plaats hier je foto spulletjes

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » zo feb 08, 2009 17:39 pm

JackS schreef:Zou dat niet komen door het HDR? Even wachten tot anderen misschien hun foto uploaden :D
Zou kunnen, ik ben geen HDR-expert. Spelen met de kleur kan een nog mooier beeld opleveren...

Gebruikersavatar
Thomas
Actief Lid
Berichten: 340
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 12:44 pm

Bericht door Thomas » wo feb 11, 2009 13:48 pm

Nou, ik heb gisteravond ook eens met PhotoMatix gestoeid. Moet zeggen dat het resultaat mij erg tegenvalt maar dat ligt ongetwijfeld aan de verre van ideale of geschikte foto's die ik heb gemaakt en wellicht aan het feit dat ik nog niet bekend ben met het programma, en bepaalde instellingen niet optimaal zijn. Toch mogen jullie even meegluren naar het resultaat:

http://forum.mfbfreaks.com/download.php ... &mode=view

Bovenaan zie je de drie originele foto's met verschillende belichtingen. In het uiteindelijke resultaat vallen enkele dingen op, ondanks dat het geheel niet goed tot zijn recht komt:

- De lampjes lichten enorm fel op; hiervoor is de overbelichte foto verantwoordelijk.
- Het voorfront van het apparaat is zeer duidelijk zichtbaar terwijl het op de gewone foto erg donker was.
- Het bovenpaneel van het toestel heeft een donkere gloed, deze komt van de onderbelichte foto.

Al bij al ben ik er niet tevreden over; buiten-foto's lenen zich duidelijk meer voor HDRi :)
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » vr feb 13, 2009 20:06 pm

Al bij al ben ik er niet tevreden over; buiten-foto's lenen zich duidelijk meer voor HDRi
Helemaal waar. Mijn eerste HDR viel enorm tegen. Binnenkort ga ik er serieus mee experimenteren en dan hoop ik mazzel te hebben met het onderwerp (lees: weer) en de techniek!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
JackS
Luchtgekoeld
Berichten: 1870
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Bericht door JackS » vr feb 13, 2009 20:42 pm

Rood,blauw en groen zullen meer opvallen in HDR foto's dus lijkt het mij ook logisch dat de buitenfoto's zich meer lenen voor dit type foto's.

Ik voel het de LENTE komt, kunnen we lekker naar buiten........ :D
AMESCADOR "en daarmee uit"

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » vr feb 13, 2009 21:36 pm

Wat me ook erg nuttig lijkt voor dat HDR is een hoog F getal, dus veel scherpte over je hele foto. Maar dus goed licht of een lange sluitertijd.

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » zo feb 22, 2009 22:14 pm

Vandaag met Died een dagje fotograferen gedaan.

Mijn doel: experimenteren met HDR(I).
Died's doel: experimenteren met TTV.

Hier een tweetal voorbeelden van HDRI, met de originele belichte foto erbij:

HDRI dmv 3 belichtingen:
Afbeelding

Normaal belichte foto:
Afbeelding

HDRI dmv 3 belichtingen:
Afbeelding

Normaal belichte foto:
Afbeelding

Ben best tevreden over het resultaat, al hadden we niet echt mooi weer voor het ultieme effect. Gaan we zeker nog een keer doen!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » zo feb 22, 2009 22:46 pm

wel grappig ik ken hdri eigenlijk alleen uit de 3d visualisatie wereld.

dan kun je met de hdri foto de belichting van je scene maken je hoeft dan geen extra lampen aan te maken. Verder lijken reflecties veeeeeel beter. meestal gebruikens ze dan ook een enorme fisheye om zo de hele omgeving te gebruiken.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » ma feb 23, 2009 12:22 pm

lekkere donkere wolken.

Ik heb gister wat plaatjes geschoten tijdens de carnavals optocht in Zwaag. Had geen mooie spot-plek, want er stonden drommen met mensen voor me :( en ik heb aardig met de voetenzoom moeten werken.

Maar een plus van deze camera vind ik de response tijd tussen het drukken van de knop en het maken van de foto.

Dat was bij mijn compact camera een stuk langzamer. En het zoomen gaat veel sneller dan met een compact camera.

kortom.. erg fijn om met zo'n camera te beginnen :)

Ik heb vooral gewerkt met verschillende ISO's / en met de witbalans op bewolkt. Daar dit niet te wijzigen is in de standaard settings moest ik al een "user-profiel" gebruiken.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » ma feb 23, 2009 12:40 pm

Turbo.d schreef:lekkere donkere wolken.

Ik heb gister wat plaatjes geschoten tijdens de carnavals optocht in Zwaag. Had geen mooie spot-plek, want er stonden drommen met mensen voor me :( en ik heb aardig met de voetenzoom moeten werken.

Maar een plus van deze camera vind ik de response tijd tussen het drukken van de knop en het maken van de foto.

