Korte vragen topic
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Korte vragen topic
Werkdruk 8 bar is meer dan genoeg, ik straal meestal op een druk van rond de 5 bar, en dat gaat prima.
Wat belangrijker is, is de opbrengst van jouw compressor, een beetje afhankelijk van de nozzle van het straalpistool heb je al gauw 400 l/min aan lucht nodig, en dat is bij een kleine nozzle.
Voor de serieuzere straalpistool praat je eerder over m³'s per minuut en heb je een grote compressor nodig op krachtstroom.
Wat belangrijker is, is de opbrengst van jouw compressor, een beetje afhankelijk van de nozzle van het straalpistool heb je al gauw 400 l/min aan lucht nodig, en dat is bij een kleine nozzle.
Voor de serieuzere straalpistool praat je eerder over m³'s per minuut en heb je een grote compressor nodig op krachtstroom.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Idetails van min compressor:
Artikelnummer 36834
EAN 08712418298994
Gewicht (kg) 57,00
Lengte, Breedte, Hoogte (cm) 109 x 43 x 83
Cilinders 2
Aanzuig Capaciteit (l/min) 392
Effectieve capaciteit (l/min) 314
Effectieve capaciteit (m3/h) 18.84
Gegalvaniseerd drukvat Nee
Geluidgedempt Nee
Geluidsniveau dB(A) (0 m) 94
Geluidsniveau dB(A) (4 m) 74
Geluidsniveau dB(A) (7 m) 69
Inhoud drukvat (l) 100
Inschakeldruk (bar) 6
Maximale Druk (bar) 8
Olievrij Nee
OR combinatie Nee
Pomptoeren (RPM) 2850
Tussenkoeler Nee
Vermogen (PK/kW) 3.0 pk / 2.2 kW
Voltage 230 V / 50 Hz / 1 Ph
Wielen Ja
Trappen 1
Nakoeler Nee
Artikelnummer 36834
EAN 08712418298994
Gewicht (kg) 57,00
Lengte, Breedte, Hoogte (cm) 109 x 43 x 83
Cilinders 2
Aanzuig Capaciteit (l/min) 392
Effectieve capaciteit (l/min) 314
Effectieve capaciteit (m3/h) 18.84
Gegalvaniseerd drukvat Nee
Geluidgedempt Nee
Geluidsniveau dB(A) (0 m) 94
Geluidsniveau dB(A) (4 m) 74
Geluidsniveau dB(A) (7 m) 69
Inhoud drukvat (l) 100
Inschakeldruk (bar) 6
Maximale Druk (bar) 8
Olievrij Nee
OR combinatie Nee
Pomptoeren (RPM) 2850
Tussenkoeler Nee
Vermogen (PK/kW) 3.0 pk / 2.2 kW
Voltage 230 V / 50 Hz / 1 Ph
Wielen Ja
Trappen 1
Nakoeler Nee
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Ik heb in mijn hoofd om daarmee die lastige plekken te stralen. Dan kan ik nu de motor ruimte aanpakken/afmaken. Bak en motor er weer onderhangen. En daarna zien we dan wel weer verder.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Korte vragen topic
opbrengst van ruim 300l is genoeg om te stralen, het kan ook wel met minder maar dan moet je een gr. voorraadketel hebben van een paar honderd liter en rustig stralen met tussendoor korte pauzes om de tank weer op druk te laten komen.
Je zou ook nog een compressor kunnen huren voor een dag bv zoals ze bij de wegenbouw gebruiken maar dan blaas je het grit met zakken vol weg en dat is ook niet erg goedkoop, wel sneller werken en veel meer lucht.
Je zou ook nog een compressor kunnen huren voor een dag bv zoals ze bij de wegenbouw gebruiken maar dan blaas je het grit met zakken vol weg en dat is ook niet erg goedkoop, wel sneller werken en veel meer lucht.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Korte vragen topic
Ik zou toch ook even de specificaties van de straalketel bekijken, met mijn straalpistool is 400l/ min al aan de magere kant.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Korte vragen topic
Vuistregel bij roeststralen is : hoe hoger de druk hoe minder grit .
