T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
Laat ik mezelf allereerst eens voorstellen: ik ben Peter, 40+ en hou me al wat jaren bezig met Volkswagen T3's. Fijne bussen hoor! Maar de T2's lonken, ik wil richting luchtgekoeld
Dat brengt me op het volgende. Een mede-T3 bezitter heeft me geattendeerd op een vondst die hij in het buitenland heeft gedaan. Een T2b "schuurvondst" maar niet van het soort waar je nu aan denkt. De bus is namelijk volledig gestript, ontroest, gelast en hij staat volledig in de witte primer. Die T3 bezitter, een goede kennis, weet aardig wat van las- en restauratiewerk en liet me het volgende weten:
- Volledig roestvrij en 10 jaar geleden in de primer weggezet
- Overal keihard: accubak, doglegs, naden, dorpels als nieuw (mijn kennis zei letterlijk: my god wat een harde bus, het laswerk is geen prutswerk geweest).
- Het is een tintop (precies wat ik zoek trouwens)
- Alles is aanwezig uitgezonderd de banken en stoelen
- De motor staat op een pallet naast de bus
Het ding is te koop en de prijs is zeer interessant. Daar koop je tegenwoordig eigenlijk helemaal niks voor, ook geen T2 waar de gaten in vallen. Ik weet dat een goede basis zich altijd terugbetaalt, dus ik heb serieuze belangstelling! Een spuitbeurt zal in deze toestand geen probleem zijn, alles is immers al netjes gestript en in de primer gezet. Foto's heb ik nog niet, mijn kennis gaat er volgende week weer heen en dan zal hij ook foto's nemen van alles wat ik belangrijk acht.
De volgende problemen zie ik wel:
- Er zijn geen papieren meer aanwezig. Volgens de verkoper is het van oorsprong een Nederlandse bus. Zou ik aan de hand van het chassisnummer bij de RDW nieuwe papieren kunnen aanvragen? Kan ik met het chassisnummer alvast informeren of de bus in NL bekend is? De koop gaat beslist niet door als ik hem met geen mogelijkheid (weer) op kenteken krijg.
- De staat van de motor en bak is onbekend. Het zou een 2 liter zijn.
Zoals gezegd weet ik aardig van van T3's, van T2's weet ik nog niet zoveel. Zijn er bepaalde punten waar ik (zelfs in deze harde toestand) beslist op moet letten? Haken en ogen, ook bij een dergelijke fraaie basis? Alles om me weer met beide benen op de grond te krijgen is welkom
Dat brengt me op het volgende. Een mede-T3 bezitter heeft me geattendeerd op een vondst die hij in het buitenland heeft gedaan. Een T2b "schuurvondst" maar niet van het soort waar je nu aan denkt. De bus is namelijk volledig gestript, ontroest, gelast en hij staat volledig in de witte primer. Die T3 bezitter, een goede kennis, weet aardig wat van las- en restauratiewerk en liet me het volgende weten:
- Volledig roestvrij en 10 jaar geleden in de primer weggezet
- Overal keihard: accubak, doglegs, naden, dorpels als nieuw (mijn kennis zei letterlijk: my god wat een harde bus, het laswerk is geen prutswerk geweest).
- Het is een tintop (precies wat ik zoek trouwens)
- Alles is aanwezig uitgezonderd de banken en stoelen
- De motor staat op een pallet naast de bus
Het ding is te koop en de prijs is zeer interessant. Daar koop je tegenwoordig eigenlijk helemaal niks voor, ook geen T2 waar de gaten in vallen. Ik weet dat een goede basis zich altijd terugbetaalt, dus ik heb serieuze belangstelling! Een spuitbeurt zal in deze toestand geen probleem zijn, alles is immers al netjes gestript en in de primer gezet. Foto's heb ik nog niet, mijn kennis gaat er volgende week weer heen en dan zal hij ook foto's nemen van alles wat ik belangrijk acht.
De volgende problemen zie ik wel:
- Er zijn geen papieren meer aanwezig. Volgens de verkoper is het van oorsprong een Nederlandse bus. Zou ik aan de hand van het chassisnummer bij de RDW nieuwe papieren kunnen aanvragen? Kan ik met het chassisnummer alvast informeren of de bus in NL bekend is? De koop gaat beslist niet door als ik hem met geen mogelijkheid (weer) op kenteken krijg.
- De staat van de motor en bak is onbekend. Het zou een 2 liter zijn.
Zoals gezegd weet ik aardig van van T3's, van T2's weet ik nog niet zoveel. Zijn er bepaalde punten waar ik (zelfs in deze harde toestand) beslist op moet letten? Haken en ogen, ook bij een dergelijke fraaie basis? Alles om me weer met beide benen op de grond te krijgen is welkom
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
bel eens met de rdw , die kan je de juiste info geven die uptodate is ,
en vraag of een ervaren vct2,er met je meegaat bij de bezichtiging
sucses grtz ko
en vraag of een ervaren vct2,er met je meegaat bij de bezichtiging
sucses grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
Met de RDW zal ik zeker contact opnemen! Wat een vct2-er meenemen betreft: dat kan te kort dag zijn...
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
Wie niet vraagt....
