knutselen voor idioten
knutselen voor idioten
http://www.gmmodernmuscle.com/forums/vi ... sc&start=0
kort vertaald in het nederlands
ik wil mijn uitlaat aansluiten op de inlaat
dit heeft meer druk dan een turbo
dus ik zou een mega vermogen uit mijn blok halen =D> [-X [-o< :-st ](*,) ](*,) ](*,) #-o
kort vertaald in het nederlands
ik wil mijn uitlaat aansluiten op de inlaat
dit heeft meer druk dan een turbo
dus ik zou een mega vermogen uit mijn blok halen =D> [-X [-o< :-st ](*,) ](*,) ](*,) #-o
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
hier de tekst en het plaatje
First off, Jay, stay out of this.
Ok. I didn't want to mention it but I was thinking about turbo charging my Vette. I got to thinking about it and how in efficient even turbos are (compressor efficiencies of about 80% at best).
Since a turbo's function is to pressurize incoming air and force it into the upper motor, and turbos are driven by high pressure exhaust gas created from the combustion process, couldn't I just bypass the turbo altogether and route my headers back into the throttle bodies?
Since I have CFI, I could balance the DEI (direct exhaust injection as I just coined it) by feeding one header into each throttle body. Yes, the charge air wouldn’t be that cold, but it would be under a hell of a lot more pressure.
I attached a quick sketch below:
There are still a few things I need to work out:
1) How do I get the CFI aircleaner to fit in a way that hides this plumbing?
2) Does anyone make a V-band clamp that will bolt an exhaust header to a CFI throttle body?
3) What pinion angle should I use in my rear-end? I’m sure there will be a noticeable difference in torque output.
What do you guys think?
First off, Jay, stay out of this.
Ok. I didn't want to mention it but I was thinking about turbo charging my Vette. I got to thinking about it and how in efficient even turbos are (compressor efficiencies of about 80% at best).
Since a turbo's function is to pressurize incoming air and force it into the upper motor, and turbos are driven by high pressure exhaust gas created from the combustion process, couldn't I just bypass the turbo altogether and route my headers back into the throttle bodies?
Since I have CFI, I could balance the DEI (direct exhaust injection as I just coined it) by feeding one header into each throttle body. Yes, the charge air wouldn’t be that cold, but it would be under a hell of a lot more pressure.
I attached a quick sketch below:
There are still a few things I need to work out:
1) How do I get the CFI aircleaner to fit in a way that hides this plumbing?
2) Does anyone make a V-band clamp that will bolt an exhaust header to a CFI throttle body?
3) What pinion angle should I use in my rear-end? I’m sure there will be a noticeable difference in torque output.
What do you guys think?
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- insomnia
- Actief Lid
- Berichten: 399
- Lid geworden op: zo dec 09, 2007 18:32 pm
- Locatie: Gemeente Dordrecht
ik zou me dan ook afvragen of deze "meer" druk wel verstandig is voor het blok. een maat van me gaat een turbo op een gegoten alu yamaha blok zetten en daar zitten ook al heel wat risico's qua slijtage t.o.v. druk aan vast. Los daarvan betwijfel ik ook of deze terugleiding van de uitlaatgassen een postieve invloed zullen hebben op de prestaties en levensduur
proud owner of a '84er T3 Westfalia Joker campervan
(as close to a t2 i'll get)
(as close to a t2 i'll get)
laat je niet belazeren
dit systeem gaat dus niet werken
1: de uitlaat gassen bevatten te weinig zuurstof
2: de uitlaatgassen zijn zo heet dat je luchtdichtheid zo laag wordt
dat zelfs met aanvulling van verse lucht deze toch te weinig zuurstof zal
bevatten
3: is de druk veels te hoog om de zuiger nog omhoog te krijgen
4: zou dit wel lukken dan zou je door de hoge druk een ongecontroleerde zelf
ontbranding krijgen
dit systeem gaat dus niet werken
1: de uitlaat gassen bevatten te weinig zuurstof
2: de uitlaatgassen zijn zo heet dat je luchtdichtheid zo laag wordt
dat zelfs met aanvulling van verse lucht deze toch te weinig zuurstof zal
bevatten
3: is de druk veels te hoog om de zuiger nog omhoog te krijgen
4: zou dit wel lukken dan zou je door de hoge druk een ongecontroleerde zelf
ontbranding krijgen