wat je zoal kwijt wil over je computer(s)

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » wo okt 28, 2009 22:24 pm

Died schreef:
lees jullie zeggen de appletoets? Dat zal de CMD toets zijn?
Volgens mij is de CTRL-toets ongveer hetzelfde als de apple-toets
Alleen doet de CTRL-toets op een Mac weer iets heel anders dan de apple-toets. (namelijk rechtermuisknop spelen)
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » wo okt 28, 2009 22:26 pm

bas_T2a schreef:
Died schreef:
lees jullie zeggen de appletoets? Dat zal de CMD toets zijn?
Volgens mij is de CTRL-toets ongveer hetzelfde als de apple-toets
Alleen doet de CTRL-toets op een Mac weer iets heel anders dan de apple-toets. (namelijk rechtermuisknop spelen)
Even uitgeprobeerd.... ... ..

HELD! Bedankt :lol:

Maar waarom niet gewoon een rechtermuisknop?
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » wo okt 28, 2009 22:27 pm

hanhoo schreef:
bas_T2a schreef:
Died schreef: Volgens mij is de CTRL-toets ongveer hetzelfde als de apple-toets
Alleen doet de CTRL-toets op een Mac weer iets heel anders dan de apple-toets. (namelijk rechtermuisknop spelen)
Even uitgeprobeerd.... ... ..

HELD! Bedankt :lol:
Geen dank, ben niet voor niets liefhebber :-)
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Drome
Actief Lid
Berichten: 333
Lid geworden op: ma okt 13, 2008 12:43 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Noordwijk aan zee
Contacteer:

Bericht door Drome » wo okt 28, 2009 22:31 pm

hanhoo schreef:Pfff, ik haat het MS en MAC kamp verschil. Ipod speelt geen WMA, Mac OS X speelt geen WMV. Windows speelt geen Quicktime. <zucht>. Net dus maar even Windows Media Player 9 gedownload voor Mac OS.

Een vraag weer dus: is er op de Mac ook zoiets als K-Lite Mega Codec Pack zoals er voor Windows is? Met dat codec pakket kan ik alles spelen. Van DVD tot MPEG1-2-3-4 tot RealAlternative tot Quicktime. En dat alles gewoon met de standaard MS Media Player of de bij de pack toegevoegde Media Player Classic.

Ik startte net Itunes en die vroeg om een update. Ik moest herstarten. Na de update kreeg ik een Bluetooth Firmware update en moest WEER herstarten. Geen verschil met Windows dus.

De Remote Desktop had ik al gedownload, maar dat is geen VPN. Sterker nog: de Remote Desktop client voor MacOS ondersteund geen TS Gateway. Ik ben dus verplicht een VPN met kantoor te maken om een computer op afstand te bedienen of op een terminal server in te loggen. Sinds Windows Server 2008 is dit op de Windows clients dankzij Terminal Server Gateway niet meer noodzakelijk. In R2 van Windows Server 2008 is zelfs seamless applications streaming mogelijk (gebruiken we inmiddels op kantoor). Dat betekent dat ik op de Sharepoint website van kantoor een icoontje kan plaatsen. Bij aanklikken opent zich een applicatie, echter draait die applicatie op de terminal server op kantoor. Het lijkt op mijn PC, maar eigenlijk bedien ik de server door toetsenbord- en muiscommando's te sturen en beeld informatie te ontvangen.

Maar ik heb met VPN en Remote Desktop voor Mac al een stuk "normaal" werken teruggekregen.

Vanavond even de dock en allerhande instellingen bekeken en alles naar wens gebracht. Werkt wel goed hoor, erg blij mee. Ik snap steeds meer van het principe wat achter bepaalde zaken zit. Ik lees jullie zeggen de appletoets? Dat zal de CMD toets zijn?

voor die codecs: http://perian.org/

met flip4mac kan je quiktime wmv af laten spelen

probeer anders vlc eens die speelt volgens mij alles zo af: http://www.videolan.org/vlc/

appeltoets is idd cmd ik heb al een iets oudere macbook haha

met dat inloggen kan ik je niet verder helpen ik doe het met rdc en dat werkt goed ik heb wel eens een programma gehad dat gaf dan een link en een code maar als je uitlogd moet je een nieuwe code krijgen. Dit is volgens mij niet wat je zoekt!

http://www.appletips.nl/ is ook veel te vinden

trouwens als je een muis aansluit heb je gewoon een rechtermuisknop!

haha ik zie net dat Bas de helft al beantwoord had! ik tik niet zo snel tijdens het tv kijken :)
mijn foto's op Flickr [url=http://www.flickr.com/photos/drome]klik hier[/url]

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » wo okt 28, 2009 22:38 pm

Bedankt voor de reactie's weer,

@Drome: ik zat net op uitzendinggemist.nl . Ik moest apart aangeven dat ik Quicktime wil gebruiken en dat werkte (yeah, want Windows Media for Mac liet het afweten). Maar ik kon het met geen mogelijk fullscreen krijgen. Enig idee?

VLC stond al in het lijstje met opties.
Laatst gewijzigd door hanhoo op wo okt 28, 2009 22:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Drome
Actief Lid
Berichten: 333
Lid geworden op: ma okt 13, 2008 12:43 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Noordwijk aan zee
Contacteer:

Bericht door Drome » wo okt 28, 2009 22:39 pm

hanhoo schreef:
Died schreef:
lees jullie zeggen de appletoets? Dat zal de CMD toets zijn?
Volgens mij is de CTRL-toets ongveer hetzelfde als de apple-toets
Uhh...... ... .... nee? CMD toets lijkt mij meer appel knop. CTRL heb ik nog nooit hoeven gebruiken geloof ik. Ik zal eens kijken.

@Drome: toon batterijstatus staat aan. Dan zie ik tijdens laden alleen maar een bliksemdingetje. Niet hoe vol hij is.
en als je daarna op dat icoontje klikt?
mijn foto's op Flickr [url=http://www.flickr.com/photos/drome]klik hier[/url]

Drome
Actief Lid
Berichten: 333
Lid geworden op: ma okt 13, 2008 12:43 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Noordwijk aan zee
Contacteer:

Bericht door Drome » wo okt 28, 2009 22:41 pm

hanhoo schreef:Bedankt voor de reactie's weer,

@Drome: ik zat net op uitzendinggemist.nl . Ik moest apart aangeven dat ik Quicktime wil gebruiken en dat werkte (yeah, want Windows Media for Mac liet het afweten). Maar ik kon het met geen mogelijk fullscreen krijgen. Enig idee?

VLC stond al in het lijstje met opties.
als het echt niet lukt kan je valsspelen met ctrl ingedrukt en dan met 2 vingers slepen :)

ik heb even gekeken bij mij staat er ook speel af met silverlight player dan krijg je hem wel fullscreen
Laatst gewijzigd door Drome op wo okt 28, 2009 22:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn foto's op Flickr [url=http://www.flickr.com/photos/drome]klik hier[/url]

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » wo okt 28, 2009 22:43 pm

Drome schreef:
hanhoo schreef:
Died schreef: Volgens mij is de CTRL-toets ongveer hetzelfde als de apple-toets
Uhh...... ... .... nee? CMD toets lijkt mij meer appel knop. CTRL heb ik nog nooit hoeven gebruiken geloof ik. Ik zal eens kijken.

@Drome: toon batterijstatus staat aan. Dan zie ik tijdens laden alleen maar een bliksemdingetje. Niet hoe vol hij is.
en als je daarna op dat icoontje klikt?
Krijg de tijd te zien tot wanneer de accu vol is..... .. hoo, wacht: Toon=> percentage. Tjsek ;-)
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo okt 28, 2009 22:43 pm

apeltje+f+u+l+l+s+c... heheh ik hou al op;)

wel lachen om dit te volgen. vooral grappig om te zien dat iedereen met help sites aan komt. ik ken er geen voor windows...

is het nog steeds zo dat als je een cd wil ejecten dat je de cd drive op het prullenbak icoontje moet slepen? of hebben ze inmiddels een speciaal;) knopje daarvoor?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » wo okt 28, 2009 22:45 pm

Drome schreef:
hanhoo schreef:Bedankt voor de reactie's weer,

@Drome: ik zat net op uitzendinggemist.nl . Ik moest apart aangeven dat ik Quicktime wil gebruiken en dat werkte (yeah, want Windows Media for Mac liet het afweten). Maar ik kon het met geen mogelijk fullscreen krijgen. Enig idee?

VLC stond al in het lijstje met opties.
als het echt niet lukt kan je valsspelen met ctrl ingedrukt en dan met 2 vingers slepen :)

ik heb even gekeken bij mij staat er ook speel af met silverlight player dan krijg je hem wel fullscreen
De zoom functie! Nog een HELD!. Bedankt. Maar fullscreen lukt nog steeds niet.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Drome
Actief Lid
Berichten: 333
Lid geworden op: ma okt 13, 2008 12:43 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Noordwijk aan zee
Contacteer:

Bericht door Drome » wo okt 28, 2009 22:45 pm

fahtal schreef:apeltje+f+u+l+l+s+c... heheh ik hou al op;)

wel lachen om dit te volgen. vooral grappig om te zien dat iedereen met help sites aan komt. ik ken er geen voor windows...

