Niet meer welkom in Amsterdam

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Niet meer welkom in Amsterdam

Bericht door Lomax » do feb 14, 2008 8:40 am

wouthwortel schreef: Zelfs een hummer is schoner(lees: milieuvriendelijker) dan de prius dit t.g.v. de accu's.
Dat is een fabel, een of ander vaag onderzoek dat een eigen leven is gaan leiden.

http://www.thecarconnection.com/Auto_Ne ... 12220.html

En zonnepanel leveren ook meer energie in hin totale leven dan het kost om ze te maken :wink: (moderne iig)


Het is wel een trend om vervuilende auto's aan te pakken, las vanmorgen in de krant dat ze in Londen de SUV's ook gaan aanpakken.

w3zl01d

Bericht door w3zl01d » do feb 14, 2008 10:59 am

ik ben het zo zat dat ik gewoon schijt er aan ga hebben en als we dat gewoon allemaal doen heeft die regel ook geen zin meer toch ?
nee maar nederlanders pikken alles daarom kunnen ze alles maken.
wie belslist waar ik wel of niet mag rijden met mn auto ?? ikzelf lijkt mij ?
ik ben niks meer dan hun die die regels maken en hun zijn niks meer dan mij , ja ze zijn de macht en daar laten wij ons flink door naaien elke keer maar weer..
nederland is een vrij land en ik bepaal zelf wel waar ik rijd en op welke weg tenslotte heb ik ook belasting betaald waar ook wegen van gebouwd worden..
word tijd dat we gewoon eens een keer niet doen wat hun zeggen lijkt me een goed plan.
we doen al genoeg wat de macht wil.

buzzin
Beginner
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 22:55 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: sint Michielsgestel

Bericht door buzzin » do feb 14, 2008 11:20 am

w3zl01d schreef:.

ik ben niks meer dan hun die die regels maken en hun zijn niks meer dan mij , ja ze zijn de macht en daar laten wij ons flink door naaien elke keer maar weer..
nederland is een vrij land en ik bepaal zelf wel waar ik rijd en op welke weg .
klopt, totdat je voor zo een rijtje zwarte toga's staat die over jouw vrijheid/toekomst zitten de beslissen.....
groeten Ben (net van mn voorwaardelijk af)
t komt goed

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » do feb 14, 2008 13:16 pm

w3zl01d schreef:nederland is een vrij land en ik bepaal zelf wel waar ik rijd en op welke weg tenslotte heb ik ook belasting betaald waar ook wegen van gebouwd worden..
word tijd dat we gewoon eens een keer niet doen wat hun zeggen lijkt me een goed plan.
we doen al genoeg wat de macht wil.
Je klinkt als iemand die tijdens een volksoproer voor de oorlog op de barricades heeft gestaan.

Maar denk je nou echt dat het iets uitmaakt? Met deze regering? Wake up ....

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » do feb 14, 2008 13:37 pm

:D 200 busjes die de ijtunnel blokeren als protest ,terwijl de coentunnel door 500 kevers wordt geblokeerd ,en de opel club de zeeburger tunnel blokeert ,of we allemaal met 30km per uur de ring rond rijden als meer legale actie , niet tydens de spits ,dan kan je niet zo snel!! lol :o :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » do feb 14, 2008 13:56 pm

ko de fries schreef::D 200 busjes die de ijtunnel blokeren als protest ,terwijl de coentunnel door 500 kevers wordt geblokeerd ,en de opel club de zeeburger tunnel blokeert ,of we allemaal met 30km per uur de ring rond rijden als meer legale actie , niet tydens de spits ,dan kan je niet zo snel!! lol :o :D
Maar dan krijg je een samenscholings verbod aan de broek...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
klaas
Luchtgekoeld
Berichten: 2991
Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door klaas » do feb 14, 2008 17:19 pm

[img][img]http://i26.tinypic.com/2s6ll44.gif[/img][/img]
kom ik net tegen in een boekje over jeugd in Amsterdam,
helaas een slechte kwaliteit, maar wel leuk
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » do feb 14, 2008 19:49 pm

Bus (A)lijkt wel verlaagt?? :shock: :twisted:

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » do feb 14, 2008 19:54 pm

Om even on-topic te blijven; In de Volkskrant stond een artikel dat de zeeschepen (die o.a. in Amsterdam afmeren) veel meer CO2-uitstoot veroorzaken dan auto's. Dit komt omdat die scheepsmoteren draaien op de bagger die overblijft als benzine,diesel en lpg uit ruwe olie zijn gefabriceerd. Die bagger brandt pas bij 120 graden Celcius. En kost heel weining = de belangrijkste reden!
Laat die rode partij (en ook de huidige regering) beter nadenken!

aro_frank
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: do nov 08, 2007 11:28 am

Bericht door aro_frank » vr feb 15, 2008 9:56 am

Om even on-topic te blijven; In de Volkskrant stond een artikel dat de zeeschepen (die o.a. in Amsterdam afmeren) veel meer CO2-uitstoot veroorzaken dan auto's. Dit komt omdat die scheepsmoteren draaien op de bagger die overblijft als benzine,diesel en lpg uit ruwe olie zijn gefabriceerd. Die bagger brandt pas bij 120 graden Celcius. En kost heel weining = de belangrijkste reden!
Laat die rode partij (en ook de huidige regering) beter nadenken!
Precies ja, dat is een beetje hetzelfde als dat één vlucht van een boeing 747 net zoveel uitstoot dan weet ik hoeveel auto's (weet het niet meer exact, maar belachelijk veel) in een jaar tijd.... :? En dan beginnen ze over een aantal oude auto's in het centrum van Amtsterdam...
Je moet inderdaad naar jezelf kijken en ergens beginnen, maar misschien kunnen we eerder iets doen aan al die frikandellen die in het oosten of in Afrika rondrijden. Wij allemaal met katalysator rondrijden en daar rijden ze 3 keer de teller rond in een oude mercedes met een walm van hier tot ginder...

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » vr feb 15, 2008 11:10 am

Een paar jaar geleden was er zo'n ophef dat Nijmegen de SUF's wilde gaan weren, dat is uiteindelijk niet doorgegaan, maar aan dat akkefietje hebben we wel de landelijke -per 01-01-2008- de slurptax te danken.
Zal vast niet lang meer duren voordat de bestaande 25jaar oud en wegenbelasting vrijstelling op de schop gaat (rekeningrijden)

phillips

Bericht door phillips » za feb 16, 2008 6:59 am

het is toch allang bekend, rekening rijden erin, belasting afgeschaft. als je je oldtimer wil verkopen istie geen ruk meer waard. er is immers geen belastingvoordeel meer. en nou niet zo noga met z'n allen, het gros rijdt in een oldtimer vanwege het belastingvoordeel. ik reed er dus ook in om die reden. overigens als het plan doorgaat, zal je een stuk minder files krijgen op de ring. volgens telling is 20% van de auto's in amsterdam van voor 1993

Plaats reactie