leuk, gek, extreem, post het hier maar

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » wo sep 19, 2007 11:38 am

Dubbel schuiver schreef:Als ik de balkjes achterop het kofferdeksel zo zie liggen denk ik dat ze de achterkant gaan optillen. Word wel een zwaar klusje. Zeker als de moter er nog in zit.

Voor de rest zou ik never nooit zo de weg op gaan. Wat een .......! (puntjes zelf in te vullen)
Ach, ik zou dat best doen hoor ..... #-o maar om dan ook nog te gaan tanken?????

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » do sep 20, 2007 20:48 pm

Afbeelding
onderdelen nodig? PB maar!

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » do sep 20, 2007 20:49 pm

Afbeelding
onderdelen nodig? PB maar!

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » do sep 20, 2007 20:55 pm

achterruitwisser?
Afbeelding
onderdelen nodig? PB maar!

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » di sep 25, 2007 11:16 am

Het blijft toch raar...
Afbeelding
Afbeelding
Easy!

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4840
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Bericht door Thijs84 » di sep 25, 2007 22:48 pm

da's een gek ding. Een zelf maak van een t1 of een t2??
zij die vielen zijn gevallen

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » di sep 25, 2007 23:02 pm

Da's echt een mengeling van T1, T2a en b. Hoe krijgen ze het voor elkaar want het ziet er niet 'slecht' uit.

Apart uitlaatje ook wel; lijkt vanaf achter terug te lopen naar het midden en dan weer met een bocht naar achter en voor het achterwiel naar buiten.

Heeft iemand meer info over dit 'ding'?

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » wo sep 26, 2007 8:17 am

airhead schreef:Heeft iemand meer info over dit 'ding'?
Dit is een Braziliaanse T2, origineel VW. Verschillen met een Duitse T2(b): een t2b met t1 klapdeuren, een linkpin vooras 8) , irs achter, 5gaats trommels en t2a bumpers.

Dit 'ding' komt overigens naar Nederland als ik het goed heb. Iemand van Keversite zit nu in/op Curacao en heeft daar deze bus gekocht. Hij gaat van de week in de container.
Laatst gewijzigd door Airtime op wo sep 26, 2007 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Easy!

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » wo sep 26, 2007 9:19 am

airhead schreef:Heeft iemand meer info over dit 'ding'?
De zogenaamde T2c :)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » wo sep 26, 2007 10:20 am

Airtime schreef:Dit is een Braziliaanse T2, origineel VW. Verschillen met een Duitse T2(b): een t2b met t1 klapdeuren, een linkpin vooras 8) , irs achter, 5gaats trommels en t2a bumpers.

Dit 'ding' komt overigens naar Nederland als ik het goed heb. Iemand van Keversite zit daar nu en heeft deze bus gekocht. Hij gaat van de week op de container.
Het lijken meer T1 bumpers (zonder de opstap) en de achterkant is weer een combinatie van T1 (motor- en achterklep) en T2b (achterlichten).
En dan nog de dichte wielen, geen schijfremmen blijkbaar.

Wat is een linkpin vooras en irs achter?

Gebruikersavatar
klaas
Luchtgekoeld
Berichten: 2991
Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door klaas » wo sep 26, 2007 10:21 am

Afbeelding
deze kwam ik vorige week tegen op de A12
heel apart caravanetje met een groot pak drinken achterop.
Zag er leuk uit.
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » wo sep 26, 2007 12:07 pm

airhead schreef:En dan nog de dichte wielen, geen schijfremmen blijkbaar.
Dat klopt, dat had ik ook al gezegd. :wink:
airhead schreef:Wat is een linkpin vooras en irs achter?
Een linkpin vooras is een vooras zonder fuseekogels, maar fuseepennen, als bij een spijlbus. IRS staat voor Independent Rear Suspension, dus een homokinetenbak en -ophanging.
Easy!

Gebruikersavatar
Robert
Luchtgekoeld
Berichten: 3197
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:56 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Robert » wo sep 26, 2007 12:10 pm

klaas schreef:Afbeelding
deze kwam ik vorige week tegen op de A12
heel apart caravanetje met een groot pak drinken achterop.
Zag er leuk uit.
Via Google kom ik hier op uit: http://www.adez.com/nl/

Groeten,
Robert 8)
Member of ACF

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » wo sep 26, 2007 12:23 pm

Lol is actie van Unilever...

8)
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » vr sep 28, 2007 11:40 am

Een triplecab?
Afbeelding
onderdelen nodig? PB maar!

Gesloten