Wat doe je en waarom ? 3.0

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Dubbel schuiver » ma aug 24, 2015 15:14 pm

tjee,

Geen woorden voor.......

Sterkte Klaas. Hoop dat de oorzaak gevonden wordt.

Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door fahtal » ma aug 24, 2015 16:34 pm

iemand nog wat meer info over hoe en wat? (ik zit niet op facebook en klaas is niet meer een reguliere bezoeker hier)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Dubbel schuiver » ma aug 24, 2015 18:45 pm

Hier het zelfde.

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Lomax » ma aug 24, 2015 20:26 pm

Hij weet het zelf ook nog niet:

Motorklep zit vast, kon hem helaas nog niet open krijgen, dus nog geen idee wat de oorzaak kan zijn geweest. Weet wel dat 2 brandblusser niets deden


Afbeelding

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door fahtal » ma aug 24, 2015 20:47 pm

zo.... ik hoopte op nog op minder schade...

verzekerings werk?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Briebelbus » di aug 25, 2015 17:43 pm

Jeezus. Wat erg. :(

Zo zonde.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
JORO
Actief Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 03, 2012 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door JORO » do aug 27, 2015 19:20 pm

Das schrikken, veel sterkte ja voor Klaas.

Gebruikersavatar
klaas
Luchtgekoeld
Berichten: 2991
Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door klaas » zo aug 30, 2015 22:48 pm

Bedankt voor het meeleven , verzekering verhaal loopt, erg vervelend allemaal, echt het idee dat deze mensen je zeker niet willen helpen in ieder geval, maar goed. we zien wel
busje staat ondertussen bij een bedrijf waar hij verder wordt gedemonteerd en daarna zal de straler aan de gang gaan. Ik heb nog goede hoop dat alles ooit weer mooie en netjes zal worden. helaas wel een lange weg.

Oorzaak is niet meer zo te achterhalen, de carburateur en de benzinepomp zijn gesmolten, wel vonden we het koperen pijpje van de benzine slang nog op de plek waar deze gemonteerd zit, dus dat die los is gekomen is niet echt aanneembaar.
Verder niets raars te zien behalve dan de enorme korte en intensieve hitte in de motorruimte.

btw de verzekering man vond het ook allemaal ook niet zo interessant, wat en hoe. duidelijk was wel dat dit in ieder geval een technisch total los is.

Roely heeft overigens bij het constateren gelijk goed gehandeld en de brandblusser leeggespoten, maakte geen indruk op de brand, ook een tweede brandblusser aangereikt door een vriendelijke passant maakte geen indruk op deze brand, wellicht had een brandblussysteem wel gewerkt, omdat dit sneller reageert natuurlijk

ik zal af en toe wel iets posten hier over het verloop van deze ellende
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door old brumax » zo aug 30, 2015 23:44 pm

Heb eerder een brand meegemaakt bij een aanrijding maar ook een grote blusser heeft dan geen enkel effect, na arriveren van brandweer heeft deze er nog 2 in leeggeblazen met hetzelfde effect, pas toen de tankwagen kwam met............ juist water was het in sec. uit, ondanks alle beweringen dat je een vloeistofbrand niet met water kunt blussen.
Ook persoonlijk heb ik met een luchtgekoelde al eens brand gehad in het motorruim en had het geluk dat ik net voor een kanaal stond en er een huis naast stond waardoor ik een duik kon nemen in hun schuur en een emmer opduikelde waarna het vuur het met 2 emmers water uit was.
Het probleem is dat je dat dus niet altijd hebt, meestal niet dus, en ik zo mijn twijfels heb bij iig een aantal moderne hi. tec.middelen die tegenwoordig op de markt zijn, alles is afhankelijk hoeveel benzine er gelekt is voor de brand is ontstaan.
Een keer heb ik midden in de nacht in totale stres langs de snelweg gestaan toen ik in eens een heel sterke bezinelucht rook en ik rij op lpg dus gaan onmiddelijk alle alarmen af, meteen de bus van kontact gezet en uit laten lopen op de vluchtstrook, de blusser gegrepen en de motorklep geopend waar bleek dat het hele blok en ook eronder op de grond alles nat was van benzine, heb de bus eerst voorzichtig een stuk verder geduwd en toen pas gekeken wat er aan de hand was waarbij het probleem al snel duidelijk werd, een loshangende benzineslang met daarin nog de koperen leiding met de klem erom, was uit de pomp geschoten waarbij dus de volle straal benzine door de motorruimte kon spuiten, in mijn geval met een goede afloop, maar kan me voorstellen dat als dat een poosje fikt er nog moeilijk iets van te achterhalen is.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Remon T2A » ma aug 31, 2015 8:26 am

ff bijkomen van een pittig nachtje met onweer en kleine jongens....
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door fahtal » ma aug 31, 2015 8:28 am

Balen Klaas. Hopen dat de verzekering snel mee gaat werken.

Wat betreft blussystemen. Die automatische dingen worden altijd gedemonstreerd met een paar pufjes benzine op een blok. Dan ploft het systeem en is het vuur geblust.

Maar zoals brumax zegt. Meestal is het de pomp die de bots doener is een dat zijn geen pufjes. En die stopt niet een gat vrolijk verder en stel dat die stopt dan hevelt de volle tank zich met alle plezier leeg in de motor ruimte.


Een tip die de peking boys hadden gekregen van de brandweer.

Spuit van beide kanten in de oortjes 2 grote blussers schuim leeg het mooist ouds het type met een slang eraan. Dus niet de motor klep opendoen.

Ik denk dat dat wel redelijk kan werken...

Maar wie heeft er nou 2 grote blussers in zijn auto...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door fahtal » ma aug 31, 2015 16:09 pm

Wat. Schade formulier invullen

Waarom. Omdat wederom iemand achteruit in agata rijdt...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door gijsv » ma aug 31, 2015 16:38 pm

Is ook een manier op je bus te restaureren...

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Gliset » ma aug 31, 2015 16:44 pm

fahtal schreef:Wat. Schade formulier invullen

Waarom. Omdat wederom iemand achteruit in agata rijdt...

TPIWWP :mrgreen:

Sterkte!
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door fahtal » ma aug 31, 2015 17:21 pm

ik werd gebeld door geertje of ik met een schade formulier kon komen. want ze was van voren aangereden door iemand die ineens achteruit ging rijden.

schade valt wel mee.
Afbeelding
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie