Verzekering

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Verzekering

Bericht door old brumax » vr aug 21, 2015 22:11 pm

brammutjuh schreef:
old brumax schreef:Heb nog nooit van m'n leven een auto gekocht van 15k of meer en zal dat ook nooit doen , dat men voor een t2 inmiddels zo belachelijk veel durft te vragen en ook betaald word is niet mijn probleem, en ja heb van m;n leven al meer auto's naar de sloop kunnen brengen maar never nooit met een dergelijke aanschafprijs. :twisted: :mrgreen:

Dan hoop ik voor je dat je busje het nog eeuwig uithoudt, want een andere T2 zal je dan nooit kunnen (willen) betalen...

Was ook niet van plan een andere te kopen, deze doet het nog prima en als de motor het begeeft, wat vroeg of laat een keer komt dan leggen we er gewoon weer een andere in, waarom zou ik een andere willen??? ;) :lol: :lol:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
brammutjuh
Actief Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: ma jun 13, 2011 0:56 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Tilburg

Re: Verzekering

Bericht door brammutjuh » wo aug 26, 2015 15:42 pm

old brumax schreef:
brammutjuh schreef:
old brumax schreef:Heb nog nooit van m'n leven een auto gekocht van 15k of meer en zal dat ook nooit doen , dat men voor een t2 inmiddels zo belachelijk veel durft te vragen en ook betaald word is niet mijn probleem, en ja heb van m;n leven al meer auto's naar de sloop kunnen brengen maar never nooit met een dergelijke aanschafprijs. :twisted: :mrgreen:

Dan hoop ik voor je dat je busje het nog eeuwig uithoudt, want een andere T2 zal je dan nooit kunnen (willen) betalen...

Was ook niet van plan een andere te kopen, deze doet het nog prima en als de motor het begeeft, wat vroeg of laat een keer komt dan leggen we er gewoon weer een andere in, waarom zou ik een andere willen??? ;) :lol: :lol:

Jaja, grote mond... zal iets duidelijker zijn: hoop voor je dat hij nooit uitbrandt
VW 1/11 Luxe Faltdach 1959: BG-50-73
VW T2b Westfalia 1979: 33-PG-PV

Originele luchtgekoelde VW? Word dan lid: LVWCN

AppleCase
Actief Lid
Berichten: 489
Lid geworden op: wo apr 27, 2011 21:57 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heerde (Hoorn om precies te zijn)

Re: Verzekering

Bericht door AppleCase » za aug 29, 2015 21:25 pm

Bus & DailyBMW bij Unigarant via Pruim. Helaas/gelukkig al te vaak nodig gehad voor beide.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Verzekering

Bericht door old brumax » za aug 29, 2015 23:58 pm

@ brammutjuh: Denken staat een ieder vrij en wat jij denkt laat mij......... :mrgreen: :mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Martijnv123!
Actief Lid
Berichten: 144
Lid geworden op: wo jun 18, 2014 21:11 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Verzekering

Bericht door Martijnv123! » zo aug 30, 2015 20:40 pm

Wa + Brandverzekering tot 10.000euro bij unive. Betaal +/- 100 euro pj. Lijkt mij een prima oplossing voor het risico op uitbranden.

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Verzekering

Bericht door RemcoD » do sep 03, 2015 8:00 am

Oldtimer allrisk (kampeerauto) bij Kuipers Verzekeringen. Kost €250 p/j.

250-50*20=€4000 aan eigen inleg. Met de huidige rentevoet van minder dan 1% wordt dat in 20 jaar hooguit €6000. (Heb uit m'n hoofd de interestberekening even niet bij de hand). Dus ik kan in 20 jaar inclusief rente zo'n €6000 besparen. Taxatiewaarde van de bus ligt in de orde van 20k. Bij uitfikken kom ik dus 14k tekort na 20 jaar. En de tijd dat je voor 6k een knappe bus kocht ligt ook alweer enige tijd achter ons.

Edit: even de rekenmachine erbij gepakt. Met 1% rente levert 20 jaar lang €200 p/j wegzetten een eindwaarde van €4.403,80 op. Om 20k te halen moet je een gemiddeld rendement van 14,8% halen. Dat kun je met sparen wel vergeten en 15% rendement op beleggingen is ook niet voor iedereen weggelegd. In de praktijk komen de bedragen overigens iets anders uit omdat ik ben uitgegaan van 1 rentedatum aan het einde van het loopjaar terwijl de meeste banken met meerdere rentedata werken, waardoor je geld iets eerder rentedragend wordt.

Stellen dat je door de besparing op je verzekeringskosten een nieuwe bus bij elkaar spaart is een utopie. Met 1% rente ben je 70 jaar bezig. Dat je een daily van pakweg €5.000 niet allrisk verzekerd is weer wel logisch. Enerzijds loopt de premie veel harder op dan bij een oldtimer terwijl anderzijds de verzekerde (dag)waarde veel lager is.

Maar de keuze is persoonlijk. Mijn stelling is dat kosten die je niet direct zelf kunt dekken moet verzekeren. Kosten die je zelf kunt opvangen moet je niet verzekeren. 20k valt in de eerste categorie.
Groet Remco


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Gebruikersavatar
brammutjuh
Actief Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: ma jun 13, 2011 0:56 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Tilburg

Re: Verzekering

Bericht door brammutjuh » zo sep 06, 2015 21:10 pm

Nou, ik dacht fijn verzekerd te zijn, maar kan weer op zoek... AnsvarIdea (via Pruim) heeft blijkbaar besloten geen clubtaxaties meer te accepteren. Men moet nu een taxateur hebben die VRT erkend is.

