[Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
insomnia
Actief Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 18:32 pm
Locatie: Gemeente Dordrecht

Bericht door insomnia » zo dec 09, 2007 19:46 pm

Ik zal me als nieuw lid ook maar even voorstellen, Ralph, 31 jaar woonachtig in Den Haag.
Ik ben (zeer) helaas nog niet in het bezit van een T2 maar dat moet wel komen (ja moet :-1w ) Dankzij een vriend die jaar geleden een T3 Westfalia heeft gekocht en waarvan we de motor hebben vervangen is er bij mij de kriebel ontstaan om ook een VW bus te hebben... Alleen een T3 is niet een echte, dus daarom een T2. Helaas nog geen T2 busbezitter omdat ik het financieel nog niet voor elkaar krijg... dus voorlopig kijken, kletsen en dromen is het geval.

Naast T2 heb ik ook nog hobby motorrijden op mijn fzr 1000 uit 1991 die zelf ook onderhou (grote-, kleine beurt, olie, banden, ketting kleppen stellen (alle 20 :shock: ) enz doe ik en met veel plezier.

qua VW ben ik wel een trotse bezitter van een VW Vento Tdi die ivm minder km's in de toekomst eruit gaat en vervangen gaat worden door en NS kaart en een T2 (camper)

hopelijk tot spreeks,

Ralph
proud owner of a '84er T3 Westfalia Joker campervan
(as close to a t2 i'll get)

Gebruikersavatar
anja.b
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: za okt 07, 2006 18:26 pm
Locatie: eindhoven

Bericht door anja.b » di dec 11, 2007 11:35 am

san schreef:Hey mensen,





Nu dan een kleine vraag, ik ben al een aantal maal op deze site geweest maar ik kon niet echt een link of onderwerp vinden waar er precies staat welke uitvoeringen Westfalias er zijn geweest enz.

Groet,
San
Misschien heb je hier wat aan.
http://www.john-perry.com/vw/gallery.html

groetjes Anja
VW T2b

Nesse

Even voorstellen

Bericht door Nesse » zo jan 13, 2008 9:54 am

Hallo.

Bij deze wil ik even laten weten wie ik ben. Mijn naam is Erwin ben getrouwd en woon in marknesse(NOP) en heb 3 kinderen.
Ik heb nog geen bus maar wil er wel een kopen. Ik ben bezig met een T2b van '77 een 9 persoons met een 2liter injectie motor, rondom gordels en in redelijke staat.
Groet. Erwin.

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Lomax » zo jan 13, 2008 11:04 am

Nesse schreef:Hallo.

Bij deze wil ik even laten weten wie ik ben. Mijn naam is Erwin ben getrouwd en woon in marknesse(NOP) en heb 3 kinderen.
Ik heb nog geen bus maar wil er wel een kopen. Ik ben bezig met een T2b van '77 een 9 persoons met een 2liter injectie motor, rondom gordels en in redelijke staat.
Groet. Erwin.
Welkom, succes met de aankoop.
Weet je goed waarop je moet letten bij een bus? Doe een keuring aub dan kom je minder snel voor verassingen te staan.

lees bv deze ervaring
http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... 5&start=51

Gebruikersavatar
T2groentje
Beginner
Berichten: 88
Lid geworden op: di nov 13, 2007 20:37 pm
Locatie: Burgh-Haamstede
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door T2groentje » zo jan 13, 2008 13:31 pm

Nesse schreef:Hallo.

Bij deze wil ik even laten weten wie ik ben. Mijn naam is Erwin ben getrouwd en woon in marknesse(NOP) en heb 3 kinderen.
Ik heb nog geen bus maar wil er wel een kopen. Ik ben bezig met een T2b van '77 een 9 persoons met een 2liter injectie motor, rondom gordels en in redelijke staat.
Groet. Erwin.
Hoi Erwin, welkom hier op het forum.
mooie naam he Erwin :lol: :lol:
Groeten Erwin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Even voorstellen

Bericht door Gliset » zo jan 13, 2008 14:33 pm

Lomax schreef:
Nesse schreef:Hallo.