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
Zoek een sloop bus met papieren
Meer zeg ik niet
Meer zeg ik niet
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
Hoewel een makkelijke optie is het niet mijn bedoeling om een loopje te nemen met de geschiedenis van de bus. Laat staan de wet te overtreden. Ik wil niet in een omgekatte bus rijden
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
Welkom Peter en wat een mooie binnenkomer hier
Wij willen natuurlijk zo snel mogelijk foto's zien!
Als je (detail)foto's stuurt van de reparaties, zien hier genoeg kenners die daar een oordeel over kunnen geven.
Wat je verder in kaart zou kunnen brengen is of de bus verder compleet is.
Waarschijnlijk moet je rekening houden met veel nieuwe onderden die je moet kopen, zoals alle rubbers, draadboom, bekleding, inrichting, dashboard, glas enz.
Alles afhankelijk van wat er nog bij is en in welke staat natuurlijk, zo is de staat van motor en versnellingsbak moeilijk in te schatten naast de bus.
Succes met de klus!
Wij willen natuurlijk zo snel mogelijk foto's zien!
Als je (detail)foto's stuurt van de reparaties, zien hier genoeg kenners die daar een oordeel over kunnen geven.
Wat je verder in kaart zou kunnen brengen is of de bus verder compleet is.
Waarschijnlijk moet je rekening houden met veel nieuwe onderden die je moet kopen, zoals alle rubbers, draadboom, bekleding, inrichting, dashboard, glas enz.
Alles afhankelijk van wat er nog bij is en in welke staat natuurlijk, zo is de staat van motor en versnellingsbak moeilijk in te schatten naast de bus.
Succes met de klus!
Dus.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
Ook als er geen papieren bij zijn HOEFT het geen probleem te zijn invoeren als schroot een paar senten belasting en je hebt invoerpapieren waarmee je naar de rdw kunt gaan tzt. wel eerst navragen hier of er nog iets op papier staat bij de rdw, das toch het makkelijkst.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
Deze http://subaruforum.nl/viewtopic.php?f=1 ... start=1160
Had zelfs het chassis nummer eraf gezaagd.
Gewoon bellen met de rdw.
Had zelfs het chassis nummer eraf gezaagd.
Gewoon bellen met de rdw.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
Invoeren als schroot???
Ik zal de foto's in de loop van de week wel hier plaatsen. Ik zal rekening houden met alle bijkomende kosten. Zelf geef ik de voorkeur aan een rijdend project. Dus als de bus iets is deze aanschaffen, een spuitbeurt en technisch weer opbouwen, oud kenteken weer aanvragen, de binnenkant komt dan uiteraard als laatste aan de beurt (nieuw hemeltje, nieuw beklede banken etc.)
Klopt het dat T3 voorstoelen ook in de T2 passen?
@fahtal: het op kenteken krijgen zou dus niet superveel moeite moeten kosten... Uiteraard laat ik mezelf vooraf wel eerst goed door de RDW informeren.
Ik zal de foto's in de loop van de week wel hier plaatsen. Ik zal rekening houden met alle bijkomende kosten. Zelf geef ik de voorkeur aan een rijdend project. Dus als de bus iets is deze aanschaffen, een spuitbeurt en technisch weer opbouwen, oud kenteken weer aanvragen, de binnenkant komt dan uiteraard als laatste aan de beurt (nieuw hemeltje, nieuw beklede banken etc.)
Klopt het dat T3 voorstoelen ook in de T2 passen?
@fahtal: het op kenteken krijgen zou dus niet superveel moeite moeten kosten... Uiteraard laat ik mezelf vooraf wel eerst goed door de RDW informeren.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
je moet uitgaan dat de bak en motor vervangen moeten worden. daar moet je dus budget voor hebben.
verder zou ik wat moeilijk doen over de afwezige papieren dat geeft je wat onderhandel ruimte.
succes!
kostenindicatie als je het niet zelf doet.
spuiten +- 5000
gereviiseerde motor 3000-5000
bak rond de 1000.
maar dat kan allemaal goedkoper. maar hou het in je achterhoofd dan valt het niet tegen;)
verder zou ik wat moeilijk doen over de afwezige papieren dat geeft je wat onderhandel ruimte.
succes!
kostenindicatie als je het niet zelf doet.
spuiten +- 5000
gereviiseerde motor 3000-5000
bak rond de 1000.
maar dat kan allemaal goedkoper. maar hou het in je achterhoofd dan valt het niet tegen;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
Bedankt! Maar... 5000 euro voor spuiten? No way, zeker niet als de bus al spuitklaar is. Voor minder dan de helft moet dat toch zeker kunnen? Ik ga niet naar Polen of zo om het zo goedkoop mogelijk te houden, maar naar Dubai ga ik ook weer niet
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
met rollen krijg je ook best een leuk resultaat . kost je hooguit 100 euro voor wat goede verf en goede lak rollers
grtz ko
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
M'n huidige T3 is gerold, maar de T2, mocht alles doorgaan, zal zeker geen gerold uiterlijk krijgen. Als de staat/toestand van de bus klopt dan is rollen eeuwig zonde.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: T2b "Schuurvondst"? (Tips gevraagd)
zoals ik zei als je het allemaal laat doen. dus schuren plamuren spuiten. dan is 5000 helemaal niet raar.
maar het kan altijd goedkoper.
maar het kan altijd goedkoper.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige