beetje pech....
beetje pech....
Hier een busverhaal..... met een beetje pech.
16 juli 2100 uur .na veel sleutelen aan ons in januari aangeschafte busje is het dan zover... we gaan naar Italie !!! net voordat we gaan haal ik de laatste olie nog van mijn handen. Ik heb namelijk net mijn versnellingspook nog even afgesteld (zie forum...afstellen van een versnellingspook) het is gelukt hij schakelt weer als een TIERELIER (als iemand weet wat een tierelier is laat het ff weten) maar goed alles klaar...we kunnen gaan 5 kids in de auto, tent erin en gaan.
op de autobaan van duitsland gaat het heerlijk zo'n beetje 80 a 90 met de grote vrachtwagens mee. om de 2 a 3 uur even stoppen tanken (helaas werkt de meter niet dus ik ga op save) olie checken en weer verder. in Oostenrijk door 2 tunnels begint mijn olie lampje 1 keer te knipperen kort daarna 2 keer en ik denk bij mezelf ik moet stoppen dan kan nooit goed zijn. gelukkig waren ze met de weg bezig en kon ik tussen de afzetting door op een veilige plaats wachten op de qamtc (oostenrijkse ANWB). na 3 uur kwamen ze en sleepte ze ons weg naar Gmund een plaatsje aan de a 10 richting Villach (it) hier werden we bij VW Johan muller neergezet. (deze oostenrijker had 3 oude kevers voor de deur staan en ik moet zeggen dat dit mij gerust stelde). de oude Johan muller zelf zette mijn auto op de brug en gooide er een sloot olie in en starte de motor. na korte tijd stroomde de olie eruit en begon deze in mijn ogen onsypathieke man tegen mij te praten in het platoostenrijks / duits / of weet ik wat voor taal. het hoofdwoord wat ik verstond was elke keer oel oel...dus ik pissig op die man....ik dacht dat oel kwam van het oud duitse oelewapper, maar het betekent olie en wel een lek in het olie koel huis... (hij bleek toch niet zo onsympathiek, want binnen korte tijd stonden alle jonge monteurs onder mijn bussie als ware het een studie dag voor oude beestjes. de reparatie zou echter 14 dagen duren.... echt balen want ik was graag met het bussie aangekomen. (het alternatief van de ANWB was een vette opel movano 9 persoons met airco enz.enz. dus niet verkeerd, maar geen vw bus uit 72 (trouwens een pluim voor de anwb...echt tophulp)dus dik 2 weken later was de bus weer klaar en konden wij hem weer in de armen sluiten . het euvel bleek 2 droog / oud geworden rubbers ter grote van een euro in het koel gedeelte en nog enkele preventief vervangen rubbers..... kosten € 10 matriaal... € 490 euro voor motortje eruit en motortje er weer in. ( heb zelf de koppeling weer af moeten stellen want die was me niet naar de zin.
kortom een prachtige vakantie gehad met ons gezin met dank aan de ANWB... en mocht je de behoefte hebben om te stranden met je bussie doe dit dan in de buurt van Gmund en laat je bij Johan Muller afzetten.... de auto heeft het op de terugweg weer perfect gedaan
gr Jan en de rest van de familie
16 juli 2100 uur .na veel sleutelen aan ons in januari aangeschafte busje is het dan zover... we gaan naar Italie !!! net voordat we gaan haal ik de laatste olie nog van mijn handen. Ik heb namelijk net mijn versnellingspook nog even afgesteld (zie forum...afstellen van een versnellingspook) het is gelukt hij schakelt weer als een TIERELIER (als iemand weet wat een tierelier is laat het ff weten) maar goed alles klaar...we kunnen gaan 5 kids in de auto, tent erin en gaan.