Heeft er dus iemand hier een T2b Westfalia ergens allrisk verzekerd met een clubaxatie (zoals van de LVWCN)?

Groet,
Bram.
VW 1/11 Luxe Faltdach 1959: BG-50-73
VW T2b Westfalia 1979: 33-PG-PV

Originele luchtgekoelde VW? Word dan lid: LVWCN

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door fahtal » zo sep 06, 2015 22:11 pm

zicht adviseurs.

die vinden pander ok dus waarschijnlijk doen ze ook niet moeilijk over die taxatie van jou.

nu met twee schade gevalletjes bezig met ze.

voorals nog niet mijn schuld. de schade expert is net langs geweest. als ik meer weet hoe en wat dan laat ik het hier wel weten.

tot nu toe tevreden maar dan hab ik ook nog niet veel schade gehad...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: Verzekering

Bericht door Kebdorst » di sep 08, 2015 14:36 pm

Bij zicht kreeg ik de mededeling dat gas- en elektrainstallatie gekeurd moest worden

fahtal schreef:zicht adviseurs.

die vinden pander ok dus waarschijnlijk doen ze ook niet moeilijk over die taxatie van jou.

nu met twee schade gevalletjes bezig met ze.

voorals nog niet mijn schuld. de schade expert is net langs geweest. als ik meer weet hoe en wat dan laat ik het hier wel weten.

tot nu toe tevreden maar dan hab ik ook nog niet veel schade gehad...



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door fahtal » di sep 08, 2015 14:40 pm

Hmmm bij mij niet. Maar ja ik zit er al een tijdje bij.

Op zich geen overbodige luxe... even keuren.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Verzekering

Bericht door old brumax » di sep 08, 2015 18:18 pm

Gasinstallatie moet altijd gekeurd worden als die is ingebouwd, willen ze dan nog een extra keuring, dat zal toch niet??
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Verzekering

Bericht door Gliset » wo sep 09, 2015 9:20 am

old brumax schreef:Gasinstallatie moet altijd gekeurd worden als die is ingebouwd, willen ze dan nog een extra keuring, dat zal toch niet??

:?: De gasinstallatie van een camper wordt toch niet verplicht gekeurd (anders dan een LPG-installatie)? Op zich niet echt een gek idee (dus ik doe dat ook eens in de 6 jaar ofzo :lol: ), maar van een verplichting vanuit de verzekering had ik nog niet gehoord. Anders dan in Duitsland, waar het kennelijk wel verplicht is (link). Er wordt bij de APK hooguit op zichtbare beschadigingen gecontroleerd...
'79 VW T2 Berlin

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: Verzekering

Bericht door AWOL » do mar 09, 2017 20:44 pm

Dit onderwerp is weer heel actueel, want blijkt dat bij veel verzekeraars je je bus dus niet als oldtimer kunt verzekeren als het een westfalia is. Bij sommige ook niet als camper als bijvoorbeeld je dagelijkse auto niet ook bij die verzekeraar verzekert is. Raar maar waar. Waar kun je wel zonder problemen een oldtimer als camper verzekeren en wat kosten WA of WA Volledig Casco daar?
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Verzekering

Bericht door old brumax » do mar 09, 2017 21:25 pm

Heb net eennieuwe verzekering op mijn bus, had al een oldtimerverzekering lopen bij die tussenpersoon en dan is de tweede voor half geld, kost mij dus nu iets van 23 !!!!!! Eurootjes per jaar excl kosten dus komt nog iets bij,
Wel met een beperking dat er niet meer mee gereden word dan 75000 km per jaar en er ook een daily is die verzekerd is maar niet verplicht bij de zelfde maatschappij.
:mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Verzekering

Bericht door Gliset » vr mar 10, 2017 14:09 pm

old brumax schreef:Heb net een nieuwe verzekering op mijn bus, had al een oldtimerverzekering lopen bij die tussenpersoon en dan is de tweede voor half geld, kost mij dus nu iets van 23 !!!!!! Eurootjes per jaar excl kosten dus komt nog iets bij,
Wel met een beperking dat er niet meer mee gereden word dan 75000 km per jaar en er ook een daily is die verzekerd is maar niet verplicht bij de zelfde maatschappij.
:mrgreen:

Je bedoelt vast 7.500km (nulletje minder). Maar jij hebt toch ook geen Westy (met hefdak)?

AWOL schreef:Dit onderwerp is weer heel actueel, want blijkt dat bij veel verzekeraars je je bus dus niet als oldtimer kunt verzekeren als het een westfalia is. Bij sommige ook niet als camper als bijvoorbeeld je dagelijkse auto niet ook bij die verzekeraar verzekert is. Raar maar waar. Waar kun je wel zonder problemen een oldtimer als camper verzekeren en wat kosten WA of WA Volledig Casco daar?

Is al een oud probleem, waar ik in 2002 al tegenaan liep bij onze 1e (na OZ) bus. De meeste maatschappijen willen een camper niet als oldtimer verzekeren, want "die is niet voor recreatief gebruik" (ja, dat is een citaat! :twisted: ). Via een van onze clubsponsoren indertijd een camperverzekering geregeld. Geen 1e auto verplichting, geen max aantal kms, wel mogelijkheid om via taxatie de waarde goed vast te leggen.
'79 VW T2 Berlin

Plaats reactie