mobiel70 schreef:Ach kijk, daar komt mijn aloude idee weer bovendrijven... Ik heb dat jaren geleden al geroepen omdat je daarmee twee vliegen in een klap slaat: geen ingewikkelde organisatie die belasting moet innen en foto's moet maken van geparkeerde auto's (dat werd gedaan) èn meteen een heffing naar het aantal verreden kilometers (wie veel rijdt, betaalt veel, en veelrijders hebben doorgaans de wat duurdere auto's met een wat groter brandstofverbruik). Maar bedenk wel dat bussierijden dan ook behoorlijk duurder wordt! Da's natuurlijk minder mooi.
Dat klopt, maar als je ook een dagelijkse (lees; vól in de MRB) auto hebt, dan zal er een soort van omslagpunt komen, zegt bij een gemiddelde van 15.000km.
Het jammere is dat de benzine in Nederland al dermate kostbaar (accijns en btw daar nog eens over) is en dat een bedrag daarbovenop (om het mrbverlies te dekken) de benzine nóg duurder zal maken
Over de grens gaan tanken en een voorraadje inslaan zal dan een grote vlucht gaan nemen, dus dat mogelijke probleem zal eerst opgelost moeten gaan worden.