T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door hanhoo » za jan 17, 2015 9:55 am

De eigenaar zegt dat het een van oorsprong NL bus is. Dit chassisnummer moet dus bekend zijn bij de RDW.

Je zegt dat hij nu in het buitenland staat. De status van het kenteken zal of 'uitgevoerd' of 'gesloopt' zijn. Als de bus destijds is uitgevoerd, dan is het NL kenteken opgeheven. Waarschijnlijk is de bus in het land waar hij nu staat nooit ingevoerd. Dit kan een hele rompslomp worden omdat je nu dus over nul papieren beschikt. Wellicht kun je een geboortecertificaat aanvragen bij Volkswagen.

Als het kenteken de status 'gesloopt' heeft, is het makkelijker. Die kun je laten heractiveren. Je behoudt dan het originele kenteken. Daarvoor moet je wel met de bus in APK-klare toestand naar de RDW voor een keuring. Kosten voor heractiveren zijn zo'n 65 euro en de APK keuring nog eens ongeveer 55 euro.

Je kunt dus in ieder geval het best contact opnemen met de RDW. Ik zou je adviseren dit per e-mail te doen. Je krijgt in 3 tot 5 werkdagen antwoord, en dat is dan gelijk een bewijsstuk van een uitspraak van een van de medewerkers aldaar.

Als je serieuze interesse hebt, zou ik de eigenaar een aanbetaling doen met een door beide partijen ondertekend papiertje dat de koop definitief doorgaat onder voorbehoud van de uitspraak van de RDW. Als je het netjes wil doen, regel je dat de eigenaar een deel van de aanbetaling kan houden indien het verkrijgen van het kenteken toch niet mogelijk blijkt te zijn. Hiermee geef je aan dat je serieus bent en bereid bent het risico te nemen, en tenslotte ga jij het avontuur aan. Anders doe je alle moeite en is hij net voor je neus langs verkocht.

Strak maken en spuiten moet je rekening houden met 3500-5000 euro. Hou voor de rest rekening met een budget van zeker 8000-10.000 euro om het netjes te krijgen. Van stoelen en banken tot motor en bak. Van remschijf tot homokineetas. Dan ga ik er van uit dat zeker niet alles verrot is.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door spotmatic » za jan 17, 2015 10:43 am

Bedankt voor alle waardevolle reacties! Ik heb gisteravond met mijn kennis de laatste stand van zaken doorgenomen. Dat van het buitenland is een misverstand van mijn kant; mijn kennis is internationaal trucker en hij trof de bus net over de grens in NL aan. De bus is van een Nederlander en de bus is origineel Nederlands. Dat zal de zaken bij het weer op kenteken krijgen beslist vergemakkelijken.

Volgende week meer informatie! Nu weet ik maar net iets meer dan jullie... :-)

Gebruikersavatar
MikeH
Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: wo jan 04, 2012 14:10 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Haarlem

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door MikeH » zo jan 18, 2015 14:32 pm

spotmatic schreef:Klopt het dat T3 voorstoelen ook in de T2 passen?


Schuiven zo in de rails, heb ze zelf ook in mijn bus zitten.
Zelfs de stoelen van een T4 passen, maar grijs plastic ziet er natuurlijk niet uit.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door blokkever » wo jan 21, 2015 11:27 am

MikeH schreef:
spotmatic schreef:Klopt het dat T3 voorstoelen ook in de T2 passen?


Schuiven zo in de rails, heb ze zelf ook in mijn bus zitten.
Zelfs de stoelen van een T4 passen, maar grijs plastic ziet er natuurlijk niet uit.


Dat is alleen waar bij bussen vanaf modeljaar '74, oudere bussen hebben een ander type stoelrails die niet compatibel is met de latere versie!

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door spotmatic » za jan 24, 2015 9:31 am

nvt
Laatst gewijzigd door spotmatic op ma jan 26, 2015 23:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door spotmatic » za jan 24, 2015 21:25 pm

Laat maar zitten... Het leven zit raar in elkaar en deze T2b is inmiddels toch van mij. Daar moeten jullie het mee doen, ik kan het niet leuker maken dan het is ;)

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door Tuinkabouter90 » za jan 24, 2015 21:29 pm

gefeliciteerd, succes met afmaken :-)

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door spotmatic » za jan 24, 2015 21:33 pm

Voor de volledigheid, want de MP advertentie bestaat niet meer: dit is 'm. Ik heb aardig wat bussen gezien, voornamelijk T3's, maar deze T2 slaat alles qua hardheid. Ik weet wat de zwakke punten van de T3 zijn en heb met een zaklamp naar de bekende zwakke punten van de T2 gezocht, maar ik vond niks. En nee, hij is niet volgeplamuurd of zo maar echt professioneel gerestaureerd vlak voordat het project van de eigenaar strandde. Niet kopen zou niet slim zijn... Voor de aankooprijs heb ik alleen een doorgerot exemplaar. Dan liever dit. :)

De motor is trouwens een simpele AS. Geen probleem, ik ben geen jakkeraar...

Afbeelding

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door spotmatic » za jan 24, 2015 22:07 pm

Nog wat meer interessante foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door EeVeeWee » za jan 24, 2015 23:17 pm

Van harte en veel succes met dit project!
Dus.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10980
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door fahtal » zo jan 25, 2015 7:52 am

Gefeliciteerd!

Ik ben toch wel een beetje nieuwsgierig naar de prijs;-)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door spotmatic » zo jan 25, 2015 8:10 am

Prijs? Een derde van de prijs van deze: http://link.marktplaats.nl/m889751561. :D

Ik heb de T2 markt al een tijdje in de gaten gehouden. Ik heb misschien niet echt de aankoop van het jaar gedaan (voor mijn gevoel is het dat wel), maar als je zelf naast deze bus zou hebben gestaan dan zou je verbaasd zijn over hoe goed die al in de basis is gerestaureerd. Ik hoef niet eerst 8000 of meer euro uit te geven aan een "opknapper" die ik eerst nog zelf moet ontmantelen, ontroesten, lassen en in de primer zetten. Wie weet welke ellende je allemaal tegenkomt. Ik heb nachtmerries van loskomende plakken roest...

Neem nou de dorpel bij de onderste schuifdeurrail. Mijn eigen T3 is in goede staat maar als ik het vergelijk met deze T2 kan ik wel huilen... :D

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door ardeko » zo jan 25, 2015 8:16 am

Gefeliciteerd. ..en idd een bus opknappen kost altijd meer dan je verwacht en jij lijkt hierin al een grote slag te hebben geslagen! !

Gebruikersavatar
Martijnv123!
Actief Lid
Berichten: 144
Lid geworden op: wo jun 18, 2014 21:11 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door Martijnv123! » zo jan 25, 2015 8:53 am

Dat is dom, ik had hem al meer geboden dan die een derde. In ieder geval succes met de bus! :)

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)

Bericht door spotmatic » zo jan 25, 2015 8:59 am

Oeps, sorry. :) Verkoper was een beetje zat van bieders die niet kwamen kijken of niet reageerden maar met name was verkoper zat van de niet zo aardige handelaren die erop af kwamen. Tenslotte wou men geen vreemde mensen meer op het erf hebben...

Plaats reactie