M-codes ontcijferd, wie volgt?

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » wo sep 05, 2007 10:12 am

twotone schreef:
zomerbloempje schreef:008: Without battery

008: "without battery", deze begrijp ik ff niet :oops: :?:
Destijds om een of andere reden zonder accu afgeleverd.
Je komt het regelmatig tegen. De reden is mij ook niet duidelijk, misschien dachten ze er geld mee te besparen?
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Edition 71
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: di aug 14, 2007 16:34 pm
Locatie: Brugge

Bericht door Edition 71 » za sep 08, 2007 21:52 pm

dag beste leden ik heb sinds kort ook een t2a uit 71 gekocht nu zou ik graag weten wat voor opties de bus allemaal had/heeft .ben vanuit belgie en mijn busje ook. als er iemand de tijd vind om dit voor mij in het nederlands te posten ben ik jullie eeuwig dankbaar.
12 150 887
735
050651 015 042 248 536
08 3 7500 BE 2310 11
met vriendelijke groeten
t2a dormobile.

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Bericht door Stuif » zo sep 09, 2007 13:34 pm

Als jullie nog tijd hebben, ben ik ook wel benieuwd

22 209 167
723
030351 120 248 506 507
25 2 7460 HO 2350 11

Nieuwsgierig!!

Groenten
Stuif
Lucht bevriest en kookt nooit

xteardropstarx

Bericht door xteardropstarx » zo sep 09, 2007 14:32 pm

jepjep, weer een beetje amusement voor de M-code freaks
Ben gisteren wezen kijken naar een bus maar nu dus even de geschiedenis achterhalen :)
Waarvoor staan al deze cijfers ?

02 100 936
735
424521 042 248 500 536
51 4 7719 BE 2310 11

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10980
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » vr sep 14, 2007 18:10 pm

wie heeft er zin?

72 157 137

120 161 181 690

p4p477 a23 rro 025 073

225 7001 ho 2310 33

alvast bedankt
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » wo sep 19, 2007 14:51 pm

12 150 887
735
050651 015 042 248 536
08 3 7500 BE 2310 11

12150887: 1: modeljaar 1971, rest chassisnummer

0506: buitenkant: onder niagarablauw L53D, boven pastelwit L90D
51: bekleding: donkerbeige kunstleer

015: 3 persoons middenbank en wandbekleding in het passagiersdeel
042: Goedgekeurde banden door onderzoek en ontwikkelingsafdeling, vrij van invoerkosten.
248: contactslot zonder stuurslot
536: met rubber slot in het achterste zijpaneel onderin om benzine af te tappen (België)
735: ??

08 3: week 8 dag 3: woensdag 24-2-1971
7500: interne productiecode

BE: bestemd voor België
23: Kombi
1: stuur links, schuifdeur rechts.
0: standaard versie

1: Type 1 1600cc motor
1: handgeschakeld, 4 versnellingen



22 209 167
723
030351 120 248 506 507
25 2 7460 HO 2350 11

22209167: 2: modeljaar 1972 rest chassisnummer

0303: buitenkant: Chiantirood L31H
51: Bekleding donkerbeige kunstleer

120: Zonder aansluitpunten voor banken en gordels in het laadruim
248: contactslot zonder stuurslot
506: rembekrachtiger en gescheiden remcircuit controle lampje
507: ventilatieramen in de cabinedeuren
723: ??

25 2: week 25 dag 2: dinsdag 20-06-1972

7460: interne productiecode
HO: bestemd voor de Nederlandse markt
23: Kombi
5: Stuur links, schuifdeur rechts, schuifdak
0: Standaard
1: Type 1 1600cc motor
1: handgeschakeld, 4 versnellingen.




02 100 936
735
424521 042 248 500 536
51 4 7719 BE 2310 11

02100936: 0: modeljaar 1970, rest chassisnummer

4245: buitenkant ????
21: ???????

Moet het niet 424251 zijn????

4242: lotuswit L282
51: donkerbeige kunstleer

042: Goedgekeurde banden door onderzoek en ontwikkelingsafdeling en vrij van invoerkosten.
248: contactslot zonder stuurslot
500: metalen scheiding tussen cabine en laadruim over de hele breedte
536: met rubber slot in het achterste zijpaneel onderin om benzine af te tappen (België)
735: ???

51 4: week 51 dag 4: donderdag 18-12-1969
7719: interne productiecode
BE: bestemd voor België
23: Kombi
1: stuur links, schuifdeur rechts.
0: standaard versie

1: Type 1 1600cc motor
1: handgeschakeld, 4 versnellingen



72 157 137
120 161 181 690
P4P477 A23 RRO 025 073
225 7001 HO 2310 33

73157137: 7: modeljaar 1977, rest chassisnummer

P4P4: buitenkant taigagroen L63H
77: Canyonbruin kunstleer

A23: ??
RRO: ??
025: Kilometer met dagteller en een klok
073: Met opening in het dak en aangepaste versterking voor een westfalia hefdak.
120: Zonder aansluitpunten voor banken en gordels in het laadruim
161: aansluitingen voor hoofdsteunen op stoelen in de cabine.
181: Chrome wieldoppen, koplampringen en achteruitkijkspiegels
690: passagiersstoel in de cabine draaistoel, zonder metalen schot daarachter.

(157: benzineinjectie)
249: automaat
251: motor 2000cc (70bhp) inplaats van 1600cc

22 5: week 22 dag 5: vrijdag 3-6-1977

23: Kombi
1: stuur links, schuifdeur rechts.
0: standaard versie
3: type 4 2000cc motor (M251)
3: Automaat (NE met M249+251 of NF met M157+249+251)
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » wo sep 19, 2007 19:09 pm

Behoorlijk productief zonnebloempje!

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » wo sep 19, 2007 21:31 pm

Died schreef:Behoorlijk productief zonnebloempje!
Best wel he. Maar als nmiemand anders eraan durft te beginnen kan ik het niet laten om het allemaal uit te vogelen....................
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Edition 71
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: di aug 14, 2007 16:34 pm
Locatie: Brugge

Bericht door Edition 71 » wo sep 19, 2007 22:21 pm

ik dank u zomerbloempje blij te weten wat die code's willen zeggen. nu vind ik die 3zits bank wel vreemd want het is een camper interieur erin en hij heeft ook een doorloop (walkthru) staat dit normaal niet vermeld in de code?
t2a dormobile.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10980
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » do sep 20, 2007 8:33 am

SUPERRRR.

je schrijft bij die van mij (157 benzine injectie) terwijl er een carb motor in zit. raar.

ik ben je eeuwig dankbaar!!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » do sep 20, 2007 11:02 am

fahtal schreef:SUPERRRR.

je schrijft bij die van mij (157 benzine injectie) terwijl er een carb motor in zit. raar.

ik ben je eeuwig dankbaar!!
Als je goed kijkt staat dat tussen haakjes (toch?). Dan vervalt die code dus. Het verschil zit hem in de bakcode. Die staan er ook 2 bij. 1 met en 1 zonder die injectiemotorcode. Omdat ik niet kan zien vanaf hier welke bak je hebt heb ik ze er allebei opgezet. Dat wil dan niet zegen dat je 2 versnellingsbakken in je bus hebt maar dat je je eigen mag kiezen!

De codes waar ??? achter staat heb ik opgestuurd naar de expert. Hoewel ik al heel lang geen bericht meer van hem heb gehad (vakantie en drukte) denk ik dat er eens antwoord op komt.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » do sep 20, 2007 11:08 am

DE SNOLLIEBUS schreef:ik dank u zomerbloempje blij te weten wat die code's willen zeggen. nu vind ik die 3zits bank wel vreemd want het is een camper interieur erin en hij heeft ook een doorloop (walkthru) staat dit normaal niet vermeld in de code?
Veel bussen werden later tot camper omgebouwd. Deze bus is niet als camperconversie uit de fabriek gekomen. Dan stonden er codes als voorbereid voor een klapdak enzo tussen de codes. Camper is ook een "9" als laatste nummer in het type. Dat zou voor jullie bus dus ipv 2310 -> 2319 zijn geweest!

Dat je een doorloop hebt staat inderdaad in de codes! Als je een scheidingswand had gehad stond er nl Mcode 500 tussen. Die heb je niet en daarom dus een doorloop.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10980
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » do sep 20, 2007 12:05 pm

zomerbloempje schreef:
DE SNOLLIEBUS schreef:ik dank u zomerbloempje blij te weten wat die code's willen zeggen. nu vind ik die 3zits bank wel vreemd want het is een camper interieur erin en hij heeft ook een doorloop (walkthru) staat dit normaal niet vermeld in de code?
Veel bussen werden later tot camper omgebouwd. Deze bus is niet als camperconversie uit de fabriek gekomen. Dan stonden er codes als voorbereid voor een klapdak enzo tussen de codes. Camper is ook een "9" als laatste nummer in het type. Dat zou voor jullie bus dus ipv 2310 -> 2319 zijn geweest!

Dat je een doorloop hebt staat inderdaad in de codes! Als je een scheidingswand had gehad stond er nl Mcode 500 tussen. Die heb je niet en daarom dus een doorloop.
duidelijk.

2 automaten lijkt mij iets teveel van het goede inderdaad
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » do sep 20, 2007 16:35 pm

Het kost wat moeite om te ontcijferen onder het dashboard, maar dit is mijn M-code:

82 080 397
184 506 508 733
T10577 032 089 096 102 (of T1D577 etc.)
03 3 7153 144 2217 11

Ik ben benieuwd .....

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » do sep 20, 2007 20:46 pm

82 080 397
184 506 508 733
T1D577 032 089 096 102
03 3 7153 144 2217 11

8: modeljaar 1978, rest chassisnummer

T1: onderkant agatabruin L86Z
D5: bovenkant dakotabeige L13A (kleuren alleen in modeljaar 1978)
77: donkerbruin kunstleer

032: afsluitbare tankdop
089: gelaagde voorruit
096: braunschweig radio
102: achterruitverwarming
184: driepuntsgordels met oprolmechanisme en drukknop voor de bestuurder en passagiersstoel
506: rembekrachtiger
508: Schuiframen in de schuifdeur en het raam ertegenover
733: ??

500: metalen halfhoge scheidingswand tussen cabine en laadruim over de hele breedte
603: Deluxe version: met de volgende codes uitgerust: 025, 162, 507, 616. Als 1600 motor M171
025: kilometerteller met dagteller en een klok
162: rubber bumperstrips
507: ventilatieraampjes in de cabinedeuren
616: achteruitrijdlichten
171: tubeless textile or steel-ply tires

03 3: week 3 dag 3: woensdag 18-1-1978
7153: interne productiecode
144: Bestemd voor ??? ergens in Duitsland, maar dit nummer staat er niet tussen??

22: microbus
1: stuur links, schuifdeur rechts
7: negenzitter, de luxe. (met M500 en M603)
1: type 1 1600cc motor
1: handgeschakeld, 4 versnellingen
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Plaats reactie