is het nog steeds zo dat als je een cd wil ejecten dat je de cd drive op het prullenbak icoontje moet slepen? of hebben ze inmiddels een speciaal;) knopje daarvoor?
dat werkt nog steeds of appel+e en er is ook nog een eject knop op je toetsenboard!
mijn foto's op Flickr [url=http://www.flickr.com/photos/drome]klik hier[/url]

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo okt 28, 2009 22:47 pm

Drome schreef:
fahtal schreef:apeltje+f+u+l+l+s+c... heheh ik hou al op;)

wel lachen om dit te volgen. vooral grappig om te zien dat iedereen met help sites aan komt. ik ken er geen voor windows...

is het nog steeds zo dat als je een cd wil ejecten dat je de cd drive op het prullenbak icoontje moet slepen? of hebben ze inmiddels een speciaal;) knopje daarvoor?
dat werkt nog steeds of appel+e en er is ook nog een eject knop op je toetsenboard!
wow de techniek staat voor niets!!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » wo okt 28, 2009 22:48 pm

fahtal schreef:apeltje+f+u+l+l+s+c... heheh ik hou al op;)

wel lachen om dit te volgen. vooral grappig om te zien dat iedereen met help sites aan komt. ik ken er geen voor windows...

is het nog steeds zo dat als je een cd wil ejecten dat je de cd drive op het prullenbak icoontje moet slepen? of hebben ze inmiddels een speciaal;) knopje daarvoor?
Ik zit hier echt met een open blik in hoor! En begin het op sommige vlakken eigenlijk steeds leuker te vinden. Voor mij is het belangrijk of ik de gemakken van Mac OSX kan combineren met wat IK met de Apple wil. Ik heb er na inmiddels een uur of 28 een hard hoofd in, maar de tips helpen enorm. Ik vind het scrollen met twee vingers echt geweldig. Dat had ik sneller onder de knie dan het aparte scrollvlakje op m'n vertrouwde lappie.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Drome
Actief Lid
Berichten: 333
Lid geworden op: ma okt 13, 2008 12:43 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Noordwijk aan zee
Contacteer:

Bericht door Drome » wo okt 28, 2009 22:48 pm

hanhoo schreef:
Drome schreef:
hanhoo schreef:Bedankt voor de reactie's weer,

@Drome: ik zat net op uitzendinggemist.nl . Ik moest apart aangeven dat ik Quicktime wil gebruiken en dat werkte (yeah, want Windows Media for Mac liet het afweten). Maar ik kon het met geen mogelijk fullscreen krijgen. Enig idee?

VLC stond al in het lijstje met opties.
als het echt niet lukt kan je valsspelen met ctrl ingedrukt en dan met 2 vingers slepen :)

ik heb even gekeken bij mij staat er ook speel af met silverlight player dan krijg je hem wel fullscreen
De zoom functie! Nog een HELD!. Bedankt. Maar fullscreen lukt nog steeds niet.
misschien moet je eerst dat silverlight installeren http://www.apple.com/downloads/macosx/d ... light.html
mijn foto's op Flickr [url=http://www.flickr.com/photos/drome]klik hier[/url]

Drome
Actief Lid
Berichten: 333
Lid geworden op: ma okt 13, 2008 12:43 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Noordwijk aan zee
Contacteer:

Bericht door Drome » wo okt 28, 2009 22:52 pm

hanhoo schreef:
fahtal schreef:apeltje+f+u+l+l+s+c... heheh ik hou al op;)

wel lachen om dit te volgen. vooral grappig om te zien dat iedereen met help sites aan komt. ik ken er geen voor windows...

is het nog steeds zo dat als je een cd wil ejecten dat je de cd drive op het prullenbak icoontje moet slepen? of hebben ze inmiddels een speciaal;) knopje daarvoor?
Ik zit hier echt met een open blik in hoor! En begin het op sommige vlakken eigenlijk steeds leuker te vinden. Voor mij is het belangrijk of ik de gemakken van Mac OSX kan combineren met wat IK met de Apple wil. Ik heb er na inmiddels een uur of 28 een hard hoofd in, maar de tips helpen enorm. Ik vind het scrollen met twee vingers echt geweldig. Dat had ik sneller onder de knie dan het aparte scrollvlakje op m'n vertrouwde lappie.
wat voor een mac heb je eigenlijk? er zijn er tegenwoordig die ook met drie vinger bediening werken en inzoomen draaien enz.
Laatst gewijzigd door Drome op wo okt 28, 2009 22:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn foto's op Flickr [url=http://www.flickr.com/photos/drome]klik hier[/url]

Plaats reactie