wat dat betreft is idd een dieselconversie erg fijn dat ben ik helemaal met je eens, goedkoper per liter, verder per liter en meer trekkracht.. wat dat betreft voor een bus ideaal.
ik vind een dieselconversie interessanter dan er een Urabus van te maken.
Durven jullie nog in je T2 te rijden?
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Durven jullie nog in je T2 te rijden?
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: Durven jullie nog in je T2 te rijden?
En toch vind ik een diesel niet in een T2 horen. Pak dan een T3, dan heb je meteen een klein beetje meer ruimte en comfort.
(Dat is maar mijn mening hoor. Eenieder moet doen wat-ie zelf leuk vindt!)
(Dat is maar mijn mening hoor. Eenieder moet doen wat-ie zelf leuk vindt!)
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Durven jullie nog in je T2 te rijden?
Ach, over 30 jaar rijden alle busjes met een electro motor omdat de fossiele brandstof op is..
zij die vielen zijn gevallen
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Durven jullie nog in je T2 te rijden?
spotmatic schreef:En toch vind ik een diesel niet in een T2 horen. Pak dan een T3, dan heb je meteen een klein beetje meer ruimte en comfort.
(Dat is maar mijn mening hoor. Eenieder moet doen wat-ie zelf leuk vindt!)
Tjah, een T3 vind ik simpelweg minder mooi.
Bovendien is een goede T3 ook wel prijzig tegenwoordig, stel dat ik er 1 wilde. DUs zo ff 1 ophalen is ook niet aan de orde.
Wat betreft originaliteit... daar heb ik gewoon niets mee. Ik heb een B, maar een A front. Ook niet origineel, maar ik vind A gewoon mooier. En ik vind moderne motoren ook mooier. (mijn jaguar uit 1970 heeft ook een moderne injectie motor gekregen.)
Het is dus inderdaad een kwestie van smaak.
En daar zullen de meningen altijd over blijven verschillen.
Take the planet and make it spin your way
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Durven jullie nog in je T2 te rijden?
spotmatic schreef:En toch vind ik een diesel niet in een T2 horen. Pak dan een T3, dan heb je meteen een klein beetje meer ruimte en comfort.
(Dat is maar mijn mening hoor. Eenieder moet doen wat-ie zelf leuk vindt!)
welk punt wil je nou eigenlijk maken ik ben de draad kwijt. dat je met een oude motor minder gestresst bent en dus langzamer rijdt? tssss ik haal met mijn type4 motor genoeg moderne auto`s in die blijkbaar totaal niet gestresst zijn want die rijden 90... daar wordt ik gestresst van;)
Ik heb in mijn personen bus een subaru blok liggen omdat ik daar elke dag kleine rot ritjes van en naar de school van mijn kinderen rijdt. Ja ik kan met de fiets maar die dijk is niet altijd een pretje met kinderen(zeker als er van die mongolen met een urabus overheen scheuren;). als ik die ritjes met een oude luchtgekoelde motor zou doen dan kan ik hem na een jaar reviseren wat ik zonde vind van de motor en het geld. die subaru vind het ook niet fijn maar voor een paar honderd euro lepel ik er zo weer een nieuwe soeb in.
en snelweg rijden met een bus boven de 120kmpu is echt geen pretje tenzij je de hele wegligging hebt aangepast anders is het echt een dweil met die snelheid. Dus ook die vergelijking gaat niet op.
met of zonder moderne motor is het gewoon feest on in een t2 te rijden. hoe durf je eigenlijk te zeggen op een vct2 forum dan pak je maar een t3... als je dat verschil niet ziet dan kan ik beter vragen waarom rij jij niet in een t3?
zoals je zegt laat iedereen lekker zelf weten waarmee die rijdt. Doordat we het allemaal anders aanpakken maken we onze busjes eigen. zo kan iedereen op dit forum komen en door onze gezamenlijke ervaring zijn bus helemaal naar zijn hand zetten.
verlagen, verhogen, tunen, motor conversie, modernere vooras, ander dak, zonnepanelen, douche modificaties, geluids instalaties, andere stoelen, zelfbouw interieurs, andere velgen etc etc. dat maakt dit forum mooi.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige