Ik zal ze navragen, kan wel een poosje duren. Nog iemand met groepscode verzoekjes?jodocus schreef:(...)
C59: groepscode staand voor ??
N49: groepscode staand voor ??
R83: groepscode staand voor ??
(...)
Zo te zien is het een bijzondere bus gemaakt voor de Duitse politie. De groepscodes die ik niet in het boek kan vinden zullen daar ongetwijfeld mee te maken hebben. Misschien dat Vincent de groepscodes weet???
M-codes ontcijferd, wie volgt?
- molenari
- Actief Lid
- Berichten: 183
- Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Garmer-sur-le-Wold
- Contacteer:
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
Met behulp van alle antwoorden hier ben ik zelf al een heel eind gekomen, als het tenminste klopt
62 049735
R1R151 A37 120 697
45 2 7329 HO 2310 31
6 = modeljaar 1976
R1R1 = pastelwit boven en onder
51 = donkerbeige kunstleer
A37 = ?
120 = zonder bevestigingspunten voor stoelen en gordels achter
697 = geleverd met continetal banden
45 2 = productiedatum week 45, dag 2 (16 november 1976?)
7329 = productienummer
HO = geleverd in Holland
2310 = Kombi LHD
31 = Type 4 motor (CJ), handgeschakeld.
Ik ben vooral benieuwd waar de groepscode voor staat die ik niet heb kunnen vinden.
62 049735
R1R151 A37 120 697
45 2 7329 HO 2310 31
6 = modeljaar 1976
R1R1 = pastelwit boven en onder
51 = donkerbeige kunstleer
A37 = ?
120 = zonder bevestigingspunten voor stoelen en gordels achter
697 = geleverd met continetal banden
45 2 = productiedatum week 45, dag 2 (16 november 1976?)
7329 = productienummer
HO = geleverd in Holland
2310 = Kombi LHD
31 = Type 4 motor (CJ), handgeschakeld.
Ik ben vooral benieuwd waar de groepscode voor staat die ik niet heb kunnen vinden.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Dat is in 1975 geweest..... Omdat het modeljaar loopt van aug-aug ongeveer.... Dus dinsdag 04-11-1975Rykers schreef:45 2 = productiedatum week 45, dag 2 (16 november 1976?)
A37 staat voor modeljaar 1976 voor de codes:
123: Suspension equipment for radio reception
500: Full width metal partition between cabin and passenger department.
506: Brake servo
507: Ventilation windows in cabin doors
528: Convex rear-view mirror on right side
Ik heb de rest niet nagekeken, dat komt nog wel. Als het niet helemaal klopt laat ik nog wel wat weten.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
- molenari
- Actief Lid
- Berichten: 183
- Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Garmer-sur-le-Wold
- Contacteer:
M123
Nee, het is 'suppression equipment...' . In het Nederlands: 'Radio ontstoord'.zomerbloempje schreef:123: Suspension equipment for radio reception
Dit betekent dat de ontsteking niet de radio ontvangst stoort. Het enige dat ik heb kunnen vinden in de onderdelencatalogus dat valt onder M123 zijn de bougiekabels met metalen kappen...welke T2 heeft ze nog? Niet veel meer.
De optie zit op bijna alle Nederlandse bussen van eind jaren 70.
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: M123
Oeps iets te gehaast geweest geloof ik.......molenari schreef:Nee, het is 'suppression equipment...' . In het Nederlands: 'Radio ontstoord'.zomerbloempje schreef:123: Suspension equipment for radio reception
Dit betekent dat de ontsteking niet de radio ontvangst stoort. Het enige dat ik heb kunnen vinden in de onderdelencatalogus dat valt onder M123 zijn de bougiekabels met metalen kappen...welke T2 heeft ze nog? Niet veel meer.
De optie zit op bijna alle Nederlandse bussen van eind jaren 70.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
Bedankt voor de antwoorden, alleen zijn het wel een hoop termen waarvan het mij niet even duidelijk is wat er mee bedoeld wordt.
Wat ik niet snap is wat bedoeld wordt met de 'Ventilation windows'. Ramen die open kunnen heeft toch iedereen?
Dan de moeilijkste optie 500 waarvan ik werklijk geen flauw idee heb wat daarmee bedoeld wordt. Is volgens deze optie nu wel een tussenschot aanwezig, juist niet, of gedeeltelijk
Als ik het goed begrijp heb ik een bijzondere spiegel? (528)zomerbloempje schreef:
500: Full width metal partition between cabin and passenger department.
507: Ventilation windows in cabin doors
528: Convex rear-view mirror on right side
Wat ik niet snap is wat bedoeld wordt met de 'Ventilation windows'. Ramen die open kunnen heeft toch iedereen?
Dan de moeilijkste optie 500 waarvan ik werklijk geen flauw idee heb wat daarmee bedoeld wordt. Is volgens deze optie nu wel een tussenschot aanwezig, juist niet, of gedeeltelijk
Oh kom maar eens kijken, wat er in mij busje zit.Died schreef:Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten
In ieder geval geen tochtraampjes die open kunnen.
En de Hillfingerbus had ze tot voor kort ook niet.
Ik kan het weten, want ik heb van Jeffrey de raampjes en rubbers overgenomen nadat hij ze heeft vervangen door exemplaren die wel open kunnen.
Robert 8)
Laatst gewijzigd door Robert op do mei 03, 2007 8:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Member of ACF
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Hij wel....Robert schreef:Oh kom maar eens kijken, wat er in mij busje zit.Died schreef:Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten
In ieder geval geen tochtraampjes die open kunnen.
Groeten,
Robert 8)
code 500: een metalen tussenshot over de volledige breedte van de bus (geen doorloop dus) tussen de cabine en het passagiers/campergedeelte.Rykers schreef:Bedankt voor de antwoorden, alleen zijn het wel een hoop termen waarvan het mij niet even duidelijk is wat er mee bedoeld wordt.
Als ik het goed begrijp heb ik een bijzondere spiegel? (528)zomerbloempje schreef:
500: Full width metal partition between cabin and passenger department.
507: Ventilation windows in cabin doors
528: Convex rear-view mirror on right side
Wat ik niet snap is wat bedoeld wordt met de 'Ventilation windows'. Ramen die open kunnen heeft toch iedereen?
Dan de moeilijkste optie 500 waarvan ik werklijk geen flauw idee heb wat daarmee bedoeld wordt. Is volgens deze optie nu wel een tussenschot aanwezig, juist niet, of gedeeltelijk
Groet, Martijn
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Lees het verhaaltje over spiegels maar eens....Rykers schreef:Bedankt voor de antwoorden, alleen zijn het wel een hoop termen waarvan het mij niet even duidelijk is wat er mee bedoeld wordt.
Als ik het goed begrijp heb ik een bijzondere spiegel? (528)
Wat ik niet snap is wat bedoeld wordt met de 'Ventilation windows'. Ramen die open kunnen heeft toch iedereen?
Dan de moeilijkste optie 500 waarvan ik werklijk geen flauw idee heb wat daarmee bedoeld wordt. Is volgens deze optie nu wel een tussenschot aanwezig, juist niet, of gedeeltelijk
Inderdaad zijn de "ventilation windows" de driehoekige raampjes in de portieren. In onze pick up zitten ook vaste raampjes..... dus er zijn nog steeds bussen te vinden zonder. Bij ons gaan ze overigens ook een keer vervangen worden..... het chroom ervan is erg slecht.
Je hebt dus een metalen tussenschot tussen de cabine en het laadgedeelte over de hele breedte van de bus als het goed is. Dat is de code 500.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
- flippie
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma jan 08, 2007 12:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Helden, Limburg
- Contacteer:
Re: Groepscode GL9 (1974)
uhhhh, nee...........volgens mij hebben ze in het verleden flink verbouwd aan de bus, er zit nu ook een westfalia-interieur in. nagenoeg alle extra's zijn eraf.molenari schreef:GL9 staat bij 1974 modellen voor: 161 172 227 506 551 571 623flippie schreef:Molenari, weet je intussen al wat deze code inhoudt?molenari schreef: GL9 = deze code staat voor een verzameling M-codes. Ik moet navragen welke codes dit zijn.
dan heb ik hem namelijk compleet...
161: bevestigingsmogelijkheid voor hoofdsteunen voor alle zitplaatsen in de cabine
172: tubeless radiaalbanden 185 SR 14 reinforced
227: uitneembare hoofdsteunen voor alle zitplaatsen in de cabine (alleen in combinatie met M161)
506: rembekrachtiger en gescheidenremcircuit-controlelampje
551: halogeen koplampen
571: mistlamp achterzijde
623: gedeeltelijk voorbereid voor radioverkeer.
klopt dit een beetje met je bus?
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
raampjes
[quote="Died"][quote]maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten[/quote]
Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.[/quote]
Ik moet melden dat ik ze ook niet op mijn atje heb zitten
Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.[/quote]
Ik moet melden dat ik ze ook niet op mijn atje heb zitten