dagelijks in een vwt2 rijden?
dagelijks in een vwt2 rijden?
hoi allemaal,
Wij willen een VWt2 aanschaffen, zeg maar liefde op het eerste gezicht! Nu is het zo dat we het busje eigenlijk dagelijks willen gaan gebruiken. Wie heeft er evaring met zo'n busje en gebruikt dit busje dagelijks? Ben erg benieuwd naar julllie ervaringen. Misschien hebben jullie ook nog tips waar we op moeten letten bij de aanschaf.
Gr Sophie
Wij willen een VWt2 aanschaffen, zeg maar liefde op het eerste gezicht! Nu is het zo dat we het busje eigenlijk dagelijks willen gaan gebruiken. Wie heeft er evaring met zo'n busje en gebruikt dit busje dagelijks? Ben erg benieuwd naar julllie ervaringen. Misschien hebben jullie ook nog tips waar we op moeten letten bij de aanschaf.
Gr Sophie
eigenlijk moet je overal op letten als je een T2 koopt en er zo mee wilt gaan rijden..
zowieso moet je zo een busje liefdevol verzorgen anders gaat ie hard van je af als ie elke dag buiten staat en er mee word gereden.
ook zou ik hem goed in de lak houden !
je kan lomax of vlinder vragen die hebben een mooie bus voor dagelijks gebruik en dat ding ziet er heel erg goef uit dus hun weten er alles van
ongetwijfeld zullen ze op deze post wel reageren denk ik.
bij aanschaf moet je toch wel goed weten wat de bekende plekken zijn..
paar bekende plekken zijn
accu bakken binnen in de motorklep links en rechts
al het plaatwerk rondom
sparborden
instapjes bij deuren
matje voorin omhoog tillen en vloertje bekijken
onderkant deuren
onder het voor raam rubber die rand is meestal gaar dat zie je aan het dashboard ook wel vaak dan heeft t binnen lopen lekken en zit er roest op t dashboard
de rondingen onder de achterlichten
neus ff goed checken
kijken of de schuifdeur niet krom is getrokken
en dan de onderkant van de bus
kokerbalken / chasis balken / vloertje / alle lijdingen /
stuur speling /
motot moet goed zijn
en ga zo amar door
tis al laat en mischien ben ik wel paar dingnen vergeten .. maar mensen maak het lijstje af pleae ik ga maffen.
suc6
zowieso moet je zo een busje liefdevol verzorgen anders gaat ie hard van je af als ie elke dag buiten staat en er mee word gereden.
ook zou ik hem goed in de lak houden !
je kan lomax of vlinder vragen die hebben een mooie bus voor dagelijks gebruik en dat ding ziet er heel erg goef uit dus hun weten er alles van
ongetwijfeld zullen ze op deze post wel reageren denk ik.
bij aanschaf moet je toch wel goed weten wat de bekende plekken zijn..
paar bekende plekken zijn
accu bakken binnen in de motorklep links en rechts
al het plaatwerk rondom
sparborden
instapjes bij deuren
matje voorin omhoog tillen en vloertje bekijken
onderkant deuren
onder het voor raam rubber die rand is meestal gaar dat zie je aan het dashboard ook wel vaak dan heeft t binnen lopen lekken en zit er roest op t dashboard
de rondingen onder de achterlichten
neus ff goed checken
kijken of de schuifdeur niet krom is getrokken
en dan de onderkant van de bus
kokerbalken / chasis balken / vloertje / alle lijdingen /
stuur speling /
motot moet goed zijn
en ga zo amar door
tis al laat en mischien ben ik wel paar dingnen vergeten .. maar mensen maak het lijstje af pleae ik ga maffen.
suc6
- chris_surfer
- Actief Lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
- Locatie: Den Haag
Hoi Sophie,
Mooi dat jullie een T2 willen kopen! Ik ben er een aantal maanden geleden ook aan begonnen en heb mijn vertrouwde peugoet 306(1994) daarvoor verkocht. Die auto heb ik 2jaar lang zonder problemen in gereden.... Dit is nu wel verleden tijd !
De prijsklasse waarin je gaat zitten is erg belangrijk! Wanneer je een bus tussen de 2000-3500 euro gaat kopen kan je rekenen op een hoop (achterstallig) onderhoud. Dit kost een hoop tijd of een hoop geld als je het niet zelf doet. Zelf doen is daarentegen wel erg leerzaam en erg leuk!!! (pas op dat je niet "te" verslaafd raakt! )
Toch denk ik dat ik voor iedereen hier op het forum spreek dat je meer dan alleen een auto koopt, het is een "fantastisch gevoel" wat je er gratis bij krijgt!
Mijn bus staat altijd buiten in weer en wind@! Stop er veel tijd in wat ik nu helemaal niet meer vervelend vindt. Ook moet je rekening houden met een hoger verbruik en een lagere topsnelheid. Toch zal dit alles je niet moeten tegen houden bij de aanschaf. Het is namelijk een zeer leuke nieuwe hobby die je er bij krijgt.
Zorg wel dat je wanneer je een bus koopt je geen miskoop doet, laat eventueel een expert er naar kijken en denk er eerst nog is goed over na....
WANNEER JE DE JUISTE KEUZE HEBT GEMAAKT IS DIT FORUM EEN GROTE ONDERSTEUNING!!!!
Mooi dat jullie een T2 willen kopen! Ik ben er een aantal maanden geleden ook aan begonnen en heb mijn vertrouwde peugoet 306(1994) daarvoor verkocht. Die auto heb ik 2jaar lang zonder problemen in gereden.... Dit is nu wel verleden tijd !
