Bij deze maak ik graag van de gelegenheid gebruik om mijzelf even voor te stellen.
Mijn naam is Coen en woonachtig in het oosten des lands.
Twee dingen zijn mij van jongs af aan met de paplepel ingegoten: Volkswagen en Diesel, overigens niet de combinatie van die 2

Van jongs af aan ging ik regelmatig met mijn grootouders en hun schitterende, groene Volkswagen T2a uit 1972 mee op pad. Vele toertjes in de Benelux heb ik meegemaakt, evenals luchtgekoelde events waar zij ook met alle plezier naartoe gingen.
De gehele geschiedenis van de T2 is bekend. Dit exemplaar is van 1972 t/m 1978 in dienst geweest als magazijnbus voor de lokale kachelfabriek waar mijn opa als vrachtwagenchauffeur destijds werkte. In 1978 heeft hij de T2 van zijn werkgever gekocht, weliswaar met wat motorschade. Het blok is in 1978 gereviseerd en de bus werd omgebouwd als camper.
In de daaropvolgende jaren heeft de T2 al vele vakanties naar Oostenrijk meegemaakt en is het busje maarliefst 22 zomers lang door Noorwegen getoerd. De Noordkaap heeft hij vaak gezien. De rest van het jaar staat de T2 warm en droog binnen en werd op het onderhoud niet bespaard. Het is daarom ook enorm bijzonder om te zien hoe de huidige staat van het busje is

Tegenwoordig zijn mijn grootouders al de 90 gepasseerd en komen ze niet meer ver. Als kleinzoon heb ik de bijzondere eer mogen krijgen om de T2 te erven van mijn opa en om er goed voor te zorgen. Die taak zal ik met alle plezier en met de juiste zorg blijven voortzetten.
Via dit forum hoop ik nog meer kennis over de T2 te krijgen, zodat ik hopelijk nog jarenlang met veel plezier en interesse kan genieten van de T2!
Hieronder even wat fotootjes: