M-codes ontcijferd, wie volgt?
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Resulteerde in het volgende:
Model
Type 2 (T2) mod. 231(2) :
- Kombi
- 8 seater (arrangement 2-3-3)
- Sliding door right
- LHD
Chassis number 2342012137
Serial number 012 137
Modelyear 1974
Planned production date Wednesday, 29 August 1973
Number for production planning (temporary serial number) 7535
Type of engine Type 1 (AS) - 1584cc, 37 kW (50 bhp DIN)
Type of transmission Manual 4-speed gearbox
Paint color L20B - Bright Orange
Interior color (doorpanels and seats) 51 - Dark Beige Leatherette
Destination *** unknown ***
248 Ignition-starter switch without steering lock
248 Fire portable self powered pump (TSF), standard equipment to specification DIN 14530 (part 15) and DIN 14502 (part 2) Concerned models: Fire-truck
500 Full width metal (half-height) partition between cabin and load compartment with 2-seater passenger seat Concerned models 211-244
506 With brake servo and dual circuit brake warning light (LHD)
Concerned models 211-271
507 Vent wings in cab doors
Concerned models 211-235 261-274
Unknown codes:
722
3 156 169
Iemand die nog iets meer kan vertellen aan de hand van de "unknown" codes? (of zijn die echt unknown?)
- molenari
- Actief Lid
- Berichten: 183
- Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Garmer-sur-le-Wold
- Contacteer:
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
TMOS71 schreef:(...)
Destination *** unknown ***
248 Ignition-starter switch without steering lock
248 Fire portable self powered pump (TSF), standard equipment to specification DIN 14530 (part 15) and DIN 14502 (part 2) Concerned models: Fire-truck
(...)
Unknown codes:
722
3 156 169
Iemand die nog iets meer kan vertellen aan de hand van de "unknown" codes? (of zijn die echt unknown?)
Bij M-code 248 staat iets met 'firepump', dit klopt niet, het moet de eerste optie zijn die is vermeld: dus "contactslot zonder stuurslot".
Code 722 is waarschijnlijk een speciale aanpassing die is gedaan in de productie voor Nederland begin jaren 70. Het staat op bijna alle bussen die in die tijd naar Nederland zijn geëxporteerd. Ik heb nergens kunnen vinden waar het voor staat. Ik kan ook niets vreemds ontdekken aan Nederlandse bussen uit die tijd t.o.v. die bijv in Duitsland zijn verkocht. Het kan iets heel onbenulligs zijn, misschien wel iets wat we 40 jaar na dato niet meer kunnen terugvinden zoals een accu van een specifiek merk of een speciaal soort autoband, Kortom: code onbekend.
HO is exportbestemming Nederland ('Holland').
De codes '3 156 169' zie ik niet op het M-plaatje van je bus staan, is dit een foutje van de vertaalsite?
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
molenari schreef:
Bij M-code 248 staat iets met 'firepump', dit klopt niet, het moet de eerste optie zijn die is vermeld: dus "contactslot zonder stuurslot".
Code 722 is waarschijnlijk een speciale aanpassing die is gedaan in de productie voor Nederland begin jaren 70. Het staat op bijna alle bussen die in die tijd naar Nederland zijn geëxporteerd. Ik heb nergens kunnen vinden waar het voor staat. Ik kan ook niets vreemds ontdekken aan Nederlandse bussen uit die tijd t.o.v. die bijv in Duitsland zijn verkocht. Het kan iets heel onbenulligs zijn, misschien wel iets wat we 40 jaar na dato niet meer kunnen terugvinden zoals een accu van een specifiek merk of een speciaal soort autoband, Kortom: code onbekend.
HO is exportbestemming Nederland ('Holland').
De codes '3 156 169' zie ik niet op het M-plaatje van je bus staan, is dit een foutje van de vertaalsite?
Dank voor de toelichting. Hier het plaatje, ik denk inderdaad dat de vertaalsite iets raars deed.
Hebben 8 persoonsbusjes altijd GEEN achterklep? Of is het een "speciale" uitvoering geweest o.i.d.?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Nee het is geen speciale maar een heel speciale uitvoering, ben er nog nooit een tegen gekomen maar dat hoeft nu ook weer niet te zeggen dat er niet meer zijn, maar zeker apart!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Sjupergrover
- Actief Lid
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Under the carport
- Contacteer:
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
ben wel eens benieuwd hoe dat er van binnen uitziet, zie je daar ook geen naden van de achterklep zitten? Het lijkt toch het meeste op een stukje huisvlijt van iemand.
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
We gaan binnenkort nog eens heel goed kijken, ook en met name aan de binnenzijde. Aan de buitenzijde is het (als er al een klep zit) erg goed weggewerkt/gelast/geplamuurd... Gezien het feit dat het interieur ook huisvlijt is verbaast weinig ons We houden jullie op de hoogte...
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Jullie weten de spannning er wel goed in te houden....
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Lol. De achterklep blijkt goed verstopt te zijn. Van binnen kun je de scharnierpunten nog zien. Van buiten moet je heel goed kijken om enige naden heel vaag te zien.... Binnenkort maar eens een busverhaal met foto's starten (we kregen nog wat foto's) van de vorige eigenaar...
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Voor de liefhebbers heb ik een m-code gevonden
Wil iemand deze ontcijferen ?
...tapatalked
Wil iemand deze ontcijferen ?
...tapatalked
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Ik heb ook drie plaatjes gevonden in/op mijn bus;
Een USA plaatje:
Een ID plaatje:
En het M-plaatje:
De code's betekenen het volgende:
09 D = Production Date: December 9, 1968
508 = Sliding window in the sliding door and in opposite side panel F 218 2000 001 --
21 = ??? misschien dit? Interior color (doorpanels and seats) 51 - Dark Beige Leatherette
426 = Specifications for the USA M020, M047, M102, sealed beem headlamps... (?)
042 = Tires approved by research and development department and free from import duty and costs
177 = Rear bench seat in passenger compartment
507 = Vent wings in cab doors
UP = USA, Portland
2310 = Cargo doors right, left hand drive (alleen wat de 0 betekent ???)
424251 = 4242.. L282 lotosweiß lotus white
9087238 = Tussen Aug 1 (21)9 000 001 Start of 1969 model year en Dec 31 (21)9 098 974, dus gebouwd in december 1968
Heeft iemand nog aanvullingen bij de vraagtekens?
Een USA plaatje:
Een ID plaatje:
En het M-plaatje:
De code's betekenen het volgende:
09 D = Production Date: December 9, 1968
508 = Sliding window in the sliding door and in opposite side panel F 218 2000 001 --
21 = ??? misschien dit? Interior color (doorpanels and seats) 51 - Dark Beige Leatherette
426 = Specifications for the USA M020, M047, M102, sealed beem headlamps... (?)
042 = Tires approved by research and development department and free from import duty and costs
177 = Rear bench seat in passenger compartment
507 = Vent wings in cab doors
UP = USA, Portland
2310 = Cargo doors right, left hand drive (alleen wat de 0 betekent ???)
424251 = 4242.. L282 lotosweiß lotus white
9087238 = Tussen Aug 1 (21)9 000 001 Start of 1969 model year en Dec 31 (21)9 098 974, dus gebouwd in december 1968
Heeft iemand nog aanvullingen bij de vraagtekens?
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
ardeko schreef:Voor de liefhebbers heb ik een m-code gevondenSpoiler:
Wil iemand deze ontcijferen ?
...tapatalked
Hier staat hij:
http://www.vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=1778
Dus.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
de code`s die ik op m`n m-plate heb staan
72 099 849
E1E150 A25 073
06 4 7507 HO 2310 11
weet niet hoe ik foto moet doen
72 099 849
E1E150 A25 073
06 4 7507 HO 2310 11
weet niet hoe ik foto moet doen
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
EeVeeWee schreef:ardeko schreef:Voor de liefhebbers heb ik een m-code gevondenSpoiler:
Wil iemand deze ontcijferen ?
...tapatalked
Hier staat hij:
http://www.vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=1778
Thanks !
Ik heb wel een idee wie deze foto heeft gemaakt ! Begint met een M en eindigd met ax ?
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Tuinkabouter90 schreef:de code`s die ik op m`n m-plate heb staan
72 099 849
E1E150 A25 073
06 4 7507 HO 2310 11
weet niet hoe ik foto moet doen
Hier staat ie:
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=22261
Dus.