op de autobaan van duitsland gaat het heerlijk zo'n beetje 80 a 90 met de grote vrachtwagens mee. om de 2 a 3 uur even stoppen tanken (helaas werkt de meter niet dus ik ga op save) olie checken en weer verder. in Oostenrijk door 2 tunnels begint mijn olie lampje 1 keer te knipperen kort daarna 2 keer en ik denk bij mezelf ik moet stoppen dan kan nooit goed zijn. gelukkig waren ze met de weg bezig en kon ik tussen de afzetting door op een veilige plaats wachten op de qamtc (oostenrijkse ANWB). na 3 uur kwamen ze en sleepte ze ons weg naar Gmund een plaatsje aan de a 10 richting Villach (it) hier werden we bij VW Johan muller neergezet. (deze oostenrijker had 3 oude kevers voor de deur staan en ik moet zeggen dat dit mij gerust stelde). de oude Johan muller zelf zette mijn auto op de brug en gooide er een sloot olie in en starte de motor. na korte tijd stroomde de olie eruit en begon deze in mijn ogen onsypathieke man tegen mij te praten in het platoostenrijks / duits / of weet ik wat voor taal. het hoofdwoord wat ik verstond was elke keer oel oel...dus ik pissig op die man....ik dacht dat oel kwam van het oud duitse oelewapper, maar het betekent olie en wel een lek in het olie koel huis... (hij bleek toch niet zo onsympathiek, want binnen korte tijd stonden alle jonge monteurs onder mijn bussie als ware het een studie dag voor oude beestjes. de reparatie zou echter 14 dagen duren.... echt balen want ik was graag met het bussie aangekomen. (het alternatief van de ANWB was een vette opel movano 9 persoons met airco enz.enz. dus niet verkeerd, maar geen vw bus uit 72 (trouwens een pluim voor de anwb...echt tophulp)dus dik 2 weken later was de bus weer klaar en konden wij hem weer in de armen sluiten . het euvel bleek 2 droog / oud geworden rubbers ter grote van een euro in het koel gedeelte en nog enkele preventief vervangen rubbers..... kosten € 10 matriaal... € 490 euro voor motortje eruit en motortje er weer in. ( heb zelf de koppeling weer af moeten stellen want die was me niet naar de zin.
kortom een prachtige vakantie gehad met ons gezin met dank aan de ANWB... en mocht je de behoefte hebben om te stranden met je bussie doe dit dan in de buurt van Gmund en laat je bij Johan Muller afzetten.... de auto heeft het op de terugweg weer perfect gedaan
gr Jan en de rest van de familie
sex, BUS and rock & Rollllll
bedankt voor de uitleg tierelier
bedankt hoor ....de term dan maar veranderen in .. hij schakelt weer als de brandweer....... gezien de betekenis van de tierelier moet die er toch bijkomen......indien op tijd
sex, BUS and rock & Rollllll
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
hmm, in zo'n geval is het toch verstandig alles goed te controleren voor dat de vakantie begint, want E 490,- vind ik niet gering.
Het vervangen van een krukaskeering zou bij de garage hier in de buurt op E 200,- uitkomen. ( keering is E5,- en de rest ik arbeidsloon voor het verwijderen en opnieuw monteren van het blok )
Maar goed als je ergens gestrand bent en ze kunnen je helpen is het toch wel weer prettig en dan mag het wat kosten.
Het vervangen van een krukaskeering zou bij de garage hier in de buurt op E 200,- uitkomen. ( keering is E5,- en de rest ik arbeidsloon voor het verwijderen en opnieuw monteren van het blok )
Maar goed als je ergens gestrand bent en ze kunnen je helpen is het toch wel weer prettig en dan mag het wat kosten.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
jemig 14 dagen ......
ook knap dat hij het meteen wist te vinden had ook zo krukas keering kunnen zijn of bij de stoterstangen...
maar ja hij doet het weer en de anwb heeft voor een goede vakantie gezorgd.
wij busjes rijders zorgen ervoor dat al het abonnenmentsgeld van die nederlanders (met moderne auto`s) op gemaakt word!!!
ook knap dat hij het meteen wist te vinden had ook zo krukas keering kunnen zijn of bij de stoterstangen...
maar ja hij doet het weer en de anwb heeft voor een goede vakantie gezorgd.
wij busjes rijders zorgen ervoor dat al het abonnenmentsgeld van die nederlanders (met moderne auto`s) op gemaakt word!!!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige