Wat doe je en waarom ? 3.0
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Mij met de BBQ vermaken. beetje broodbakken in de DO, vanavond het brood gebruiken voor een lekker belegd brood je met warm gerookte kip.
Bus staat op een laag pitje.
Ik moet eerst iets bedenken voor de vloer van mijn garage. ik kwam een funderingsbalk tegen dwars in de garage.. die ligt mij best wel in de weg, maar kan ik niet verwijderen ivm dwarskrachten. Dus nu iets anders bedenken.. Mogelijk beton storten en hem gelijkmaken met die funderingsbalk.
Daarmee komt de vloer omhoog; wat weer tenkoste gaat van de totaal hoogte in de box.. en.. dan moet ik een schans maken om de garage in te kunnen rijden, moet de kanteldeur vervangen worden door openslaande deuren.
Kortom weet niet waar ik het zoeken moet.. bah.
gr
Marcel
Bus staat op een laag pitje.
Ik moet eerst iets bedenken voor de vloer van mijn garage. ik kwam een funderingsbalk tegen dwars in de garage.. die ligt mij best wel in de weg, maar kan ik niet verwijderen ivm dwarskrachten. Dus nu iets anders bedenken.. Mogelijk beton storten en hem gelijkmaken met die funderingsbalk.
Daarmee komt de vloer omhoog; wat weer tenkoste gaat van de totaal hoogte in de box.. en.. dan moet ik een schans maken om de garage in te kunnen rijden, moet de kanteldeur vervangen worden door openslaande deuren.
Kortom weet niet waar ik het zoeken moet.. bah.
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Vrij simpel marcel.. gewoon je bus verlagen
zij die vielen zijn gevallen
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Het is nooit zo eenvoudig als het lijkt, he.
Waterleiding afgebroken.
Aan T-stuk
T-stuk zit in beton
Reparatiestuk bruikbaar
Reparatiestuk verkrijgbaar vanaf 32mm
Buis is 25mm......
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
Waterleiding afgebroken.
Aan T-stuk
T-stuk zit in beton
Reparatiestuk bruikbaar
Reparatiestuk verkrijgbaar vanaf 32mm
Buis is 25mm......
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Werkhoogte is waar het om gaat Thijs; om de bus iets van de grond te liften.
Ik den dat hij op normale hoogte er wel in past als ik de deur vervang.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Dat biedt wel een voordeel: je verveelt je tenminste niet... Maar het wordt vast een hele mooie bus!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
De rails onafhankelijk van elkaar ophangen , zodra je de bus erinzet en de deur dicht doet heb je de hele hoogte tot je beschikking.Briebelbus schreef: ↑zo dec 06, 2020 17:50 pmWerkhoogte is waar het om gaat Thijs; om de bus iets van de grond te liften.
Ik den dat hij op normale hoogte er wel in past als ik de deur vervang.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Purschuim in auto's zou gewoon verboden moeten worden..
zij die vielen zijn gevallen
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Afgelopen dag mn raamrand rechts achter vervangen. Nu staat me bij dat er ergens gaatjes zitten om het water wat tussen de raamrand komt weg te laten lopen. Iemand enig idee waar deze zitten? Bij was alles een gat, dus kon niet echt achterhalen waar deze zitten.
zij die vielen zijn gevallen
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Bedoel je in de bodem van sponning waar het rubber op afsluit? Daar zitten geen afwateringsgaten in, tenminste bij mijn bus zaten ze er niet in.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Nee daar zitten idd geen gaten in, althans die horen er niet in, bij sommige bussen schijnen ze er spontaan in te komen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Volgens mij hoort er wel 1 aan de onderkant te zitten (achter de afdekkap, waar de scharnierwagen onderdoor loopt. Maar bovenin zit origineel niks, zover ik weet.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Dat is geen gat maar een hol/uitsparing , volgens mij in de onderkant en de buitenkant ook.
Als het rubber goed sluit mag daar eigenlijk geen water in de sponning komen.
Als het rubber goed sluit mag daar eigenlijk geen water in de sponning komen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Ik ben bij de restauratie van mijn bus geen fabrieksgaten in de sponning tegengekomen. De gaatjes die er wel zaten zijn niet meer...
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Is ook geen gat of gaatje maar de plaat ie iets naar onder en naar binnen gedrukt waardoor er een minimale opening is waardoor er mogelijk water kan ontwijken, maar een goed passend rubber moet van zichzelf dicht zijn en een flinke klodder vet of vaseline vergemakkelijkt het plaatsen van de ruit en voorkomt dat het gelijk gaat roesten als daar al een paar druppels water zouden komen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Wat doe je en waarom ? 3.0
Wat jij bedoeld is, volgens mij, IN de raamsponning.old brumax schreef:Is ook geen gat of gaatje maar de plaat ie iets naar onder en naar binnen gedrukt waardoor er een minimale opening is waardoor er mogelijk water kan ontwijken, maar een goed passend rubber moet van zichzelf dicht zijn en een flinke klodder vet of vaseline vergemakkelijkt het plaatsen van de ruit en voorkomt dat het gelijk gaat roesten als daar al een paar druppels water zouden komen.
Ik bedoel de onderkant van de rand onder de raamsponning.
Onder de raamsponning zit een geperforeerd U-profiel waar de afdekkap van de loopwagen in valt.
Aan de onderkant van dat profiel loopt het plaatwerk weer naar binnen om daarna verticaal omlaag te lopen (plaats waar de rail voor de loopwagen geplaatst is).
In het horizontale deel boven de loopwagen-rail, onder het U-profiel (en dus achter de afdekkap) zit volgens mij origineel wel een gaatje om condens aan de binnekant van het plaatwerk weg te laten lopen.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl