Wat doe je en waarom ? 3.0
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4838
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Dit staat op de website van paruzzi
Om vocht dat verzameld wordt tussen het ruitrubber en de ruitsponning af te voeren, zijn er in de hoeken van de ruitsponning ontwateringsgaatjes aanwezig. Wees ervan bewust dat wanneer je deze gaatjes dichtlast of dicht plamuurt het verzamelde vocht geen kant meer op kan en op die manier de ruitsponning zal gaan aantasten. Afgedekte ontwateringsgaatjes is dan ook de meest voorkomende reden dat de ruitsponning is gaan rotten en dat zie je voornamelijk in de hoeken waar het vocht naartoe kruipt.
Om vocht dat verzameld wordt tussen het ruitrubber en de ruitsponning af te voeren, zijn er in de hoeken van de ruitsponning ontwateringsgaatjes aanwezig. Wees ervan bewust dat wanneer je deze gaatjes dichtlast of dicht plamuurt het verzamelde vocht geen kant meer op kan en op die manier de ruitsponning zal gaan aantasten. Afgedekte ontwateringsgaatjes is dan ook de meest voorkomende reden dat de ruitsponning is gaan rotten en dat zie je voornamelijk in de hoeken waar het vocht naartoe kruipt.
zij die vielen zijn gevallen
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Dat is wel bij een t1 het geval, nog bij geen enkele t2 gezien. Het water zou dan ook naar binnen lopen, toch?Thijs84 schreef:Dit staat op de website van paruzzi
Om vocht dat verzameld wordt tussen het ruitrubber en de ruitsponning af te voeren, zijn er in de hoeken van de ruitsponning ontwateringsgaatjes aanwezig. Wees ervan bewust dat wanneer je deze gaatjes dichtlast of dicht plamuurt het verzamelde vocht geen kant meer op kan en op die manier de ruitsponning zal gaan aantasten. Afgedekte ontwateringsgaatjes is dan ook de meest voorkomende reden dat de ruitsponning is gaan rotten en dat zie je voornamelijk in de hoeken waar het vocht naartoe kruipt.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4838
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Weer dapper verder met het volgende raam..
zij die vielen zijn gevallen
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Je pakt het zeer grondig aan! Wordt vast een geweldige bus!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Idd dan loopt het achter langs de binnenpanelen en komt er onderaan of naar binnen of naar buiten gelopen, er zitten aan de onderkant in die rand ook ontwateringsopeningen, zaten althans.jerupke schreef: ↑vr dec 18, 2020 8:22 amDat is wel bij een t1 het geval, nog bij geen enkele t2 gezien. Het water zou dan ook naar binnen lopen, toch?Thijs84 schreef:Dit staat op de website van paruzzi
Om vocht dat verzameld wordt tussen het ruitrubber en de ruitsponning af te voeren, zijn er in de hoeken van de ruitsponning ontwateringsgaatjes aanwezig. Wees ervan bewust dat wanneer je deze gaatjes dichtlast of dicht plamuurt het verzamelde vocht geen kant meer op kan en op die manier de ruitsponning zal gaan aantasten. Afgedekte ontwateringsgaatjes is dan ook de meest voorkomende reden dat de ruitsponning is gaan rotten en dat zie je voornamelijk in de hoeken waar het vocht naartoe kruipt.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
@ Thijs, wel dapper hoor als je zoveel ellende tegenkomt, maar dan is er weinig keus omdat je aan 1 kant bent begonnen en zo rond gegaan, dan heb je al een halve kant klaar en ja, dan moet je wel verder en achteraf denken van had ik maar heeft geen zin dus gewoon stug doorbijten, petje af hoor!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4838
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Wist dat de bus goed rot was.. haal er gelukkig nog steeds veel plezier uit.
Puzzelen voor volwassenen..
Puzzelen voor volwassenen..
zij die vielen zijn gevallen
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Good busyThijs84 schreef:Biertje optrekken.. want:
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Na de deceptie van mijn T1 waar ik niet pijnvrij in kon rijden ben ik op zoek naar een vervangende camper.
Ik heb afgelopen zaterdag in twee verschillende T2's gezeten, waarvan ik in één daarvan een uitgebreide proefrit gemaakt heb.
Helaas kwam ik er al gauw achter dat de pijn in nek toch weer op kwam zetten.
Aanstaande woensdag ga ik een T2b met luxe voorstoelen bekijken en daarna een T3.
Hoewel de T3 niet mijn voorkeur heeft, lijkt het wel alsof de zithouding een stuk meer ontspannen is.
Ik ben heel benieuwd wat het resultaat is.
Ik heb afgelopen zaterdag in twee verschillende T2's gezeten, waarvan ik in één daarvan een uitgebreide proefrit gemaakt heb.
Helaas kwam ik er al gauw achter dat de pijn in nek toch weer op kwam zetten.
Aanstaande woensdag ga ik een T2b met luxe voorstoelen bekijken en daarna een T3.
Hoewel de T3 niet mijn voorkeur heeft, lijkt het wel alsof de zithouding een stuk meer ontspannen is.
Ik ben heel benieuwd wat het resultaat is.
Dus.
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
ik vind mijn LT ook veel comfortabeler zitten. Net wat meer ruimte.
Maar de t2 vind ik mooier
afgelopen week met een mercedes sprinter uit 2018 naar duitsland geweest. (1100 km ongeveer). Daar kreeg ik een zere botten van! Die zat echt voor geen meter, en ik heb alle mogelijke posities van de stoel wel gehad denk ik.
succes met je zoektocht.
Maar de t2 vind ik mooier
afgelopen week met een mercedes sprinter uit 2018 naar duitsland geweest. (1100 km ongeveer). Daar kreeg ik een zere botten van! Die zat echt voor geen meter, en ik heb alle mogelijke posities van de stoel wel gehad denk ik.
succes met je zoektocht.
Take the planet and make it spin your way
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4838
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
En wat is het geworden? Vriend van me is van een t2 naar een t3 gegaan. Deze prijst hij helemaal de hemel in qua rijcomfort. (Stiekem hoop ik omdat hij zich kapot schaamt )EeVeeWee schreef:Na de deceptie van mijn T1 waar ik niet pijnvrij in kon rijden ben ik op zoek naar een vervangende camper.
Ik heb afgelopen zaterdag in twee verschillende T2's gezeten, waarvan ik in één daarvan een uitgebreide proefrit gemaakt heb.
Helaas kwam ik er al gauw achter dat de pijn in nek toch weer op kwam zetten.
Aanstaande woensdag ga ik een T2b met luxe voorstoelen bekijken en daarna een T3.
Hoewel de T3 niet mijn voorkeur heeft, lijkt het wel alsof de zithouding een stuk meer ontspannen is.
Ik ben heel benieuwd wat het resultaat is.
zij die vielen zijn gevallen
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Aan het verhuizen!
Na de kerst 6000 meter grond tot mijn beschikking dus ruimte zat om wat busjes te stallen!
Na de kerst 6000 meter grond tot mijn beschikking dus ruimte zat om wat busjes te stallen!
hoe???
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Thijs84 schreef: ↑do dec 24, 2020 16:26 pmEn wat is het geworden? Vriend van me is van een t2 naar een t3 gegaan. Deze prijst hij helemaal de hemel in qua rijcomfort. (Stiekem hoop ik omdat hij zich kapot schaamt )EeVeeWee schreef:Na de deceptie van mijn T1 waar ik niet pijnvrij in kon rijden ben ik op zoek naar een vervangende camper.
Ik heb afgelopen zaterdag in twee verschillende T2's gezeten, waarvan ik in één daarvan een uitgebreide proefrit gemaakt heb.
Helaas kwam ik er al gauw achter dat de pijn in nek toch weer op kwam zetten.
Aanstaande woensdag ga ik een T2b met luxe voorstoelen bekijken en daarna een T3.
Hoewel de T3 niet mijn voorkeur heeft, lijkt het wel alsof de zithouding een stuk meer ontspannen is.
Ik ben heel benieuwd wat het resultaat is.
Inmiddels heb ik een eerste proefrit gemaakt in een T2b met Recaro stoelen en dat viel niet tegen!
De zithouding was stukken beter dan de T1 en ook dan de twee T2a's waar ik in gezeten heb.
Doordat er wat meer ruimte is in de cabine dan een T1, is de stand van de stoel beter in te stellen.
De zitting kan wat meer naar voren waardoor de leuning wat schuiner kan en niet zo verticaal als bij een T1.
De lagere zitting zorgt er daarbij voor dat je niet te veel hoeft te bukken om onder de (ook nog eens hogere) raamrand door te kijken.
De bus zelf moet nog wel erg veel aan gebeuren, met name het interieur maar dat kan in de loop van de tijd.
De prijs is alleen wat pittig, dus als we serieus interesse hebben moeten we eerst nog onderhandelen.
De T3 kon ik als verrassing ter plaatse helaas niet in rijden, want deze bleek geschorst.
Bij proefzitten leek me de zithouding best comfortabel, zeker met de armleuningen in gebruik.
Ik heb alleen thuis een veto gekregen, de voorkeur gaat duidelijk uit naar een T2 t.o.v. een T3.
Dus.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer: