Wat zat erin de band?

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiruna
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: ma okt 23, 2006 21:41 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Stiens

Wat zat erin de band?

Bericht door Kiruna » di jun 23, 2009 11:14 am

Ok ik wil gewoon iets kwijt,.......

We hebben naast de bus een aygo die begin deze week naar de garage is gegaan voor een apk. Niets aan de hand, ja een achterlampje van het nummerbord.... en de twee achterbanden waren versleten.

Nu hebben ze in de garage het volgende gedaan, de banden van voor zijn naar achter gegaan en voor zijn twee nieuwe banden gekomen.
(ik weet niet of ze de banden of de gehele velgen hebben gewisseld maar goed)

Mijn vriendin, welke altijd in deze auto rijdt voelde dat de auto meteen bij het wegrijden niet goed optrok, "hij was traag, futloos.
Zelf dacht ze dat het verschil was tussen de leenauto (nieuwe c1) en onze. Maar echt 2km bij ons huis vandaan, (15km van de garage) staat ze stil vanwege een lekke band.
Telefoon, of ik even wilde komen om de band te vervangen, prima, gedaan en "hij trok weer!"

Garage gebeld, met de mededeling dat wij een nieuwe band nodig hebben, en onze bedenkingen aangegeven of het al niet vanuit de garage niet helemaal juist is geweest.

De volgende dag met de banden recht en links (want ik heb altijd geleerd dat je niet met verschillende afgesleten profielen links en rechts moet rijden) naar de garage.
Tja meneertje, dat kan gebeuren....... Ik was heel benieuwd wat erin zat.
Er kwam een 10cm lange buis uit welke onder de olie zat, binnen en buiten. (welke precies tegenover het ventiel zat!)
Helaas herken ik het onderdeel niet en kan niet verklaren wat het is en hoe het in de band terecht is gekomen, waar de traagheid vandaan zou kunnen komen etc.

Vandaar dat ik er twee fotos van bijheb gevoegd en een beroep doe op al jullie gezonde verstanden bijelkaar. Ik heb helaas de band niet meer , wel het onderdeel.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Dank Kiruna!


Afbeelding

Afbeelding

[/b]
"bussa kommer strax"
('74 Swedish Beauty)

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » di jun 23, 2009 11:45 am

ik zou in iedergeval onmiddelijk onder de auto gaan kijken of dat stuk ijzer
niet iets beschadigd heeft aan remleidingen of zo
zo te zien zit het gat in je band aan de binnenkant dus heeft dat stuk ijzer waarschijnlijk ergens tegen aangelopen of klem tussen je wiel en de band gezeten

even heel goed je auto nalkijken op beschadigingen

krokie
Secretaris
Berichten: 1027
Lid geworden op: di mei 16, 2006 12:53 pm
Locatie: Oldelamer

Bericht door krokie » di jun 23, 2009 11:53 am

En het bandenapparaat van de betreffende garage bekijken of er niet een onderdeeltje mist :)
Dit moeten ze naar mijn idee gemerkt hebben, maar dat zijn van die discusses waar je toch niet uitkomt met ze ...
smurf's up!!!

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » di jun 23, 2009 11:59 am

lijkt mij het binnen stuk vamn een bromer of scooter [2 takt ] uitlaat demper verklaart ook de olie , zal wel ergens opstraat hebben gelegen
ofzo grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » di jun 23, 2009 12:07 pm

ko de fries schreef:lijkt mij het binnen stuk vamn een bromer of scooter [2 takt ] uitlaat demper verklaart ook de olie , zal wel ergens opstraat hebben gelegen
ofzo grtz ko
daar lijkt het idd wel op

Gebruikersavatar
houtstoker
Gevorderde
Berichten: 762
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
Locatie: Maasbree, Limburg

Bericht door houtstoker » di jun 23, 2009 13:47 pm

iig goed dat de velg niet beschadigd is! Ik kan het ding ook niet thuis brengen, zou idd een demper of zo kunnen zijn. Ik heb alleen geen idee hoe dit in de zijkant van de band kan komen. Ook een bandafneem of balanceerapparaat heeft niet zo een onderdeel

In ieder geval leid een voorwerp als dat tot een snel en luid (fluitend) leeglopen van de band. Dat zou je vriendin gemerkt hebben. Het niet goed lopen/slecht trekken kan idd door een lege band komen.

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » di jun 23, 2009 16:09 pm

over het algemeen zit er ook een ronde plaat aan de demper vast , als je er overheen rijd kan de zaak omslaan en afbreken en zo je band in geslagen worden
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Kiruna
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: ma okt 23, 2006 21:41 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Stiens

Bericht door Kiruna » di jun 23, 2009 21:33 pm

Dank jullie wel, ik ben vandaag bij mijn "bus"garage geweest die dacht ook aan een brommeronderdeel. Maar een collega heeft weer een kennis van een kennis bij de asd bandenservice dus daar is even een fototje heen, :D
Dan is het dus puur toeval!
"bussa kommer strax"
('74 Swedish Beauty)

Gebruikersavatar
Jantina
Actief Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: za okt 20, 2007 15:32 pm
Locatie: Marrum (Frl)
Contacteer:

Bericht door Jantina » do jun 25, 2009 22:27 pm

krokie schreef:En het bandenapparaat van de betreffende garage bekijken of er niet een onderdeeltje mist :)
Dit moeten ze naar mijn idee gemerkt hebben, maar dat zijn van die discusses waar je toch niet uitkomt met ze ...
Zo heb ik een verhaal gehoord over een onbalans in de wielen, en af en toe een vreemd geluid van onder de bus. Garage had een tang in de band laten zitten bij het vernieuwen van de band. ](*,)
VW T2B Kampeerauto, 1975
VW 411 LE Variant, 1972

Plaats reactie