Fehac nieuws

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Fehac nieuws

Bericht door Lars » za nov 19, 2022 14:16 pm

Wilfred schreef:dat lijkt mij evident Lars.

Maar de vraag is natuurlijk: heeft ie dan een poot om op te staan? Kan hij je dwingen om naar een apk station te gaan? Hoe gaat dat? Wat gebeurt er als je afkeurpunten aan je voertuig hebt? en hoe zwart/wit is dit?

in de apk is er een heel groot grijs gebied.

Wat eigenlijk wel jammer is, is dat je helemaal niet meer kan zien of een voertuig recent nog apk gehad heeft, in ovi.rdw.nl

stel dat ik heel netjes mijn 50 jaar oude auto wel jaarlijks laat keuren, kan je dat volgens mij niet eens meer invoeren in het systeem.
Zoals hierboven al uitgelegd kan er een WOK status afgegeven worden. Het gebeurt weinig bij personenauto's, maar het kan wel.

Ik zou er niet zo bang voor zijn. De meeste agenten zijn hier namelijk ook niet volledig van op de hoogte, aangezien dit redelijk specifiek is en geen alledaagse bezigheid voor de gemiddelde diender.

Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Fehac nieuws

Bericht door mobiel70 » za nov 26, 2022 22:08 pm

Wij zijn in het gelukkige bezit van drie oude auto's en een wat recentere auto (bouwjaar 2009). Omdat we maar in één auto gelijktijdig kunnen rijden staat driekwart van ons wagenpark altijd stil... Dat lijkt mij heel erg goed voor het milieu en het klimaat. Bovendien is het voor onze aarde beter om veel langer met een auto te doen. 52 jaar voor de Fiat 500, 47 jaar voor de bus en 31 jaar voor de Mazda MX5 is veel beter dan iedere twee jaar een Tesla... Daar komt bij dat slechts 0,04% van alle autokilometers in ons land wordt gereden door oldtimers en klassiekers. Er zijn omstreeks 200.000 klassiekers en bijna 9 miljoen auto's. Een klassieker rijdt gemiddeld 1100 km per jaar, een moderne auto 13.000 km per jaar. Kortom: men heeft weer een frontale aanval op de oldtimer gedaan. En gelukkig is die mislukt, de motie kreeg geen steun in de Kamer. En ondertussen wprdt hard gewerkt aan synthetische benzine en e-fuel. Jammer dat er dan mensen zijn die banden lek steken van auto's omdat die het milieu aantasten en dat dan ook doen bij electrisch aangedreven voertuigen. Men weet duidelijk niet waar over het gaat.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Fehac nieuws

Bericht door Davy_B. » zo nov 27, 2022 9:29 am

Belgen worden dan toch weer onderworpen aan hogere tax die voor mij van 38€ voor de Kever ( bus nog niet ingeschreven)naar 100€ wordt opgetrokken volgens laatste berichten... Moet de regering zo'n 8.7 miljoen euro opbrengen in de zoektocht naar begrotingstekort... 🙄

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Fehac nieuws

Bericht door old brumax » ma dec 26, 2022 11:54 am

Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Fehac nieuws

Bericht door old brumax » ma apr 17, 2023 14:24 pm

Nieuwe nieuwsbrief Fehac met: brandstof- oplichters - toekomst en nog meer, zeker lezenswaardig voor ons allemaal!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie