wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6181
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door guidddo » vr feb 18, 2011 19:43 pm

hanhoo schreef:Vanaf mijn Macbook blijf ik van mening dat ik liever een Windows laptop had, vind ik m'n iPhone kut en geniet ik van m'n Blackberry Torch.

Ik stak gisteren mijn iPhone in m'n Windows PC. Er verschijnt een camera in explorer. Ik open Photobucket en upload foto's rechtstreeks via de verkenner. Vandaag geprobeerd foto's op de MacBook naar Photobucket te krijgen. Geen schijf in 'Verkenner'. Dan maar naar iTunes. Nope. Dan googlen en blijkt dat ik iPhoto moet gebruiken. Voila foto's. Leuk, maar nu uploaden naar Photobucket. Helaas, map niet aanspreekbaar vanuit Safari. Dus in iPhoto alle foto's selecteren en kopieren naar een andere map in de Finder. Dan selecteren en uploaden.

Beetje omslachtig allemaal. Ik kan na meer dan een jaar MacBook nog steeds helemaal niks terugvinden. Zelfs niet met een Apple telefoon op een Apple computer. De Apple telefoon werkt nog makkelijk met een Windows besturingssysteem dan met Mac OS, sorry hoor!



maar jij bent bevooroordeeld :wink:
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door fahtal » vr feb 18, 2011 20:33 pm

hanhoo schreef:Vanaf mijn Macbook blijf ik van mening dat ik liever een Windows laptop had, vind ik m'n iPhone kut en geniet ik van m'n Blackberry Torch.

Ik stak gisteren mijn iPhone in m'n Windows PC. Er verschijnt een camera in explorer. Ik open Photobucket en upload foto's rechtstreeks via de verkenner. Vandaag geprobeerd foto's op de MacBook naar Photobucket te krijgen. Geen schijf in 'Verkenner'. Dan maar naar iTunes. Nope. Dan googlen en blijkt dat ik iPhoto moet gebruiken. Voila foto's. Leuk, maar nu uploaden naar Photobucket. Helaas, map niet aanspreekbaar vanuit Safari. Dus in iPhoto alle foto's selecteren en kopieren naar een andere map in de Finder. Dan selecteren en uploaden.

Beetje omslachtig allemaal. Ik kan na meer dan een jaar MacBook nog steeds helemaal niks terugvinden. Zelfs niet met een Apple telefoon op een Apple computer. De Apple telefoon werkt nog makkelijk met een Windows besturingssysteem dan met Mac OS, sorry hoor!



heerlijk lees voer dit;) ik begon bijna te twijfelen dat apple toch ook nog iets anders goed deed dan marketing;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door Baphi » vr feb 18, 2011 20:50 pm

Je hebt toch geen laptopnodig om je foto's te uploaden naar photobucket???

Daar heb je een hele mooie app voor!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door Max » vr feb 18, 2011 23:54 pm

Android ook hoor ;)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door Gliset » di feb 22, 2011 10:50 am

Heb ik weer... Vanmiddag komt er een televisieploeg langs voor de LiveDijk. Om ook op de dijk wat te kunnen laten zien van de grafieken met data die de sensoren leveren heb ik een iPad meegekregen van kantoor. Blijkt dat de site om de grafieken te zien (en de grafieken) is opgebouwd met Flash... #-o Niks te zien dus op de iPad :evil: Iemand nog een snelle tip om toch iets te laten zien? (kan gelukkig via een andere, non-Flash site, wel iets van grafieken laten zien, maar toch...)
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door Baphi » di feb 22, 2011 11:02 am

Gliset schreef:Heb ik weer... Vanmiddag komt er een televisieploeg langs voor de LiveDijk. Om ook op de dijk wat te kunnen laten zien van de grafieken met data die de sensoren leveren heb ik een iPad meegekregen van kantoor. Blijkt dat de site om de grafieken te zien (en de grafieken) is opgebouwd met Flash... #-o Niks te zien dus op de iPad :evil: Iemand nog een snelle tip om toch iets te laten zien? (kan gelukkig via een andere, non-Flash site, wel iets van grafieken laten zien, maar toch...)


Als de ipad een jailbreak heeft kun je frash installeren en dan werkt flash wel...
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door Gliset » di feb 22, 2011 11:09 am

bas_T2a schreef:
Gliset schreef:Heb ik weer... Vanmiddag komt er een televisieploeg langs voor de LiveDijk. Om ook op de dijk wat te kunnen laten zien van de grafieken met data die de sensoren leveren heb ik een iPad meegekregen van kantoor. Blijkt dat de site om de grafieken te zien (en de grafieken) is opgebouwd met Flash... #-o Niks te zien dus op de iPad :evil: Iemand nog een snelle tip om toch iets te laten zien? (kan gelukkig via een andere, non-Flash site, wel iets van grafieken laten zien, maar toch...)


