dagelijks in een vwt2 rijden?

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
sophie

dagelijks in een vwt2 rijden?

Bericht door sophie » ma jun 18, 2007 23:16 pm

hoi allemaal,

Wij willen een VWt2 aanschaffen, zeg maar liefde op het eerste gezicht! Nu is het zo dat we het busje eigenlijk dagelijks willen gaan gebruiken. Wie heeft er evaring met zo'n busje en gebruikt dit busje dagelijks? Ben erg benieuwd naar julllie ervaringen. Misschien hebben jullie ook nog tips waar we op moeten letten bij de aanschaf.
Gr Sophie :oops:

w3zl01d

Bericht door w3zl01d » di jun 19, 2007 0:11 am

eigenlijk moet je overal op letten als je een T2 koopt en er zo mee wilt gaan rijden..
zowieso moet je zo een busje liefdevol verzorgen anders gaat ie hard van je af als ie elke dag buiten staat en er mee word gereden.
ook zou ik hem goed in de lak houden !
je kan lomax of vlinder vragen die hebben een mooie bus voor dagelijks gebruik en dat ding ziet er heel erg goef uit dus hun weten er alles van :)
ongetwijfeld zullen ze op deze post wel reageren denk ik.

bij aanschaf moet je toch wel goed weten wat de bekende plekken zijn..

paar bekende plekken zijn

accu bakken binnen in de motorklep links en rechts
al het plaatwerk rondom
sparborden
instapjes bij deuren
matje voorin omhoog tillen en vloertje bekijken
onderkant deuren
onder het voor raam rubber die rand is meestal gaar dat zie je aan het dashboard ook wel vaak dan heeft t binnen lopen lekken en zit er roest op t dashboard
de rondingen onder de achterlichten
neus ff goed checken
kijken of de schuifdeur niet krom is getrokken
en dan de onderkant van de bus
kokerbalken / chasis balken / vloertje / alle lijdingen /
stuur speling /
motot moet goed zijn

en ga zo amar door ;)
tis al laat en mischien ben ik wel paar dingnen vergeten .. maar mensen maak het lijstje af pleae ik ga maffen.
suc6

Gebruikersavatar
chris_surfer
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door chris_surfer » di jun 19, 2007 0:54 am

Hoi Sophie,
Mooi dat jullie een T2 willen kopen! Ik ben er een aantal maanden geleden ook aan begonnen en heb mijn vertrouwde peugoet 306(1994) daarvoor verkocht. Die auto heb ik 2jaar lang zonder problemen in gereden.... Dit is nu wel verleden tijd :wink: !

De prijsklasse waarin je gaat zitten is erg belangrijk! Wanneer je een bus tussen de 2000-3500 euro gaat kopen kan je rekenen op een hoop (achterstallig) onderhoud. Dit kost een hoop tijd of een hoop geld als je het niet zelf doet. Zelf doen is daarentegen wel erg leerzaam en erg leuk!!! (pas op dat je niet "te" verslaafd raakt! :lol: )

Toch denk ik dat ik voor iedereen hier op het forum spreek dat je meer dan alleen een auto koopt, het is een "fantastisch gevoel" wat je er gratis bij krijgt!

Mijn bus staat altijd buiten in weer en wind@! Stop er veel tijd in wat ik nu helemaal niet meer vervelend vindt. Ook moet je rekening houden met een hoger verbruik en een lagere topsnelheid. Toch zal dit alles je niet moeten tegen houden bij de aanschaf. Het is namelijk een zeer leuke nieuwe hobby die je er bij krijgt.

Zorg wel dat je wanneer je een bus koopt je geen miskoop doet, laat eventueel een expert er naar kijken en denk er eerst nog is goed over na....

:!: WANNEER JE DE JUISTE KEUZE HEBT GEMAAKT IS DIT FORUM EEN GROTE ONDERSTEUNING!!!! :!:

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » di jun 19, 2007 6:13 am

Tja niks aan toe te voegen.
Hou er wel rekening mee dat je niet meer annoniem rondrijdt :wink:

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » di jun 19, 2007 9:12 am

tja goed koop is duur koop zeggen ze wel eens en dat klopt ook bij busjes/klusjes. maar goedkoop kan nog steeds veel lol op leveren zolang je maar weet dat het veel tijd gaat kosten.

bij de aankoop gaat het vooral om de hardheid van de bus. de motor is nog wel te vervangen voor een aardig prijsje. lassen spuiten etc kan wel eens veeeeel tijd en geld kosten.

kijk vooral eens bij de handelaren om kennis te vergaren zoals kieft en klok. die jongens hebben veel staan. maar zijn niet goedkoop. je kan er veel opsteken qua staat van busjes.

verder moet je geen haast hebben als je hem voor dagelijks vervoer wilt gebruiken.

een busje kan tot boven de 10.000 e kosten maar dat kan die ook waard zijn. succes
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » di jun 19, 2007 9:26 am

Let bij handelaren altijd goed op, ze verkopen die bus omdat ze geld willen verdienen en niet persee omdat het liefhebbers zijn :wink:

Heb je ergens een bus zien staan zoek eens op ervaringen van andere bij die handelaar en vraag bv op dit forum via een pbtje om persoonlijke ervaringen als je gevonden het dat "Pietje" zijn bus bij "Alfred Jodocus K." gekocht heeft.

Marktplaats e.d. zitten ook veel gewone handelaren, maar ook particulieren die om wat voor reden dan ook stoppen met hun T2.

Heb je zelf er helemaal geen verstand van is het geen slecht plan om iemand uit de buurt te vinden die er wel verstand van heeft en met je meegaat. Op dit forum zijn daar vast wel mensen toe bereid (kleine vergoeding misschien?) :wink:


En dan nog wat over het dagelijks gebruik.
zorg dat je lid bent van de wegenwacht en heb geen haast. :lol:

Gisteren voor het eerst in jaren weer eens met een "gewone auto" een langere rit gemaakt en het is toch erg anders. Invoegen bv gaat toch makkelijker als je ff door kan trekken tot 130 :roll:

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » di jun 19, 2007 9:55 am

wat invoegen betreft . hoe roestiger hoe beter. dan gaan de mensen wel opzij!!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Bericht door Thijs84 » di jun 19, 2007 12:18 pm

misschien heb je hier iets aan
http://www.smulders.demon.nl/vw-panobus-1.htm
zij die vielen zijn gevallen

sophie

Bericht door sophie » di jun 19, 2007 13:16 pm

In ieder geval al vast bedankt voor jullie reacties. Super. Ga in ieder geval iemand meenemen die naar de genoemde punten kan kijken en ga in ieder geval het 'gevoel' eens even ervaren....ze zijn echt gaaf...

sophie

Bericht door sophie » di jun 19, 2007 13:25 pm

De link van thijs is erg duidelijk met veel nuttige informatie. bedankt

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » wo jun 20, 2007 9:23 am

Daily-drivers rule!

Gewoon doen!
Al zou ik de mijne ook liever wat vaker laten staan, maar vergeet niet :
auto's zijn gemaakt om mee te rijden! :wink:
onderdelen nodig? PB maar!

Marcski

Bericht door Marcski » wo jun 20, 2007 10:40 am

maar oude auto's zijn niet gemaakt voor modern verkeer en vergen veel meer onderhoud ;)

Gebruikersavatar
Pogo
Gevorderde
Berichten: 993
Lid geworden op: za jun 17, 2006 17:26 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door Pogo » wo jun 20, 2007 11:06 am

Er zijn in Nederland diverse bedrijven die VW's importeren uit oa Californie, dan koop je een keiharde bus waar minimaal roest aan/op zit. Probleem met die bussen is vaak dat de lak verweerd is(ook niet altijd) en het interieur nogal uitgedroogd en de prijs ervan is ook meestal wat hoger maar dat verdient zich wel terug. Tis maar net wat je uit wil geven aan een busje...
Never grow up

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » wo jun 20, 2007 11:31 am

Marcski schreef:maar oude auto's zijn niet gemaakt voor modern verkeer en vergen veel meer onderhoud ;)
wat bedoel je met 'modern' verkeer?
onderdelen nodig? PB maar!

Marcski

Bericht door Marcski » wo jun 20, 2007 11:58 am

hogere snelheden, vaker en harder optrekken en remmen om met het verkeer mee te komen, hogere snelheid op de snelweg, ga zo maar door...

Plaats reactie