Gereedschap aanschaffen.

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
Vlinder
Luchtgekoeld
Berichten: 1095
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 15:54 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Zwaag

Gereedschap aanschaffen.

Bericht door Vlinder » za jul 24, 2010 21:41 pm

Ik wil een keer een goed gevulde koffer aanschaffen met goed gereedschap.
Kraftwerk heb ik in mijn hoofd. Maar ik zie ook andere merken de revue passeren: Cimco, Knipex, Bernstein, Toolcraft. Hebben jullie enig ervaring met de genoemde merken? Ik wil nu een keer van die goedkope zooi af en wat degelijk spul aanschaffen.
Happynez .......

Gebruikersavatar
houtstoker
Gevorderde
Berichten: 762
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
Locatie: Maasbree, Limburg

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door houtstoker » za jul 24, 2010 21:50 pm

Tja, ik ben net overgestapt naar goedkoop gereedschap, en ben er heel tevreden over

Wel niet echt een koffer :oops:
Houtstoker schreef:Omdat ik veel moeite heb alles opgeruimd te houden heb ik me eens bezonnen of ik het me makkelijker kon maken hier meer struktuur in te krijgen. Mijn oplossing was het kopen van een gereedschapswagen zodat alles een vaste plek krijgt, en die plek naar het sleutelwerk kan worden meegenomen.

Telkens als ik ergens aan werk verdwijnt al mijn gereedschap in kisten die steeds voller worden tot niets meer te vinden is. Gisteren heb ik de kar gekocht, vandaag ingedeeld, en ik verwacht dat e.a. aan zijn verwachtingen gaat voldoen. Deze gereedschapswagen is er in 2 maten (bij mijn huisdealer), leeg, en gevuld. Gevuld krijg je hem met schroevendraaiers, sleutels doppensets, hamers enz, alles netjes in inlays. De indeling daar was ik niet echt gelukkig mee, er waren zaken bij met meer plastic als inhoud, maar dat kan natuurlijk allemaal aangepast worden.

Afbeelding

Hier gaat het om. In de advertentie is de kast leeg, gevuld komt er €250 bij, en de "vulling" is zeer de moeite waard!
Wel ben ik er al snel achtergekomen dat niet al mijn (dop)sleutels passen

Afbeelding
Afbeelding

Weg met de gekheid, en ff serieus hoe het zooitje eruit ziet;
De wagen
Afbeelding

De eerste lade heb ik niet veranderd, wel een paar dingen bij gevoegd. Dit geld ook voor lade 2
Afbeelding
Afbeelding

Bij lade 3 begon het gedonder. Een volle inlay voor een 1/4 doppenset waar bijna niets in zat
Deze is verhuisd naar de 3/8 set. Ziet er mss een beetje rommelig uit, maar meestal werk ik toch met grover spul
Afbeelding

Bij onderstaande inlay's heb ik de zooi (inlay)maar weggegooit, omdat ik te weinig vakjes had voor alle krimp stekkers
Mijn oude doosje was hier beter voor ingericht en heeft een plaats in de lade gekregen
De geleverde inlay had plaats voor 6 verschillende kripstekkers, en 1 tang :12 Ga hieronder maar eens tellen
De ratelsleutels had ik eerder al (geld ook voor de betere, blauwe krimptang en de meeste krimpzooi :11
Afbeelding

Misschien moeilijk te zien, maar hier liggen enkele inlays "gestapeld" omdat er spullen bij zaten die ik niet verwacht veel te gebruiken.
Wat moet je zo met een inlay met 2 hamertjes als je zo een mooie "joekels" hebt
De tangen links zaten niet bij de levering inbegrepen, maar komen ook uit de oude "kist"
Afbeelding

De slagmoersleutels zijn in de enige leeg geleverde lade terecht gekomen. Deze lades mogen 40 kg dragen
volgens de fabrikant. De hamer met gelaste steel weegt meer als 2 kg. Daar kun je ferme klappen mee uitdelen.
Afbeelding

In de laatste (onderste) lade een allegaartje wat ik minder snel zal gebruiken. Veel fiets reparatie spul, wat scharen.
In die 2 zwarte doosjes zitten digitale schuifmaten
Afbeelding

En nu maar hopen dat ik orde handhaven eindelijk eens onder de knie krijg :8
mocht dit niet lukken, dan kan ik hier nu terug kijken hoe ik de indeling ook al weer had :0

Gebruikersavatar
houtstoker
Gevorderde
Berichten: 762
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
Locatie: Maasbree, Limburg

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door houtstoker » za jul 24, 2010 21:53 pm

Ik moest vandaag terug in de winkel zijn, gauw een foto gemaakt van het aanbiedingsblad (met toestemming van verkoper)
Afbeelding Afbeelding

Zo is gelijk duidelijk wat de standaard inhoud is.
Kar is nu dagelijks in gebruik en blijft netjes opgeruimt.
Vandaag bv aan een Opel gewerkt (Kadett C 1600 van mijn neefje)

Bij de kadett waren door een garage de ontsteking en carburatie afgesteld, daarna liep de wagen waardeloos. Probleem was wel dat de BDP merktekens niet aanwezig waren door o.a. niet orginele bak/koppeling
Na kleppenstellen, een injector reiniger door de carburateur gooien en op "gevoel" de ontsteking bijdraaien loopt de wagen weer als een zonnetje. De eigenaar wil nu terug naar de garage om te laten zien hoe de wagen hoort te lopen.

Gebruikersavatar
Vlinder
Luchtgekoeld
Berichten: 1095
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 15:54 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Zwaag

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door Vlinder » za jul 24, 2010 22:05 pm

Geeft weer extra werk, moet ik aan zo'n rijdende gereedschapskar nog een dissel maken, dan kan ie mee op de trekhaak.