Dat was bij mijn compact camera een stuk langzamer. En het zoomen gaat veel sneller dan met een compact camera.

kortom.. erg fijn om met zo'n camera te beginnen :)

Ik heb vooral gewerkt met verschillende ISO's / en met de witbalans op bewolkt. Daar dit niet te wijzigen is in de standaard settings moest ik al een "user-profiel" gebruiken.
Da's zo fijn aan reflexen:
- aan = echt aan (en niet nog drie tellen wachten)
- afdrukken = afdrukken (zonder vertraging)
- zoomen = zoomen (want je doet het met de hand)

Goed bezig, Marcel!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Thomas
Actief Lid
Berichten: 340
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 12:44 pm

Bericht door Thomas » ma feb 23, 2009 12:51 pm

bas_T2a schreef:Vandaag met Died een dagje fotograferen gedaan.

Mijn doel: experimenteren met HDR(I).
Died's doel: experimenteren met TTV.

Ben best tevreden over het resultaat, al hadden we niet echt mooi weer voor het ultieme effect. Gaan we zeker nog een keer doen!
Mooie fot's Bas! Die wolken zijn beslist indrukwekkend met dat enorme contrast. En dan de tekst op die brug toch mooi leesbaar, erg cool. HDRi is dus echt en buiten-ding :) Wat me wel opvalt (vergeleken met je "gewone"foto's) is dat je volgens mij de verzadiging flink hebt teruggeschroefd, foto's lijken bijna zwartwit! Bewust gedaan?
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » ma feb 23, 2009 13:32 pm

Thomas schreef:
bas_T2a schreef:Vandaag met Died een dagje fotograferen gedaan.

Mijn doel: experimenteren met HDR(I).
Died's doel: experimenteren met TTV.

Ben best tevreden over het resultaat, al hadden we niet echt mooi weer voor het ultieme effect. Gaan we zeker nog een keer doen!
Mooie fot's Bas! Die wolken zijn beslist indrukwekkend met dat enorme contrast. En dan de tekst op die brug toch mooi leesbaar, erg cool. HDRi is dus echt en buiten-ding :) Wat me wel opvalt (vergeleken met je "gewone"foto's) is dat je volgens mij de verzadiging flink hebt teruggeschroefd, foto's lijken bijna zwartwit! Bewust gedaan?
Die verzadiging heb ik inderdaad bewust teruggeschroefd om het sombere karakter van de dag te benadrukken
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » ma feb 23, 2009 14:15 pm

bas_T2a schreef:
Turbo.d schreef:lekkere donkere wolken.

Ik heb gister wat plaatjes geschoten tijdens de carnavals optocht in Zwaag. Had geen mooie spot-plek, want er stonden drommen met mensen voor me :( en ik heb aardig met de voetenzoom moeten werken.

Maar een plus van deze camera vind ik de response tijd tussen het drukken van de knop en het maken van de foto.

Dat was bij mijn compact camera een stuk langzamer. En het zoomen gaat veel sneller dan met een compact camera.

kortom.. erg fijn om met zo'n camera te beginnen :)

Ik heb vooral gewerkt met verschillende ISO's / en met de witbalans op bewolkt. Daar dit niet te wijzigen is in de standaard settings moest ik al een "user-profiel" gebruiken.
Da's zo fijn aan reflexen:
- aan = echt aan (en niet nog drie tellen wachten)
- afdrukken = afdrukken (zonder vertraging)
- zoomen = zoomen (want je doet het met de hand)

Goed bezig, Marcel!
tnx :) kan wel zeggen dat ik dit zeer leuke aanvulling op mijn hobbies e.d. vind..

Mijn vriendin vind de camera wel groot/ zwaar, maar komt ook door de batterij grip. Heb haar even uitgelegd hoe dat zit met de afdruk knop e.d.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » do feb 26, 2009 8:27 am

Kom net deze foto's tegen, indrukwekkend hoor

http://www.boston.com/bigpicture/2009/02/carnival.html

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » zo mar 01, 2009 10:26 am

Ik zit wat te denken, omdat mijn D70 niet meer te vertrouwen is.
Een D90 is boven budget op dit moment en een D60 kan niet omdat mijn lenzen niet werken (gaan AF motor)

Nu kan ik natuurlijk mijn Tamron 17-50 2.8 en Tokina 50-135 2.8 ook verkopen en dan bv een Pentax 200D + Sigma 17-70 kopen.

Wat kan ik vragen voor een anderhalf jaar oude Tamron en een half jaar oude Tokina? De nieuwe prijs is over de 800 euro als ik nu bij cameranu kijk. (ik heb dus het oude model Tamron, zonder AF motor)

:-k :-k :-k

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » zo mar 01, 2009 11:17 am

Je zou ook een 2dehands D80 kunnen overwegen...
Hoezo is je D70 niet meer te vetrouwen dan?

Zonde om die mooie lenzen weer te verkopen, je verliest er dan toch op...
Voor 2dehands prijzen van je lenzen zou ik wat sites afspeuren, ik heb geen flauw idee wat je hiervoor zou kunnen vragen.
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Plaats reactie