Bij deze wil ik even laten weten wie ik ben. Mijn naam is Erwin ben getrouwd en woon in marknesse(NOP) en heb 3 kinderen.
Ik heb nog geen bus maar wil er wel een kopen. Ik ben bezig met een T2b van '77 een 9 persoons met een 2liter injectie motor, rondom gordels en in redelijke staat.
Groet. Erwin.
Welkom, succes met de aankoop.
Weet je goed waarop je moet letten bij een bus? Doe een keuring aub dan kom je minder snel voor verassingen te staan.

lees bv deze ervaring
http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... 5&start=51
En zelfs als je al wat meer ervaring hebt geldt dat (probleem is vooral dat je gauw verliefd wordt op een bus...)

Je hebt in ieder geval een goeie garage in de buurt: VenW Garage aan de Hoge Sluiswal, in een oude loods van Weevers. Mijn vorige VW's heb ik daar in onderhoud gehad (na een zwerftocht langs een aantal andere garages) en ook de volgende (en ja, die ZAL er komen!!!) gaat waarschijnlijk daar in onderhoud.
'79 VW T2 Berlin

Nesse

Re: Even voorstellen

Bericht door Nesse » zo jan 13, 2008 15:04 pm

Gliset schreef:
Lomax schreef:
Nesse schreef:Hallo.

Bij deze wil ik even laten weten wie ik ben. Mijn naam is Erwin ben getrouwd en woon in marknesse(NOP) en heb 3 kinderen.
Ik heb nog geen bus maar wil er wel een kopen. Ik ben bezig met een T2b van '77 een 9 persoons met een 2liter injectie motor, rondom gordels en in redelijke staat.
Groet. Erwin.
Welkom, succes met de aankoop.
Weet je goed waarop je moet letten bij een bus? Doe een keuring aub dan kom je minder snel voor verassingen te staan.

lees bv deze ervaring
http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... 5&start=51
En zelfs als je al wat meer ervaring hebt geldt dat (probleem is vooral dat je gauw verliefd wordt op een bus...)

Je hebt in ieder geval een goeie garage in de buurt: VenW Garage aan de Hoge Sluiswal, in een oude loods van Weevers. Mijn vorige VW's heb ik daar in onderhoud gehad (na een zwerftocht langs een aantal andere garages) en ook de volgende (en ja, die ZAL er komen!!!) gaat waarschijnlijk daar in onderhoud.
De link naar de vw in marknesse doet het niet bij mij. Ik begrijp dat hij er nog zit, aan de hoge sluis wal. Toch eens op onderzoek uit. Bedankt voor de aanwijzing.

laflauwurhman
Gevorderde
Berichten: 518
Lid geworden op: wo mei 30, 2007 0:14 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Oosterbeek

Bericht door laflauwurhman » di feb 19, 2008 1:02 am

Het is zover! Ik ben lid!

Even voorstellen:

Dennis uit Rotterdam. Vorig jaar juli een oranje T2 uit '79 2 liter gekocht van tweede eigenaar. De hele rataplan aan rekeningen en informatieboekjes erbij. Totale geschiedenis van de bus tot aan de originele factuur van garage Ames!

Ik ben er mee naar Italië op vakantie geweest met mijn zwangere vriendin. We hebben totaal 4500 km afgelegd en het was een leuke ervaring! Ondertussen heb ik een mooie dochter gekregen dus is project bus even stil komen te liggen! :D
De bus heeft wat aandachtsplekken (roest) die ik in de loop van tijd onder handen ga nemen.

Groet! Dennis 8)

Gebruikersavatar
Vlinder
Luchtgekoeld
Berichten: 1095
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 15:54 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Zwaag

Bericht door Vlinder » di feb 19, 2008 8:35 am

laflauwurhman schreef:Het is zover! Ik ben lid!

Even voorstellen:

Dennis uit Rotterdam. Vorig jaar juli een oranje T2 uit '79 2 liter gekocht van tweede eigenaar. De hele rataplan aan rekeningen en informatieboekjes erbij. Totale geschiedenis van de bus tot aan de originele factuur van garage Ames!

Ik ben er mee naar Italië op vakantie geweest met mijn zwangere vriendin. We hebben totaal 4500 km afgelegd en het was een leuke ervaring! Ondertussen heb ik een mooie dochter gekregen dus is project bus even stil komen te liggen! :D
De bus heeft wat aandachtsplekken (roest) die ik in de loop van tijd onder handen ga nemen.

Groet! Dennis 8)

Welkom Dennis...........enjoy the club !!
Happynez .......

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » di feb 19, 2008 9:00 am

Ja! Welkom.

Bas
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Bald Eagle
Actief Lid
Berichten: 296
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 16:38 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Wieringen

Bericht door Bald Eagle » zo mar 16, 2008 17:13 pm

Zal mij even voorstellen ik ben nieuw op dit forum wat ik al langere tijd lees.

Mijn naam is Wolf en ben sinds kort in het bezit van een oranje/witte T2B.
Meteen na aanschaf een historisch kenteken aangevraagd omdat ik dat beter vindt smoelen op de oude baas.
Omdat ik geheel nieuw ben in de wereld van de VW Bussen heb ik nog wat vragen die ik in de afdeling techniek aan de orde zal stellen.

Ik wens allen veel veilige en mooie kilometers toe.

Met vriendelijke groet,

Wolf
Waar een weg is, is een T2.
Rewaco HS4 luchtgekoeld, Kever 1200 en T2B.

Gebruikersavatar
Vlinder
Luchtgekoeld
Berichten: 1095
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 15:54 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Zwaag

Bericht door Vlinder » zo mar 16, 2008 18:29 pm

Ome Ben schreef:Zal mij even voorstellen ik ben nieuw op dit forum wat ik al langere tijd lees.

Mijn naam is Wolf en ben sinds kort in het bezit van een oranje/witte T2B.
Meteen na aanschaf een historisch kenteken aangevraagd omdat ik dat beter vindt smoelen op de oude baas.
Omdat ik geheel nieuw ben in de wereld van de VW Bussen heb ik nog wat vragen die ik in de afdeling techniek aan de orde zal stellen.

Ik wens allen veel veilige en mooie kilometers toe.

Met vriendelijke groet,

Wolf
Welkom Wolf, ik wens je veel plezier op dit forum...ennuh veel goede antwoorden !!
(mij niet geheel onbekend Wieringen, heb er ook gewoond en op school gezeten)
Happynez .......

Gebruikersavatar
Bald Eagle
Actief Lid
Berichten: 296
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 16:38 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Wieringen

Bericht door Bald Eagle » zo mar 16, 2008 19:47 pm

Vlinder,

Bedankt voor het hartelijke welkom, het eerste antwoordt is al binnen.
ik kan weer even vooruit.
Woon er nog niet zo lang maar al wel met veel genoegen.
Zwaag is niet zo heel ver weg.


Groeten Wolf
Waar een weg is, is een T2.
Rewaco HS4 luchtgekoeld, Kever 1200 en T2B.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » zo mar 16, 2008 21:38 pm

Ome Ben schreef:Vlinder,

Bedankt voor het hartelijke welkom, het eerste antwoordt is al binnen.
ik kan weer even vooruit.
Woon er nog niet zo lang maar al wel met veel genoegen.
Zwaag is niet zo heel ver weg.


Groeten Wolf
Hoi Wolf,

welkom, volgens mij hoorde ik je laatst voorbij knorren :wink: Zoals je kan zien woon ik ook op Wieringen, waar kan ik jou ongeveer spotten 8)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Bald Eagle
Actief Lid
Berichten: 296
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 16:38 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Wieringen

Bericht door Bald Eagle » zo mar 16, 2008 22:06 pm

Hallo Max,

WW.

Ik ben met de bus nog niet in Hippo geweest maar kom wel regelmatig met de trike in Hippo. Sterker nog, gisteren daar nog geweest op weg naar de nieuwbouw. Daarna via Den Oever weer naar WW.

Misschien gaan we mekaar nog zien. :wink:

Groeten Wolf.
Waar een weg is, is een T2.
Rewaco HS4 luchtgekoeld, Kever 1200 en T2B.

Plaats reactie