Vakantie Italië

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
T21972Houston
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: ma okt 12, 2009 20:02 pm
Locatie: julianadorp (den Helder)

Vakantie Italië

Bericht door T21972Houston » ma dec 28, 2009 19:34 pm

Hallo,

Wij willen voor he eerst op vakantie naar Italië met de t2bus :lol: .
Waar ik bang voor ben is dat mijn blok 120 graden word in de winter, is dit normaal.
En is er iemand van hier wel eens naar Italië geweest met de t2.

En weet iemand of dit een 1600 blok is.
De rdw wil beweren dat dit een 1600 blok is, maar dit geloof ik niet zo :? :? .

Groetjes,

Fam: Brandsma :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » ma dec 28, 2009 19:37 pm

120 graden in de winter lijkt mij wel heel erg warm, maar waar meet je deze temperatuur :?:

Controleer je motor code even om te zien wat het is qua motor inhoud.
Het is voor zover ik kan zien een type 4 motor en naar mijn idee dus minimaal 1700cc.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » ma dec 28, 2009 19:39 pm

Dat is een type 4 moter. Een 1600 cc is een type 1 motor met een rechtopstaand koelhuis.
In je buspapieren staat toch de juiste moterinhoud?
Als je de motercode hebt, is er hier vast wel iemand die je kan helpen met identificeren.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » ma dec 28, 2009 19:40 pm

op je foto zie ik volgens mij een peilstok sensor en die wordt ( in combinatie met de juiste meter op het dashboard ) normaal niet warmer dan een graad of 110.

even ter vergelijking. Afgelopen zomer heb ik met mij 1600cc type 1 blok in de bloedhitte (30 graden en warmer 0 in Frankrijk snelwegen gereden. Mijn temperatuur werd niet heter dan 115 graden.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

T21972Houston
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: ma okt 12, 2009 20:02 pm
Locatie: julianadorp (den Helder)

Bericht door T21972Houston » ma dec 28, 2009 19:53 pm

Dat klopt ik heb een peilstok.
Als ik een lange afstand afleg dan gaat de temperatuur langzaam omhoog.
Ik hoorde ook als je de peilstok nog kan vast houden dat het blok dan niet te warm is.

Ik ga gelijk ff kijken wat voor code er op staat.

T21972Houston
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: ma okt 12, 2009 20:02 pm
Locatie: julianadorp (den Helder)

Bericht door T21972Houston » ma dec 28, 2009 20:04 pm

Ik meet via een peilstok sensor.
De code die op het blok staat is W 0103497 de bus komt wel uit Housten.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » ma dec 28, 2009 20:15 pm

staat er niet nog een letter code bij :?:

AP of AS o.i.d. :?:

Hoe loopt je motor nu eigenlijk :?:
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

T21972Houston
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: ma okt 12, 2009 20:02 pm
Locatie: julianadorp (den Helder)

Bericht door T21972Houston » ma dec 28, 2009 20:22 pm

Nee, er staan niks voor, dat vind ik ook raar alleen een w.
Voor zover ik het weet loopt het blokje goed het is altijd starten en lopen.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » ma dec 28, 2009 20:35 pm

ik blijf erbij dat ( vooral in dit jaargetijde ) 120 graden echt te warm is voor olietemperatuur.

Ik zou geen ander advies kunnen geven dan je motor eens door een expert te laten checken.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

T21972Houston
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: ma okt 12, 2009 20:02 pm
Locatie: julianadorp (den Helder)

Bericht door T21972Houston » ma dec 28, 2009 20:41 pm

Welke temperatuur zou die in de winter moeten hebben.

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » ma dec 28, 2009 20:46 pm

De code op het blok kan ik zo niet plaatsen
Modeljaar 1974 bus heeft wel een 1800 AW blok gehad.
Maar alle originele codes hebben maar 6 cijfers en geen 7

Het kan nauurlijk een gereviseerd onderblok zijn.
In elk geval heeft het meer dan 1600cc
Het kan een 1700cc 1800cc of 2000cc zijn.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
snowsurfer
Actief Lid
Berichten: 413
Lid geworden op: wo jul 19, 2006 8:21 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door snowsurfer » ma dec 28, 2009 20:47 pm

Heb je een vdo klokje bij deze vdo pijlstok? Verschil hierin kan ook een oorzaak zijn.

T21972Houston
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: ma okt 12, 2009 20:02 pm
Locatie: julianadorp (den Helder)

Bericht door T21972Houston » ma dec 28, 2009 20:59 pm

Het is een vdo klokje en een vdo peilstok in een set gekocht.

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » ma dec 28, 2009 21:04 pm

gaat je lucht termostaat wel open?
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » ma dec 28, 2009 21:24 pm

Met wat voor olie rij je? Ik bedoel de dikte/viscositeit...

Plaats reactie