Vraagprijs

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2057
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Vraagprijs

Bericht door eelke » di apr 21, 2015 7:00 am

Geef je helemaal gelijk.
Zelf heb ik ook we l even moeten nadenken en vind het ook veel geld.
Zou natuurlijk stom zijn om hem voor veel minder te verkopen als dit "marktcomform" zou zijn... alles wat deze opbrengt wordt in de blauwe gestopt...

Weet niet wat zulke prijzen met zelfsleutelaars doet...
Misschien is ma de aanschaf het spaarpotje leeg en moet er zelfs gesleuteld worden.

Ondertussen een bod ontvangen van 11k dus blijkbaar schrikt de prijs niet iedereen af.
hoe???

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Vraagprijs

Bericht door fahtal » di apr 21, 2015 7:18 am

11k! Al heel netjes!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Vraagprijs

Bericht door RemcoD » di apr 21, 2015 21:01 pm

Aan de andere kant. Taxatiewaardes van rond de 20k voor nette bussen zijn vrij normaal. Nu weet ik ook wel dat taxatiewaarde en verkoopwaarde niet helemaal hetzelfde zijn, maar er moet een verband zijn. Immers is de taxatiewaarde de waarde om binnen afzienbare tijd een in staat en vorm gelijkaardig goed te verwerven. Of dat nu kant en klare koop, of koop en aanpassing/restauratie betreft is eigenlijk niet van belang. Het zou ook een slecht teken zijn als de taxatiewaarde geen enkele realiteitszin blijkt te bevatten. Want waarom zou een verzekeraar de nog taxatiewaarde uitkeren als een vergelijkbaar goed voor veel minder verkrijgbaar is?

In dat kader vind ik 14,5k voor een goede bus niet echt om van te schrikken. Die 12,5k in het andere topic dan weer wel :-).

Groet Remco


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Plaats reactie