De prijsklasse waarin je gaat zitten is erg belangrijk! Wanneer je een bus tussen de 2000-3500 euro gaat kopen kan je rekenen op een hoop (achterstallig) onderhoud. Dit kost een hoop tijd of een hoop geld als je het niet zelf doet. Zelf doen is daarentegen wel erg leerzaam en erg leuk!!! (pas op dat je niet "te" verslaafd raakt! )
Toch denk ik dat ik voor iedereen hier op het forum spreek dat je meer dan alleen een auto koopt, het is een "fantastisch gevoel" wat je er gratis bij krijgt!
Mijn bus staat altijd buiten in weer en wind@! Stop er veel tijd in wat ik nu helemaal niet meer vervelend vindt. Ook moet je rekening houden met een hoger verbruik en een lagere topsnelheid. Toch zal dit alles je niet moeten tegen houden bij de aanschaf. Het is namelijk een zeer leuke nieuwe hobby die je er bij krijgt.
Zorg wel dat je wanneer je een bus koopt je geen miskoop doet, laat eventueel een expert er naar kijken en denk er eerst nog is goed over na....
WANNEER JE DE JUISTE KEUZE HEBT GEMAAKT IS DIT FORUM EEN GROTE ONDERSTEUNING!!!!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
tja goed koop is duur koop zeggen ze wel eens en dat klopt ook bij busjes/klusjes. maar goedkoop kan nog steeds veel lol op leveren zolang je maar weet dat het veel tijd gaat kosten.
bij de aankoop gaat het vooral om de hardheid van de bus. de motor is nog wel te vervangen voor een aardig prijsje. lassen spuiten etc kan wel eens veeeeel tijd en geld kosten.
kijk vooral eens bij de handelaren om kennis te vergaren zoals kieft en klok. die jongens hebben veel staan. maar zijn niet goedkoop. je kan er veel opsteken qua staat van busjes.
verder moet je geen haast hebben als je hem voor dagelijks vervoer wilt gebruiken.
een busje kan tot boven de 10.000 e kosten maar dat kan die ook waard zijn. succes
bij de aankoop gaat het vooral om de hardheid van de bus. de motor is nog wel te vervangen voor een aardig prijsje. lassen spuiten etc kan wel eens veeeeel tijd en geld kosten.
kijk vooral eens bij de handelaren om kennis te vergaren zoals kieft en klok. die jongens hebben veel staan. maar zijn niet goedkoop. je kan er veel opsteken qua staat van busjes.
verder moet je geen haast hebben als je hem voor dagelijks vervoer wilt gebruiken.
een busje kan tot boven de 10.000 e kosten maar dat kan die ook waard zijn. succes
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Let bij handelaren altijd goed op, ze verkopen die bus omdat ze geld willen verdienen en niet persee omdat het liefhebbers zijn
Heb je ergens een bus zien staan zoek eens op ervaringen van andere bij die handelaar en vraag bv op dit forum via een pbtje om persoonlijke ervaringen als je gevonden het dat "Pietje" zijn bus bij "Alfred Jodocus K." gekocht heeft.
Marktplaats e.d. zitten ook veel gewone handelaren, maar ook particulieren die om wat voor reden dan ook stoppen met hun T2.
Heb je zelf er helemaal geen verstand van is het geen slecht plan om iemand uit de buurt te vinden die er wel verstand van heeft en met je meegaat. Op dit forum zijn daar vast wel mensen toe bereid (kleine vergoeding misschien?)
En dan nog wat over het dagelijks gebruik.
zorg dat je lid bent van de wegenwacht en heb geen haast.
Gisteren voor het eerst in jaren weer eens met een "gewone auto" een langere rit gemaakt en het is toch erg anders. Invoegen bv gaat toch makkelijker als je ff door kan trekken tot 130
Heb je ergens een bus zien staan zoek eens op ervaringen van andere bij die handelaar en vraag bv op dit forum via een pbtje om persoonlijke ervaringen als je gevonden het dat "Pietje" zijn bus bij "Alfred Jodocus K." gekocht heeft.
Marktplaats e.d. zitten ook veel gewone handelaren, maar ook particulieren die om wat voor reden dan ook stoppen met hun T2.
Heb je zelf er helemaal geen verstand van is het geen slecht plan om iemand uit de buurt te vinden die er wel verstand van heeft en met je meegaat. Op dit forum zijn daar vast wel mensen toe bereid (kleine vergoeding misschien?)
En dan nog wat over het dagelijks gebruik.
zorg dat je lid bent van de wegenwacht en heb geen haast.
Gisteren voor het eerst in jaren weer eens met een "gewone auto" een langere rit gemaakt en het is toch erg anders. Invoegen bv gaat toch makkelijker als je ff door kan trekken tot 130
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
misschien heb je hier iets aan
http://www.smulders.demon.nl/vw-panobus-1.htm
http://www.smulders.demon.nl/vw-panobus-1.htm
zij die vielen zijn gevallen
- Pogo
- Gevorderde
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za jun 17, 2006 17:26 pm
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Er zijn in Nederland diverse bedrijven die VW's importeren uit oa Californie, dan koop je een keiharde bus waar minimaal roest aan/op zit. Probleem met die bussen is vaak dat de lak verweerd is(ook niet altijd) en het interieur nogal uitgedroogd en de prijs ervan is ook meestal wat hoger maar dat verdient zich wel terug. Tis maar net wat je uit wil geven aan een busje...
Never grow up