Invoeren
-
- Nieuweling
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma apr 13, 2015 18:35 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Rosmalen
Invoeren
Hallo,
ik heb een vraagje , ik ben aan het kijken naar een volkswagen t2 maar de meerderhelft komt van buiten Nederland of buiten Europa. wat moet er allemaal aan gebeuren om er eentje uit Amerika op Nederlands kenteken te krijgen? is dit alleen apk en verlichting?
heb al meerdere auto gereden maar nog nooit bij het rdw geweest
alvast bedankt Tom
ik heb een vraagje , ik ben aan het kijken naar een volkswagen t2 maar de meerderhelft komt van buiten Nederland of buiten Europa. wat moet er allemaal aan gebeuren om er eentje uit Amerika op Nederlands kenteken te krijgen? is dit alleen apk en verlichting?
heb al meerdere auto gereden maar nog nooit bij het rdw geweest
alvast bedankt Tom
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Invoeren
Ja een soort van apk. En alle papieren moeten in orde zijn.
Bij een Amerikaan mag je al gauw vanuit gaan dat je alles wat van rubber is aan de Onderkant van de bus moet vervangen. Vanwege uitdroging.
Bij een Amerikaan mag je al gauw vanuit gaan dat je alles wat van rubber is aan de Onderkant van de bus moet vervangen. Vanwege uitdroging.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Invoeren
Volgens mij moet er ook eea aan de verlichting veranderen, eisen zijn daar nu eenmaal anders dan hier.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Invoeren
Klopt Amerikanen hebben sealed beams dus koplampen eruit. Maar het is niet heel spannend. De kosten zijn ook niet erg hoog. Zo lang de papieren maar kloppen. Anders heb je een bult oud ijzer....
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: Invoeren
Ik heb net een Amerikaanse bus gekocht. Hou in ieder geval rekening met;
* transport in Amerika
* verschepen
* invoerkosten belasting (ik dacht iets van 650,-)
* RDW identificatie en APK (iets van 175,-). Voor een niet EU land is de Apk bij de RDW verplicht (dat wist ik dus niet en je kan aangeven dat je geen APK nodig hebt )
* koplampen (150,- A-keuze)
Uitdroging en interieurs zijn vaak problemen. Maar het zijn vaak harde auto's. Met de huidige dollar-euro stand zijn de auto's uit Amerika en Zweden een stuk duurder geworden.
* transport in Amerika
* verschepen
* invoerkosten belasting (ik dacht iets van 650,-)
* RDW identificatie en APK (iets van 175,-). Voor een niet EU land is de Apk bij de RDW verplicht (dat wist ik dus niet en je kan aangeven dat je geen APK nodig hebt )
* koplampen (150,- A-keuze)
Uitdroging en interieurs zijn vaak problemen. Maar het zijn vaak harde auto's. Met de huidige dollar-euro stand zijn de auto's uit Amerika en Zweden een stuk duurder geworden.
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
-
- Nieuweling
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma apr 13, 2015 18:35 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Rosmalen
Re: Invoeren
maar volgens mij is de apk niet verplicht als de bus Europa komt...
alleen een uitgebreide keuring.
alleen een uitgebreide keuring.
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: Invoeren
nee dat klopt, bij een EU bus kan de garage keuren en kan zelfs in sommige gevallen de buitenlandse keuringstermijn worden overgenomen.
Ik stond dus vorige week bij de RDW, moest er opeens een APK worden gedaan. Heb ik dat ook weer meegemaakt. Maar het is wel heel onhandig als je het niet weet (stond ook nergens vermeld).
Ik stond dus vorige week bij de RDW, moest er opeens een APK worden gedaan. Heb ik dat ook weer meegemaakt. Maar het is wel heel onhandig als je het niet weet (stond ook nergens vermeld).
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
-
- Nieuweling
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma apr 13, 2015 18:35 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Rosmalen
Re: Invoeren
Reef blue schreef:Ik heb net een Amerikaanse bus gekocht. Hou in ieder geval rekening met;
* transport in Amerika
* verschepen
* invoerkosten belasting (ik dacht iets van 650,-)
* RDW identificatie en APK (iets van 175,-). Voor een niet EU land is de Apk bij de RDW verplicht (dat wist ik dus niet en je kan aangeven dat je geen APK nodig hebt )
* koplampen (150,- A-keuze)
Uitdroging en interieurs zijn vaak problemen. Maar het zijn vaak harde auto's. Met de huidige dollar-euro stand zijn de auto's uit Amerika en Zweden een stuk duurder geworden.
dan ga nou misschien domme vraag stellen , maar ik doe het lekker toch.
welke rubbers moeten er normaal vervangen worden om hem apk te krijgen?
en moeten de achterlichten ook aangepast worden ? omdat die meestal een rood knipperlicht hebben
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Invoeren
Meestal zijn de rubbers uitgedroogd (bij mij ook) en moeten die vervangen worden.
Hoezen om de kogels (fusee en stuur)
Aandrijfassen
Hoofdremcilinder
Valt allemaal wel mee.
Knippers weet ik voor een t2b niet, t2a hoeft niet veranderd te worden...
Groet eelke
Hoezen om de kogels (fusee en stuur)
Aandrijfassen
Hoofdremcilinder
Valt allemaal wel mee.
Knippers weet ik voor een t2b niet, t2a hoeft niet veranderd te worden...
Groet eelke
hoe???
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Invoeren
Vergeet je rubber renleiding ook niet.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: Invoeren
Bij mij (T2B 1977) zat het stadslicht aangesloten bij de knipperlichten. Die moesten verhuizen naar de koplampen.
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
-
- Nieuweling
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma apr 13, 2015 18:35 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Rosmalen
Re: Invoeren
Raeceron schreef:Knippers waren bij onze t2b niet nodig (ex USA)
nee t2b heeft ze onder elkaar zitten , maar t2a is hetzelfde als de t1 en die zijn wel volledig rood