knutselen voor idioten

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Plaats reactie
Inactief Account

knutselen voor idioten

Bericht door Inactief Account » wo nov 14, 2007 21:41 pm

http://www.gmmodernmuscle.com/forums/vi ... sc&start=0

kort vertaald in het nederlands

ik wil mijn uitlaat aansluiten op de inlaat
dit heeft meer druk dan een turbo
dus ik zou een mega vermogen uit mijn blok halen =D> [-X [-o< :-st :x :roll: ](*,) ](*,) ](*,) #-o :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » wo nov 14, 2007 21:50 pm

phpBB : Critical Error

Could not connect to the database


:D :D :D ????

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » wo nov 14, 2007 21:55 pm

hier de tekst en het plaatje

First off, Jay, stay out of this.

Ok. I didn't want to mention it but I was thinking about turbo charging my Vette. I got to thinking about it and how in efficient even turbos are (compressor efficiencies of about 80% at best).

Since a turbo's function is to pressurize incoming air and force it into the upper motor, and turbos are driven by high pressure exhaust gas created from the combustion process, couldn't I just bypass the turbo altogether and route my headers back into the throttle bodies?

Since I have CFI, I could balance the DEI (direct exhaust injection as I just coined it) by feeding one header into each throttle body. Yes, the charge air wouldn’t be that cold, but it would be under a hell of a lot more pressure.

I attached a quick sketch below:
Afbeelding



There are still a few things I need to work out:
1) How do I get the CFI aircleaner to fit in a way that hides this plumbing?
2) Does anyone make a V-band clamp that will bolt an exhaust header to a CFI throttle body?
3) What pinion angle should I use in my rear-end? I’m sure there will be a noticeable difference in torque output.

What do you guys think?

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10113
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » wo nov 14, 2007 22:23 pm

pff ingewikkeld....
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » wo nov 14, 2007 22:25 pm

Whahahahahaha! :lol: :lol: :lol: :lol:
Easy!

bugsnbusses

Bericht door bugsnbusses » do nov 15, 2007 3:01 am

yeah right! en hij denkt zekers het wiel opnieuw te hebben uitgevonden!! [-(

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » do nov 15, 2007 8:47 am

Minder Co2 uitstoot dat wel.................................. 8) :lol:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

joopmcjoop

Bericht door joopmcjoop » vr nov 16, 2007 16:26 pm

in het begin wel ja maar later wordt de verbranding toch onvolledig door een gebruik aan o2

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » ma dec 10, 2007 15:13 pm

Max schreef:Minder Co2 uitstoot dat wel.................................. 8) :lol:
Minder? Geen uitstoot (al was het maar omdat ie het niet doet)

Gebruikersavatar
insomnia
Actief Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 18:32 pm
Locatie: Gemeente Dordrecht

Bericht door insomnia » ma dec 10, 2007 22:05 pm

ik zou me dan ook afvragen of deze "meer" druk wel verstandig is voor het blok. een maat van me gaat een turbo op een gegoten alu yamaha blok zetten en daar zitten ook al heel wat risico's qua slijtage t.o.v. druk aan vast. Los daarvan betwijfel ik ook of deze terugleiding van de uitlaatgassen een postieve invloed zullen hebben op de prestaties en levensduur
proud owner of a '84er T3 Westfalia Joker campervan
(as close to a t2 i'll get)

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » di dec 11, 2007 9:00 am

laat je niet belazeren
dit systeem gaat dus niet werken

1: de uitlaat gassen bevatten te weinig zuurstof
2: de uitlaatgassen zijn zo heet dat je luchtdichtheid zo laag wordt
dat zelfs met aanvulling van verse lucht deze toch te weinig zuurstof zal
bevatten
3: is de druk veels te hoog om de zuiger nog omhoog te krijgen
4: zou dit wel lukken dan zou je door de hoge druk een ongecontroleerde zelf
ontbranding krijgen

Plaats reactie