Het enige dat ik heb kunnen vinden in de onderdelencatalogus dat valt onder M123 zijn de bougiekabels met metalen kappen...welke T2 heeft ze nog? Niet veel meer.

De optie zit op bijna alle Nederlandse bussen van eind jaren 70.
Oeps :oops: :oops: :oops: iets te gehaast geweest geloof ik.......
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Rykers
Actief Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 21:38 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Rykers » wo mei 02, 2007 23:25 pm

Bedankt voor de antwoorden, alleen zijn het wel een hoop termen waarvan het mij niet even duidelijk is wat er mee bedoeld wordt.
zomerbloempje schreef:
500: Full width metal partition between cabin and passenger department.
507: Ventilation windows in cabin doors
528: Convex rear-view mirror on right side
Als ik het goed begrijp heb ik een bijzondere spiegel? (528)

Wat ik niet snap is wat bedoeld wordt met de 'Ventilation windows'. Ramen die open kunnen heeft toch iedereen? :lol:

Dan de moeilijkste optie 500 waarvan ik werklijk geen flauw idee heb wat daarmee bedoeld wordt. Is volgens deze optie nu wel een tussenschot aanwezig, juist niet, of gedeeltelijk :?

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » do mei 03, 2007 0:09 am

Rykers schreef:
Wat ik niet snap is wat bedoeld wordt met de 'Ventilation windows'. Ramen die open kunnen heeft toch iedereen? :lol:

maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6866
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » do mei 03, 2007 8:35 am

maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten
Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.

Gebruikersavatar
Robert
Luchtgekoeld
Berichten: 3197
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:56 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Robert » do mei 03, 2007 8:38 am

Died schreef:
maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten
Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.
Oh kom maar eens kijken, wat er in mij busje zit.
In ieder geval geen tochtraampjes die open kunnen.

En de Hillfingerbus had ze tot voor kort ook niet.
Ik kan het weten, want ik heb van Jeffrey de raampjes en rubbers overgenomen nadat hij ze heeft vervangen door exemplaren die wel open kunnen.

Robert 8)
Laatst gewijzigd door Robert op do mei 03, 2007 8:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Member of ACF

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6866
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » do mei 03, 2007 8:41 am

Robert schreef:
Died schreef:
maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten
Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.
Oh kom maar eens kijken, wat er in mij busje zit.
In ieder geval geen tochtraampjes die open kunnen.

Groeten,
Robert 8)
Hij wel.... :mrgreen:

fleetwood
Actief Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door fleetwood » do mei 03, 2007 9:15 am

Rykers schreef:Bedankt voor de antwoorden, alleen zijn het wel een hoop termen waarvan het mij niet even duidelijk is wat er mee bedoeld wordt.
zomerbloempje schreef:
500: Full width metal partition between cabin and passenger department.
507: Ventilation windows in cabin doors
528: Convex rear-view mirror on right side
Als ik het goed begrijp heb ik een bijzondere spiegel? (528)

Wat ik niet snap is wat bedoeld wordt met de 'Ventilation windows'. Ramen die open kunnen heeft toch iedereen? :lol:

Dan de moeilijkste optie 500 waarvan ik werklijk geen flauw idee heb wat daarmee bedoeld wordt. Is volgens deze optie nu wel een tussenschot aanwezig, juist niet, of gedeeltelijk :?
code 500: een metalen tussenshot over de volledige breedte van de bus (geen doorloop dus) tussen de cabine en het passagiers/campergedeelte.

Groet, Martijn

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6947
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » do mei 03, 2007 9:23 am

Rykers schreef:Bedankt voor de antwoorden, alleen zijn het wel een hoop termen waarvan het mij niet even duidelijk is wat er mee bedoeld wordt.

Als ik het goed begrijp heb ik een bijzondere spiegel? (528)

Wat ik niet snap is wat bedoeld wordt met de 'Ventilation windows'. Ramen die open kunnen heeft toch iedereen? :lol:

Dan de moeilijkste optie 500 waarvan ik werklijk geen flauw idee heb wat daarmee bedoeld wordt. Is volgens deze optie nu wel een tussenschot aanwezig, juist niet, of gedeeltelijk :?
Lees het verhaaltje over spiegels maar eens....

Inderdaad zijn de "ventilation windows" de driehoekige raampjes in de portieren. In onze pick up zitten ook vaste raampjes..... dus er zijn nog steeds bussen te vinden zonder. Bij ons gaan ze overigens ook een keer vervangen worden..... het chroom ervan is erg slecht.

Je hebt dus een metalen tussenschot tussen de cabine en het laadgedeelte over de hele breedte van de bus als het goed is. Dat is de code 500.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
flippie
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 12:29 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Helden, Limburg
Contacteer:

Re: Groepscode GL9 (1974)

Bericht door flippie » do mei 03, 2007 10:14 am

molenari schreef:
flippie schreef:
molenari schreef: GL9 = deze code staat voor een verzameling M-codes. Ik moet navragen welke codes dit zijn.
Molenari, weet je intussen al wat deze code inhoudt?
dan heb ik hem namelijk compleet...
GL9 staat bij 1974 modellen voor: 161 172 227 506 551 571 623

161: bevestigingsmogelijkheid voor hoofdsteunen voor alle zitplaatsen in de cabine
172: tubeless radiaalbanden 185 SR 14 reinforced
227: uitneembare hoofdsteunen voor alle zitplaatsen in de cabine (alleen in combinatie met M161)
506: rembekrachtiger en gescheidenremcircuit-controlelampje
551: halogeen koplampen
571: mistlamp achterzijde
623: gedeeltelijk voorbereid voor radioverkeer.

klopt dit een beetje met je bus?
uhhhh, nee...........volgens mij hebben ze in het verleden flink verbouwd aan de bus, er zit nu ook een westfalia-interieur in. nagenoeg alle extra's zijn eraf. :cry:

Westy
Luchtgekoeld
Berichten: 3324
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hoorn
Contacteer:

raampjes

Bericht door Westy » do mei 03, 2007 12:08 pm

[quote="Died"][quote]maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten[/quote]

Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.[/quote]

Ik moet melden dat ik ze ook niet op mijn atje heb zitten

Plaats reactie