Korte vragen topic

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Korte vragen topic

Bericht door spotmatic » do mar 31, 2016 21:50 pm

Per ongeluk heb ik de bus twee uur met ingeschakeld contact laten staan... Omdat ik helemaal in beslag werd genomen door andere klusjes. Daardoor is de bobine (standaard ding van een type I motor) flink heet geworden (ik heb er mezelf aan verbrand). Is die nu afgeschreven??? :(

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Korte vragen topic

Bericht door EeVeeWee » do mar 31, 2016 22:03 pm

Misschien zijn de puntjes ingebrand?
Maar als de motor gewoon nog werkt is er volgens mij niets aan de hand.
Dus.

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Korte vragen topic

Bericht door spotmatic » do mar 31, 2016 23:07 pm

Ik heb de bobine af laten koelen en hij sloeg zojuist meteen aan, dus er zal gelukkig niets aan de hand zijn. Toch fijn zo'n Optima Blue Top accu! :D

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Korte vragen topic

Bericht door Thijs84 » do mar 31, 2016 23:11 pm

Heb dit ook wel eens gehad... Mijn bobine was toen wel echt afgeschreven.. mocht je blok ineens anders gaan lopen zou ik hem vervangen.
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Korte vragen topic

Bericht door spotmatic » ma apr 04, 2016 10:06 am

Inmiddels heb ik een andere bobine geregeld, wel een gebruikte. Het is een blauwe Bosch met rood uiteinde geworden, "Made in Germany". Doorgemeten en (erg) goede weerstandswaarden. Kan ik deze gewoon as-is monteren op mijn 1600cc dubbelpoorts?

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Korte vragen topic

Bericht door old brumax » ma apr 04, 2016 12:11 pm

spotmatic schreef:Inmiddels heb ik een andere bobine geregeld, wel een gebruikte. Het is een blauwe Bosch met rood uiteinde geworden, "Made in Germany". Doorgemeten en (erg) goede weerstandswaarden. Kan ik deze gewoon as-is monteren op mijn 1600cc dubbelpoorts?


Ja , gewoon erin schuiven en de draadjes eraan en rijden maar :D
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Korte vragen topic

Bericht door spotmatic » wo apr 06, 2016 13:32 pm

old brumax schreef:
spotmatic schreef:Inmiddels heb ik een andere bobine geregeld, wel een gebruikte. Het is een blauwe Bosch met rood uiteinde geworden, "Made in Germany". Doorgemeten en (erg) goede weerstandswaarden. Kan ik deze gewoon as-is monteren op mijn 1600cc dubbelpoorts?


Ja , gewoon erin schuiven en de draadjes eraan en rijden maar :D


Bedankt, zo, de bobine is vervangen en het was direct starten en lopen. 8-)

Volgende stomme vraag: de vorige eigenaar heeft een T2a logo op de bus gezet en dus gaatjes geboord voor de pootjes van het T2a logo. Alles goed en wel maar die gaatjes zijn niet breder dan de pootjes zelf. Nu heb ik bij Bus-OK de embleemhouders gekocht maar horen die nu eerst op de pootjes geschoven te worden, waarna het logo (incl. houders) in de gaten wordt gedrukt? Zo ja dan zal ik de gaten groter moeten boren :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Korte vragen topic

Bericht door Thijs84 » do apr 07, 2016 13:29 pm

Wat is de standaard bandenmaat? 185/90 r14?
Bandje's voor moeten vervangen worden.. Er zitten nu lagere op maar voor mijn vakantie wil ik weer wat de lucht in..

Check.. Zelf gevonden.. 185/80 moet ik hebben..
Iemand nog een goed merk?