Als de ipad een jailbreak heeft kun je frash installeren en dan werkt flash wel...

Wat dacht je zelf... Zakelijke iPad, net nieuw, en dan jailbreak? Denk het niet, en is niet mijn apparaatje dus zal ook niet zo snel zelf iets installeren... Had alleen gehoopt dat er iets online is waardoor het probleem wordt opgelost...

Het stomme is vooral dat flash ook wordt gebruikt om in te loggen... En bij de iPad zie je dus niet eens de velden waarin de logingegevens ingevuld moeten worden (ter info: het gaat om deze site, dit project). Ach, het was een proefproject, dus dit is een mooi punt voor de evaluatie (site niet toegankelijk met moderne communicatiemiddelen :twisted: )
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6181
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door guidddo » di feb 22, 2011 11:10 am

De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
KataSchu
Gevorderde
Berichten: 908
Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
Contacteer:

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door KataSchu » di feb 22, 2011 17:53 pm

Gliset schreef:Ach, het was een proefproject, dus dit is een mooi punt voor de evaluatie (site niet toegankelijk met moderne communicatiemiddelen :twisted: )

correctie: site niet toegankelijk met mobiele apple-meuk, maar prima toegankelijk vanaf andere moderne apparatuur :mrgreen:
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door Gliset » wo feb 23, 2011 8:20 am

KataSchu schreef:
Gliset schreef:Ach, het was een proefproject, dus dit is een mooi punt voor de evaluatie (site niet toegankelijk met moderne communicatiemiddelen :twisted: )

correctie: site niet toegankelijk met mobiele apple-meuk, maar prima toegankelijk vanaf andere moderne apparatuur :mrgreen:

Tsja, zo kun je het ook zeggen. Maar ik ben van mening dat een site het eigenlijk op elk platform moet doen, dus toch een evalluatiepuntje. IT moet zich aanpassen aan de gebruiker, niet andersom.

Zit dit bericht te tikken in de trein op de iPad. Vind ik dit nou handig? Ach, vooral leuk denk ik. Zie nog niet in waarom ik veeeeeel geld zou moeten uitgeven aan een tablet. Maar toegegeven, het werkt wel aardig snel, en dit apparaat ziet er best mooi uit.

Hm, on second thought... Hoe krijg je die achterlijke spellingsverbeteraar uit? Ik wil gewoon tsja kunnen tikken, en Engels en nederlands door elkaar!
'79 VW T2 Berlin

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door Lomax » wo feb 23, 2011 8:46 am

Gliset schreef:Hm, on second thought... Hoe krijg je die achterlijke spellingsverbeteraar uit? Ik wil gewoon tsja kunnen tikken, en Engels en nederlands door elkaar!


instellingen > algemeen > toetsenbord -> Autocorrectie

(of met sbsetting #JB ;) )

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door Lomax » wo feb 23, 2011 9:05 am

Win 7 SP1 is uit, las op tweakers.net nog de schoonmaak procedure na het installeren van SP1 (weinig nieuws overigens in SP1)
Mijn SP1 installatie koste me 1,3 Gb aan ruimte, maar na het verwijderen van de installatie bestanden en gemaakte backup voor het installeren van het SP kreeg ik er opeens 600mb bij.

http://www.sevenforums.com/tutorials/12 ... -tool.html

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door Lomax » vr feb 25, 2011 16:08 pm


Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door old brumax » vr feb 25, 2011 19:19 pm

zie het voordeel nog niet zo, ik denk altijd maar zo net als met een auto, zolang alles goed loopt nergens aan gaan sleutelen!
scheelt ook 'n hoop zeep. :D :D :D
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Bericht door Gliset » wo mar 02, 2011 17:49 pm

Nieuwe baan, dus: nieuwe Blackberry. Is wel weer even wennen (nu 9780, was 8310). Maar 1e indruk is goed. Wifi is handig (hoef ik niet bang te zijn voor teveel datagebruik in de intercity) en verschillende tabbladen bij browsen is ideaal (bijvoorbeeld bij forum...). Nu alleen die oude nog naar Groningen afvoeren:-)
'79 VW T2 Berlin

Plaats reactie