Heb hier een klein gritpistool met een stofzak eraan die dus het grit weer opvangt, maar dan moet ik de rubber dop wel tegen het te stralen oppervlak aan drukken, en op 13 bar werkt dat heel goed maar kan dus alleen kleine stukjes tegelijk doen en dan weer wachten tot hij op druk is, toch heb ik een drukketel van dacht rond de 150 L,
Heb hier een klein gritpistool met een stofzak eraan die dus het grit weer opvangt, maar dan moet ik de rubber dop wel tegen het te stralen oppervlak aan drukken, en op 13 bar werkt dat heel goed maar kan dus alleen kleine stukjes tegelijk doen en dan weer wachten tot hij op druk is, toch heb ik een drukketel van dacht rond de 150 L,
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Mijn compressor doet max 8bar dus dan zal hij het wel niet trekken maar ik ga het gewoon proberen, dan weet ik het meteen.
Tnx voor het meedenken
Gr
Marcel
Tnx voor het meedenken
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Korte vragen topic
Je mag mijn gritspuit wel lenen maar dan zit je wel met die brede rubber dop, die kan er wel af dan is het mondstuk +/- 3 cm, als ik er aan denk kan ik hem wel meenemen naar buunnik dan kun je hem zien.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Ik twijfel of ik ga komen, afhankelijk van het weer. Bij regen blijf ik thuis.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Korte vragen topic
Ze hebben goed weer voorspeld maar dat is geen garantie
Pas een weekend gehad die dus goed zou zijn met "kans" op een buitje, nou het heet 2 dagen gemiezerd!
Pas een weekend gehad die dus goed zou zijn met "kans" op een buitje, nou het heet 2 dagen gemiezerd!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Zijn er nog mensen die naar zuid europa op vakantie gaan dit jaar (gezien de benzine prijzen?)
Ik zat te rekenen; naar St Tropez vanaf mijn huis is zo’n 1400km dus 3000 km voor de vakantie is al krap bemeten. Als ik uitga van een verbruik van 1ltr per 8km, zit ik al op 625ltr en met een rekenprijs van €2,20 per ltr ben je zo €825,- kwijt puur voor de brandstof.
Ik kan dit jaar overigens niet met de bus wegens roestoratie, maar ik vind het vooruitzicht niet aanlokkelijk.
Wat zijn jullie gedachten?
Gr
Marcel
Ik zat te rekenen; naar St Tropez vanaf mijn huis is zo’n 1400km dus 3000 km voor de vakantie is al krap bemeten. Als ik uitga van een verbruik van 1ltr per 8km, zit ik al op 625ltr en met een rekenprijs van €2,20 per ltr ben je zo €825,- kwijt puur voor de brandstof.
Ik kan dit jaar overigens niet met de bus wegens roestoratie, maar ik vind het vooruitzicht niet aanlokkelijk.
Wat zijn jullie gedachten?
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Korte vragen topic
Dat je in Frankrijk voor €1,85 tankt
Daarnaast kan je vakantie zo duur/goedkoop maken als je zelf wil.
Daarnaast kan je vakantie zo duur/goedkoop maken als je zelf wil.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4840
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Korte vragen topic
In het buitenland (en vooral frankrijk) loont het om even de snelweg af te gaan en te tanken bij een supermarkt. vele malen goedkoper. En onze bus reed op de snelweg 1 op 12 met surfspullen op het dak.
zij die vielen zijn gevallen
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Ik heb al een kleine 10 jaar het verbruik van onze bus bijgehouden en zuiniger dan 1:8 of 1:9 is mij nooit gelukt. (Damn heavy foot)
Maar toch die benzinekosten zijn in mijn ogen nu wel een groot struikelblok voor verre reizen
Gr
marcel
Maar toch die benzinekosten zijn in mijn ogen nu wel een groot struikelblok voor verre reizen
Gr
marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |