Molenari is zijn nick op veel forums.zomerbloempje schreef:Ik zal een mailtje of PB-tje sturen naar Meneer Molenaar met een verzoeknummertje (of eigenlijk een paar nummertjes dan :^o )
M-codes ontcijferd, wie volgt?
Re: BEDANKT
- Brando & Marloes
- Beginner
- Berichten: 63
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 18:33 pm
- Locatie: Dordrecht
Ook wij kunnen natuurlijk niet achterblijven!
Hierbij onze ontcijfering.
We missen nog de definitie van de code B16. Hier zou Vincent voor ons achterna gaan.
82 136 007
E6E677 A23 B16 161 690
22 2 7525 HO 2310 11
Type 23 chassisnummer 2382136007
8 = model year 1978 (datum toelating volgens kentekenbewijs is mei 1979)
136007 = serial number
E6E6 = marinogelb / chrome yellow L21H
77 = interior canyonbraun / leatherette
A23 = group code -> 050 085 123 506 507 528 697 912
050 = dual circuit and handbrake control light
085 = filled in factory double amount of petrol
123 = suppression equipment for radio reception
506 = brake servo
507 = ventilation windows in cabin doors
528 = convex rear-view mirror on right side
697 = fitted with continental manufactured tyres
912 = without chassis indentification plate
B16 = ??????????
161 = seats in cabin with mountings for headrests
690 = passenger seat in cabin as swivelling seat, without metal partition behind this seat
22 2 = planned production date of week 22 day 2 -> 30-05-1978
7525 = number of production planning
HO = destination the Netherlands
2310 = model codes LHD, sliding door right standard version
1 = type 1 engine 1600 CC 37 kw BHP 50 AS563435
1 = 4 speed manual transmition
Hierbij onze ontcijfering.
We missen nog de definitie van de code B16. Hier zou Vincent voor ons achterna gaan.
82 136 007
E6E677 A23 B16 161 690
22 2 7525 HO 2310 11
Type 23 chassisnummer 2382136007
8 = model year 1978 (datum toelating volgens kentekenbewijs is mei 1979)
136007 = serial number
E6E6 = marinogelb / chrome yellow L21H
77 = interior canyonbraun / leatherette
A23 = group code -> 050 085 123 506 507 528 697 912
050 = dual circuit and handbrake control light
085 = filled in factory double amount of petrol
123 = suppression equipment for radio reception
506 = brake servo
507 = ventilation windows in cabin doors
528 = convex rear-view mirror on right side
697 = fitted with continental manufactured tyres
912 = without chassis indentification plate
B16 = ??????????
161 = seats in cabin with mountings for headrests
690 = passenger seat in cabin as swivelling seat, without metal partition behind this seat
22 2 = planned production date of week 22 day 2 -> 30-05-1978
7525 = number of production planning
HO = destination the Netherlands
2310 = model codes LHD, sliding door right standard version
1 = type 1 engine 1600 CC 37 kw BHP 50 AS563435
1 = 4 speed manual transmition
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Zomerbloempje: hier nog een paar die ik gisteren niet kon vinden:
bij de gele bus staat 2310 waarvan de 23 staat voor Kombi. De 0 blijkt voor standaard versie te staan. Bij jullie brandweerbus staat er 2311 en dan staat de laatste 1 voor brandweer (logisch). Het gaat dus niet over het aantal zitplaatsen zoals bij die van ons.
Froukje
bij de gele bus staat 2310 waarvan de 23 staat voor Kombi. De 0 blijkt voor standaard versie te staan. Bij jullie brandweerbus staat er 2311 en dan staat de laatste 1 voor brandweer (logisch). Het gaat dus niet over het aantal zitplaatsen zoals bij die van ons.
Froukje
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Wat ik raar vind is dat onze gele een deluxe bus is met volledige hemelbekleding, chromen sierstrippen op de zijkanten en rubber op de bumpers. Het is een 8 persoonsbus met doorloop.
Dat komt dus niet terug in de typenummers :-k
Datum eerste toelating is 2 oktober 1975.
Dat een heleboel brandweercodes niet te vinden zijn is wel begrijpelijk! Die zijn wat minder gangbaar.............
Datum eerste toelating daarvan is 23 oktober 1978.
Hij komt van de brandweer in Ganderkesee, en dat is vlak bij Bremen dus!
Groeten en ik ben heel blij met wat jullie allemaal gevonden hebben =D> =D> =D>.
Dat komt dus niet terug in de typenummers :-k
Datum eerste toelating is 2 oktober 1975.
Dat een heleboel brandweercodes niet te vinden zijn is wel begrijpelijk! Die zijn wat minder gangbaar.............
Datum eerste toelating daarvan is 23 oktober 1978.
Hij komt van de brandweer in Ganderkesee, en dat is vlak bij Bremen dus!
Groeten en ik ben heel blij met wat jullie allemaal gevonden hebben =D> =D> =D>.
Laatst gewijzigd door zomerbloempje op zo mei 21, 2006 23:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Interessant .. zo te zien in het boek van Molenaar heb je verschillende types die van toepassing kunnen zijn:Wat ik raar vind is dat onze gele een deluxe bus is met volledige hemelbekleding, chromen sierstrippen op de zijkanten en rubber op de bumpers. Het is een 8 persoonsbus met doorloop.
Dat komt dus niet terug in de typenummers
Type 22 microbus en microbus L
Type 23 Kombi
Type 24 mictrobus L => dit is hetzelfde type als 22 maar vanaf 1974 werd deze type codering niet meer gebruikt
Zo te zien, ziet je bus er dus uit als een type 22, maar staat er type 23 op de M-plate. Het zal dus waarschijnlijk een bus zijn waar van alles aan is toegevoegd na de productie. Extra's kun je immers ook op een type 23 bestellen maar dan moet je weer M-codes hebben die daar voor staan en dat heb je ook niet.
Het is toch een Hollandse bus? Is de historie niet na te gaan om te kijken wanneer er wat aan toe is gevoegd?? Leuke puzzel!!
Froukje
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Komt die ... een poging that is (hoop dat ik alle cijfers goed gelezen heb met mijn min negen ):
1: modeljaar 1971
2108 036: serienummer
E: gebouwd in Emden
0606: pastelwit (staat ook op de kleursticker)
47: gala rood leatherette
248: ignition lock without steering lock (als ik het nummer goed heb gelezen)
507: ventilatieraampjes in cabine
51 3: geplande productiedatum: week 51, dag 3 (16-12-1970)
7820:tijdelijk serienummer
HO: bedoeld voor markt in Holland
22: type microbus
15: LHD, schuifdeur rechts (bij eerdere ontcijferingen ben ik LHD vergeten te vermelden ) / negen-persoons
11: type 1 motor (1600cc) / handgeschakeld 4 versnellingen
Groetjes,
Froukje
1: modeljaar 1971
2108 036: serienummer
E: gebouwd in Emden
0606: pastelwit (staat ook op de kleursticker)
47: gala rood leatherette
248: ignition lock without steering lock (als ik het nummer goed heb gelezen)
507: ventilatieraampjes in cabine
51 3: geplande productiedatum: week 51, dag 3 (16-12-1970)
7820:tijdelijk serienummer
HO: bedoeld voor markt in Holland
22: type microbus
15: LHD, schuifdeur rechts (bij eerdere ontcijferingen ben ik LHD vergeten te vermelden ) / negen-persoons
11: type 1 motor (1600cc) / handgeschakeld 4 versnellingen
Groetjes,
Froukje