kopen?

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » di jul 24, 2007 19:58 pm

:D nouw het sleutelen aan een cu[lucht gekoelde t3 motor ] is toch een stuk moeilijker en duurder ,ik heb er zelf een in een t2b gebouwd
zijn als ze goed zijn wel erg betrouwbaar , maar lusten wel een slokje
groetjes ko
:D

Gebruikersavatar
Pogo
Gevorderde
Berichten: 993
Lid geworden op: za jun 17, 2006 17:26 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door Pogo » di jul 24, 2007 20:00 pm

Als je dan idd iets anders kan kopen zou ik ook voor een t3 gaan, goed rondkijken en dan kom je er wel 1 tegen voor een leuke prijs al worden die krengen ook steeds duurder. Voor een t3 zijn ook goed onderdelen te verkrijgen en ze zijn er idd nog met luchtgekoelde motortjes maar ook diesels en da's weer goedkoper rijden. Voor een transit zijn de onderdelen toch wel moeilijker te vinden en iemand die daar aan kan/wil werken misschien ook wel???
Ik heb m'n bus uit californie, dan betaal je uiteindelijk dezelfde prijs als hier maar deze zijn wel redelijk ongelast en keihard over het algemeen. Nu lekt bij mij het blok ook weer en gaat dat ook weer geld kosten, da's het risico van de oldtimer dus. Succes met je keuze maar steek aub wat tijd en geld in je T2 da's toch een uniek exemplaar!!!
Never grow up

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » wo jul 25, 2007 15:21 pm

Ben helemaal weg van onze t2 natuurlijk, maar voor dagelijks vervoer (lees> betrouwbaarheid) moet ik er eerlijk gezegd niet aan denken (sorry Died)
De mijne is niet voor het dagelijkse vervoer hoor. Daar heb ik een fransoos voor. Verder vind ik de bus wel betrouwbaar. Je moet de techniek bijhouden en dat kost geld...
Dusse Thijs wat ga je doen na al deze welgemeende wijsheid??? :wink:

sunshine

Bericht door sunshine » wo jul 25, 2007 19:02 pm

Daar ben ik ook echt heel benieuwd naar...
Mijn gevoel zegt; hou die bus, want voor het geld dat je te besteden hebt is geen betere te vinden... en bovendien zit er al zoveel werk in...
Maar mijn verstand zegt dat het misschien beter is om het nu eindelijk op te geven... Het is zoveel gestress en elke keer weer die teleurstelling...

Voor mij lijkt echter het gevoel het te winnen... Want ik vind weinig leuker dan in zijn busje samen over boulevards te cruisen, een andere auto kan daar echt niet tegen op... Ik word er gewoon zo blij van om in zijn busje te zitten...Dat busje hoort gewoon bij Thijs...

Nu ik dit typ krijg ik meteen weer mijn twijfels... Kun je altijd je gevoel blijven volgen of moet een mens soms inderdaad zijn verstand gebruiken?
:?

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » wo jul 25, 2007 19:13 pm

Volgens mij moet je je gevoel blijven volgen zolang je daar budget voor hebt :shock: :?

Als je niet kunt/wilt betalen dan is het gevoel al snel weg volgens mij.

Bas
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » wo jul 25, 2007 19:17 pm

ik heb het idee dat die bus een gebed zonder eind gaat worden als je hem houd

er zit al een boel geld in en eigenlijk is het nog steeds niets

als je het geld niet hebt om hem 1 keer goed op te knappen
kun je hem beter wegdoen
dan er geld in blijven pompen en uiteindelijk
drie keer zoveel kwijt te zijn als nodig is
en dan nog steeds geen bus in redelijke staat te hebben


als je hem 1 keer goed op kan knappen dan heb je na die tijd minder geld nodig om hem bij te houden

zoals ik al eerder zei een oldtimer rijdt je voor je plezier
maar het is geen goedkoop pleziertje

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » wo jul 25, 2007 20:09 pm

Hmm sjah het is moeilijk.. ik heb ook wel es voor die punten gestaan... maar als ik dan weer lekker rij.. voel ik me weer superss...

Als je een andere bus koopt moet er toch altijd wat aan gebeuren...
als is het alleen om hem naar jou smaak te maken..etc
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10978
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » do jul 26, 2007 10:17 am

ik had ook een slechte bus. een kroketje.... die heb ik binnen een week voor de vraagprijs verkocht.

maar toen had ik al mijn huidige bus gekocht voor de helft meer dan dat ik mijn bus verkocht had. die veeeeeeeeeeeeel beter was. dus voor de prijs die ik voor het geld dat ik bij de nieuwe bus heb gelegd had ik noooit van zijn leven mijn oude kunnen opknappen. en dan is de nieuwe ook nog origineel westfalia.


maaar ja alles hangt van budget af.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10112
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » di jul 31, 2007 20:27 pm

bij een bus is het vaak zo er gaat veel geld in zitten. en op een gegeven moment als je halverwege bent en je jezelf afvraag of je er wel goed aan gedaan heb zit er al zoveel geld in dat je toch maar beter kan doorzetten omdat je je geld er nooit meer uit kan halen.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Plaats reactie