Verder.. Kan iemand mij vertellen hoe de toeter aangesloten moet worden bij het stuurhuis... Kom er niet uit en kan het niet terug vinden in het grote boek
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Korte vragen topic

Bericht door Thijs84 » do apr 07, 2016 15:41 pm

Na bijna alle opties geprobeerd te hebben toetert de toeter weer.. Van de toeter knop loopt een draad naar beneden welke aan het stuurhuis bevestigd zit (bij het rubber van de stuurstang) de aarde van de toeter gaat naar de buiten kant van de stuurstang (stuurhuls)
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Korte vragen topic

Bericht door old brumax » do apr 07, 2016 18:02 pm

spotmatic schreef:
old brumax schreef:
spotmatic schreef:Inmiddels heb ik een andere bobine geregeld, wel een gebruikte. Het is een blauwe Bosch met rood uiteinde geworden, "Made in Germany". Doorgemeten en (erg) goede weerstandswaarden. Kan ik deze gewoon as-is monteren op mijn 1600cc dubbelpoorts?


Ja , gewoon erin schuiven en de draadjes eraan en rijden maar :D




Volgende stomme vraag: de vorige eigenaar heeft een T2a logo op de bus gezet en dus gaatjes geboord voor de pootjes van het T2a logo. Alles goed en wel maar die gaatjes zijn niet breder dan de pootjes zelf. Nu heb ik bij Bus-OK de embleemhouders gekocht maar horen die nu eerst op de pootjes geschoven te worden, waarna het logo (incl. houders) in de gaten wordt gedrukt? Zo ja dan zal ik de gaten groter moeten boren :)

[img]http://have-a-nice-bay.nl/images/product_images/popup_images/10260]


Nee gewoon de proppen in het voorfront drukken, als je er een beetje vet aan doet loopt het makkelijker en is ook goed tegen de roestduivel en dan het embleem erop duwen ook weer met iets vet aan de pennetjes.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Korte vragen topic

Bericht door spotmatic » wo apr 13, 2016 10:41 am

Gisteren wou de bus totaal niet starten. Ik kon niks vinden tot ik een bougiekabel aanraakte en ze alle vier los bleken te zijn geschoten???

Ik heb het spul gekocht bij Hotrod; het zijn bougies met opschroefdopjes en Bosch bougiekabels die vervolgens op die dopjes klikken. Maar blijkbaar zitten ze allesbehalve vast... Iemand ook slechte ervaringen met moderne bougiekabels of ligt het aan mij?

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Korte vragen topic

Bericht door blokkever » wo apr 13, 2016 11:43 am

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je uit zich zelf los kwamen, klikken ze wel goed op de bougie?
Ook goed aangedrukt?
In mijn geval moet ik er behoorlijk aan trekken om de bougiedoppen er af te krijgen!

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Korte vragen topic

Bericht door EeVeeWee » wo apr 13, 2016 11:59 am

spotmatic schreef:Gisteren wou de bus totaal niet starten. Ik kon niks vinden tot ik een bougiekabel aanraakte en ze alle vier los bleken te zijn geschoten???

Ik heb het spul gekocht bij Hotrod; het zijn bougies met opschroefdopjes en Bosch bougiekabels die vervolgens op die dopjes klikken. Maar blijkbaar zitten ze allesbehalve vast... Iemand ook slechte ervaringen met moderne bougiekabels of ligt het aan mij?


Alle vier los? Dat lijkt me een geintje van iemand, dat kan toch niet spontaan!
Dus.

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Korte vragen topic

Bericht door spotmatic » wo apr 13, 2016 12:39 pm

Het staat dan wel in Kletspraat maar het was serieus! Verder heeft niemand toegang tot mijn bus, dus ik ga er maar van uit dat de bougiekabels niet goed waren aangedrukt, of dat de combinatie bougies en bougiekabels niet goed is. Zal vanavond eens wat foto's plaatsen...

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Korte vragen topic

Bericht door spotmatic » wo apr 13, 2016 20:57 pm

De foto's!

Ik heb vanavond nog geprobeerd een rondje met de bus te rijden maar twee straten verderop viel die dood en wilde niet meer aanslaan. Kabels aangedrukt maar helaas, het helpt niet. Teruggesleept door mijn vriendelijke zwager en vlak voor de garage wilde hij wel weer starten dus ik kon zelf naar binnen rijden. Heel vertrouwenwekkend voelt het allemaal niet aan, die bougiekabels geven ook niet het gevoel dat ze goed vast zitten.

Het zijn trouwens Bosch W8AC bougies.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie