Pagina 115 van 119

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: ma aug 25, 2014 16:35 pm
door Marco&Joyce
Twee code's kent ie niet: F33 en UK9 :?:

Afbeelding
Afbeelding



Edit: even kijken of ik de jpg wat groter krijg :lol:

Na twee keer erop klikken wordt ie wel groter :roll:

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: di sep 02, 2014 23:41 pm
door voetj
Afbeelding

het is mij nog niet gelukt op vw mplate.com

wie het weet mag het zeggen:D

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: di sep 02, 2014 23:46 pm
door mobiel70
Je plaatje is slecht leesbaar! Heb je geen betere afbeelding?

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: wo sep 03, 2014 7:48 am
door voetj
Nog niet:)

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: wo sep 03, 2014 8:16 am
door gemini blue 1302
Ook mijn plaatje maar eens ontcijfert...
klopt toch wel aardig met wat men mij verteld heeft :)

Afbeelding
Afbeelding

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: wo sep 03, 2014 9:16 am
door Inactief Account
gemini blue 1302 schreef:Ook mijn plaatje maar eens ontcijfert...
klopt toch wel aardig met wat men mij verteld heeft :)

Spoiler:


Is die bus van aswin geweest uit naarden

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: wo sep 03, 2014 15:40 pm
door gemini blue 1302
Geen idee...

Ik heb hem van Keverland gekocht....

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: ma sep 08, 2014 20:47 pm
door elcahun
Vind het heel vervelend dat ik niet kan vinden wat m code 722 betekent :P iemand hier die dat weet?

Afbeelding

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: ma sep 08, 2014 20:54 pm
door EeVeeWee
elcahun schreef:Vind het heel vervelend dat ik niet kan vinden wat m code 722 betekent :P iemand hier die dat weet?

Spoiler:


Info van Molenari:

Code 722 is waarschijnlijk een speciale aanpassing die is gedaan in de productie voor Nederland begin jaren 70. Het staat op bijna alle bussen die in die tijd naar Nederland zijn geƫxporteerd. Ik heb nergens kunnen vinden waar het voor staat. Ik kan ook niets vreemds ontdekken aan Nederlandse bussen uit die tijd t.o.v. die bijv in Duitsland zijn verkocht. Het kan iets heel onbenulligs zijn, misschien wel iets wat we 40 jaar na dato niet meer kunnen terugvinden zoals een accu van een specifiek merk of een speciaal soort autoband, Kortom: code onbekend.

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: ma sep 15, 2014 11:03 am
door Arco
Gliset schreef:
Paneltje'70 schreef:
02 080 161

686133 008

47 4 7656 FJ 2412 11

Maar ik begrijp niet dat m'n bus uit '69 komt en m'n codering valt onder M Plate: Bay 1970 - 1979
Iemand een verklaring?

Kan iemand al de cijfers nader verklaren? Wat wat precies inhoud?

Even snel lezend: volgens mij duidt je chassisnummer op een van de eerste bussen van modeljaar 1970, dus gebouwd in de summer of '69. VW start modeljaren in de zomer.


Deze opmerking klopt volgens mij hoor. Mijn bus heeft al VIN nummer: 2202091391 en is schijnbaar gebouwd in '69 maar datum 1ste toelating staat op 1970.

Ik heb hem nog niet zo lang en ga dit najaar beginnen aan een deelrestauratie. Wat ik mij afvraag: kijk ik nu voor onderdelen naar een '69 of een '70 model? Dat is net zo'n grensgeval. Niet dat ik er al tegenaan gelopen ben maar ik kan me voorstellen dat dit wel gaat gebeuren.

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: ma sep 15, 2014 11:25 am
door zomerbloempje
Bpvenstaande klopt idd
En Arco jouw bus is een modeljaar 1970
Dus je zoekt onderdelen voor een '70er bus

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: ma sep 15, 2014 11:36 am
door Briebelbus
ik zit in het M-code boek te bladeren en vind de volgende veranderingen welke zijn doorgevoerd vanaf augustus 1969:

motor
- andere carb ( was 30 PICT-2) naar 30 PICT-3

vooras
- andere bevestiging van stuurkolom aan het dashboard
- andere vooras (de bout afstanden voor bevestiging op chassis)

chassis:
toegevoegde diagonale balkjes onder de cabine vloer voor meer stevigheid

body
- dashboard niet langer in bodycolor geverfd, maar enkel nog zwart.
- padded dash enkel in 1 kleur. + plastic rand zodat hele dashboard gelijke hoogte is.
- personenbus - armsteun middenbank veranderd.
- ruitenslinger in 1 kleur. (zwart) ipv chroom
- opslot knop is ook plastic en zwart
- binnenspiegel beugel ingekort
- vorm van zonneklepjes veranderd zodat deze om de binnenspiegel heen gaat.

electrics
- (op USA modellen) waarschuwings signaal voor de contactsleutel
- deurcontact voor binnenlicht.
- (zekeringkast)
- nieuw model zekering kast waar de relais ingeplugd kunnen worden
- heeft plaats voor 12 zekeringen ipv 10
- nieuwe plaats. ipv onder het dash naar beneden geplaatst op de frisseluchtbox. (waardoor hij dus achter de stuurkolom zit)
- (op usa modellen) zij reflectoren rechthoekig ipv rond (de achterste zijn voorzien van verlichting)

diversen
chromen velgen (wielranden) zijn komen te vervallen ( was deluxe optie)
oliepijp met (vulpotje?) veranderd
VW startmotor is komen te vervallen, wordt nu gebruik gemaakt van BOSCH.

gr
Marcel

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: ma sep 15, 2014 14:36 pm
door Arco
Wat een info! Thanks.

Hierbij nog mijn M plaatje. Wie leeft zich uit ?

Afbeelding



Groeten,

arco

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: do dec 25, 2014 12:26 pm
door vw_speedsterke
voor iedereen die zijn m-code wil ontcijferen, veel plezier ermee

http://www.type2.com/m-codes/t2mclet.html

Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?

Geplaatst: ma feb 09, 2015 19:22 pm
door eelke
Iemand die me kan helpen?