Ik ben iemand die zo veel mogelijk mee wil, zo compact mogelijk, geordend opgeruimd en het moet dus mee in de bus. Dan kom ik uit op een koffer, maar ja . . . . . . . welk merk :-?
Happynez .......

Gebruikersavatar
JackS
Luchtgekoeld
Berichten: 1870
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door JackS » za jul 24, 2010 22:24 pm

AMESCADOR "en daarmee uit"

Gebruikersavatar
Vlinder
Luchtgekoeld
Berichten: 1095
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 15:54 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Zwaag

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door Vlinder » za jul 24, 2010 22:34 pm

Ja, dat is de 1047, daar heb ik een oogje op ;)
Maar mijn busvrienden hebben misschien andere of betere ideeën??
Happynez .......

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door gijsv » zo jul 25, 2010 8:39 am

zelfde gekocht bij rustbuster na het klussen in hillegom. Volgnes mij was er een aanbieding via de anwb ofzo en heb ik veel minder betaald. ff googlen levert wellicht een voordeel op!

Ben superblij met deze set, al heel veel gedaan alles is nog heel

Gebruikersavatar
Roger
Nieuweling
Berichten: 38
Lid geworden op: za mar 06, 2010 18:48 pm
Locatie: hedel
Contacteer:

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door Roger » zo jul 25, 2010 8:56 am

JackS schreef:Prijskwaliteit = Kraftwerk :D

Afbeelding

http://www.toolware-gereedschap.nl/gere ... 51853c7bab


Ik heb deze ook... voor onderweg is hij wel makkelijk..... voor thuis mis ik nog het e.e.a.

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door Lomax » zo jul 25, 2010 9:59 am

http://www.boot-outlet.nl/gereedschap/kraftwerk-1047

Goedkoopste die ik vind, incl verzendkosten.

Gebruikersavatar
Roger
Nieuweling
Berichten: 38
Lid geworden op: za mar 06, 2010 18:48 pm
Locatie: hedel
Contacteer:

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door Roger » zo jul 25, 2010 10:32 am

Lomax schreef:http://www.boot-outlet.nl/gereedschap/kraftwerk-1047

Goedkoopste die ik vind, incl verzendkosten.


Ik heb volgens mij 179 ex betaald mij een automaterialen zaak in de actie

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door gijsv » zo jul 25, 2010 11:42 am

volgens mij heb ik dit ook betaald, incl verzenden.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door Diederik » zo jul 25, 2010 11:53 am

Geodore? Heb ik zelf mee gewerkt in de drukkerij. Kregen we echt niet stuk!
Snap on?

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door Max » zo jul 25, 2010 13:55 pm

Wat ik niet geheel snap is waarom zoveel mee onderweg?? :shock:
Als ik naar mijn "kist" :roll: kijk zitten daar een paar ring-steek sleutels in, een schroevendraaier (nou ja 2 dan :mrgreen: ) een paar tangen, ratel met 4 doppen en verlengstuk en wat voelermaatjes.
En voor het "zware werk" een bankhamer. :twisted:

Hiermee houd ik al jaren een T2 op de weg :D , zwaardere sleutelwerkzaamheden gebeuren thuis, en ja daar heb ik alles aan de borden, in laden etc hangen/liggen.
Ik ben dan ook niet van plan om op de A7 de versnellingsbak te reviseren of de krukas te vervangen.

Voor kleine noodreparatie's heb je in mijn optiek genoeg aan een beperkt gereedschapsetje 8) (past bij mij in ieder geval in een munitiekistje).

Dus even terugkomend op de vraag van Vlinder, zo'n koffer (met inhoud) is meer dan voldoende bij kleine reparatie's onderweg.
Voor het zwaardere werk een plastic kaartje.......................van de ANWB :wink:

Het is eigenlijk het zelfde als onderdelen die men meesleept, je hebt alles bij je behalve dat ene onderdeel (dat eigenlijk nooooit stukgaat) dat in midden Frankrijk de geest geeft :evil: , kun je nog met vervangend vervoer naar huis :cry: .

Hoop dat je er iets aan hebt Vlinder en anders laat je Lomax dit maar even moderaten :wink:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door Diederik » zo jul 25, 2010 15:01 pm

Hoop dat je er iets aan hebt Vlinder en anders laat je Lomax dit maar even moderaten



:mrgreen: :mrgreen:

Helemaal gelijk Max. Ik heb de vraag niet helemaal goed gelezen, denk ik.. :oops:

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: Gereedschap aanschaffen.

Bericht door Grawo75 » zo jul 25, 2010 16:35 pm

Aan boord (ik ben machinist op zeeschepen) gebruiken we vooral Facom. Dit gereedschap is goed van qualiteit, zeker als je ziet wat er af en toe mee wordt uitgehaald. Qua prijs ben ik niet zo op de hoogte.... :oops:

De sleutels van Gedore hebben een ruw oppervlak, waardoor ze niet zo snel uit je handen glippen als je vette handen hebt. Snap-on is heel duur en hoog gepolijst, ziet er leuk uit, maar is spekglad....

Tangen van Knipex zijn erg goed, maar de tangen van Facom zijn ook prima voor profi gebruik.

Thuis gebruik ik schroevendraaiers van Wera, deze bevallen ook erg goed, zijn stevig en liggen prima in je hand. Zijn te vergelijken met die van Facom.

Heb eens op de site gekeken, maar ik kon geen prijzen vinden.... :evil:
http://www.facom.nl/

groetjes,
Gerben

Plaats reactie