Pagina 1 van 2

milleu zone amsterdam

Geplaatst: do dec 11, 2014 13:34 pm
door ko de fries
http://www.at5.nl/artikelen/138380/oude ... binnenstad

en dan een foto van een t2a bij het artikel :twisted:

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: do dec 11, 2014 13:44 pm
door Briebelbus
jij hebt geluk. want Amsterdam noord is de uitzondering op het voorstel ;)

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: do dec 11, 2014 13:52 pm
door Gliset
Milieuzone geldt voor diesels (wat dat betreft is het plaatje niet erg relevant, zoals Lomax vanochtend ook al meldde)
Per categorie voertuig vaststellen van een heldere regulerende maatregel (incl. uitvoeringsplan en fasering). Uitgangspunt is een milieuzone voor bestelvoertuigen (per 1 januari 2017, minimaal Euro III diesel, voertuigen niet ouder dan 1/1/2000), taxi’s (uiterlijk per 1 januari 2018, minimaal Euro 5 diesel), touringcars (uiterlijk per 1 januari 2018, minimaal Euro IV diesel) en het voortzetten en in 2020 aanscherpen van de milieuzone vrachtvoertuigen.

Vervelender voor oldtimerliefhebbers is de passage over nieuwe parkeervergunningen:
Invoeren leeftijdseisen aan parkeervergunningen, voor diesel niet ouder dan 1/1/2000 (minimaal Euro 4) en benzine niet ouder dan 1/7/1992 (minimaal Euro 1) als reguleringsmaatregel particuliere voertuigen (uitwerking raadsbesluit 2013)

In het geheel is het stuk (een discussiestuk, nog geen besluit!) trouwens goed samengesteld en behoorlijk ambitieus. Daar kan de Haagse politiek nog veel van leren...

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: do dec 11, 2014 15:02 pm
door Lomax
Zoals Gliset al zei, oud nieuws

(zie deze link)


:mrgreen:

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: za apr 27, 2019 13:19 pm
door hans
Vraag hoe is het met milleu zone in Duitshland ? ;)

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: za apr 27, 2019 13:30 pm
door EeVeeWee
ko de fries schreef:
do dec 11, 2014 13:34 pm
http://www.at5.nl/artikelen/138380/oude ... binnenstad

en dan een foto van een t2a bij het artikel :twisted:
En dan nog wel een camper met Dormobile dak, die heeft inderdaad helemaal niets met een oude bestelauto te maken.

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: ma mei 06, 2019 17:56 pm
door superkever
https://www.fehac.nl/wp-content/uploads ... sbrief.pdf

Dat kan Amsterdam dus niet zelf beslissen en slaat volgens Bovag nergens op. De 2e Kamer steekt hier een stokje voor, door vanaf volgend jaar de lappendeken met van verschillende millieuzones aan te pakken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: ma mei 06, 2019 18:44 pm
door old brumax
Ook een 5 jaar oud topic kan nog steeds actueel zijn dat zie je maar weer. :D

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: ma mei 06, 2019 19:11 pm
door Gliset
superkever schreef:
ma mei 06, 2019 17:56 pm
https://www.fehac.nl/wp-content/uploads ... sbrief.pdf

Dat kan Amsterdam dus niet zelf beslissen en slaat volgens Bovag nergens op. De 2e Kamer steekt hier een stokje voor, door vanaf volgend jaar de lappendeken met van verschillende millieuzones aan te pakken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kennelijk is de BOVAG kort van memorie. In het concept klimaatakkoord staat hun handtekening voor de mobiliteit. Daarin staat oa "100% emissieloze nieuwverkoop van personenauto’s in 2030", en binnensteden vanaf 2025 verboden voor vrachtverkeer met uitstoot. Wellicht dat deze kamer nog stokjes probeert te steken, maar het is reëler om aan te nemen dat vanaf 2030 binnensteden alleen nog elektrisch toegankelijk zijn.

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: ma mei 06, 2019 22:07 pm
door mobiel70
Ik ga maar vast waxinelichtjes kopen. Als alle voertuigen elektrisch voortbewogen moeten worden, komen we elektriciteit te kort. Onze infrastructuur is daar niet op berekend (ook niet over 21 jaar). Nog afgezien van de enorme vervuiling die de opwekking van elektriciteit met zich meebrengt. Want dat ziet de milieumaffia over het hoofd: aan de andere kant van die stekker staat een vervuilende energiecentrale die meestal op bruin- of steenkool prik maakt. Als de politici nou eens ophouden met luchtfietsen en betere plannen maken die nou eens niet voor de bühne zijn, dan komt er wellicht eens iets van de grond. En als ze dan meteen de zeeschepen en de vliegtuigen meenemen in die plannen, komt het misschien ook nog goed. Want die laatste twee tellen in geen enkel onderzoek mee en vallen onder geen enkele uitstootbeperkende maatregel terwijl ze de hoofdschuldigen zijn aan het probleem. Voorbeeld? Eén zeeschip stoot per etmaal vuil uit dat gelijk is aan 85.000 auto's. Die dingen varen op vloeibaar asfalt... En het klimaat rond Schiphol is aanmerkelijk verslechterd ten opzichte van vroeger: veel meer neerslag (condensatie op roetdeeltjes in de uitstoot van straalmotoren). Gelukkig blijft al die vuile lucht net buiten Amsterdam, want daar hebben e het licht gezien...

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: di mei 07, 2019 6:44 am
door Gliset
Als mensen nou eens ophouden met zomaar iedereen napraten en de leugens in de televaag te geloven. Klinkklare onzin dat we niet genoeg elektriciteit zouden hebben. Als je weet dat alleen al in de raffinaderijen net zoveel stroom wordt verbruikt als nodig zou zijn voor het hele wagenpark... Bruinkool wordt in Nederland niet verstookt en de hoeveelheid zonnepanelen groeit enorm. Zelfs jouw garagehouder heeft ze inmiddels, Johan!

Dat scheep- en luchtvaart niet meetellen is inderdaad een farce, maar heb niet het idee dat een stad also Amsterdam (of zelfs de partij van haar burgemeester) dat wil of heeft bedacht...

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: di mei 07, 2019 8:46 am
door fahtal
We hebben die roetdeeltjes nodig van de scheepvaart anders wordt het te warm doordat de zon dan beter zijn werk kan doen;)

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: di mei 07, 2019 11:18 am
door fahtal
Afbeelding

En mijn gevoel zegt dat een EV gemiddeld zwaarder is dan een normale auto. ok die remmen ook veel af door regeneren maar de banden slijten dan misschien wel weer sneller door gewicht.. het is allemaal niet zo zwart wit.

Beste uitspraak. een auto wordt nooit groen...

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: di mei 07, 2019 13:07 pm
door Tuinkabouter90
fahtal schreef:
di mei 07, 2019 11:18 am
Afbeelding

En mijn gevoel zegt dat een EV gemiddeld zwaarder is dan een normale auto. ok die remmen ook veel af door regeneren maar de banden slijten dan misschien wel weer sneller door gewicht.. het is allemaal niet zo zwart wit.

Beste uitspraak. een auto wordt nooit groen...
ja hoor met een bus verf is ie zo groen :lol: :lol:

Re: milleu zone amsterdam

Geplaatst: di mei 07, 2019 13:11 pm
door old brumax
Ook dat is een stukje misleiding en dan nog wel door TNO!!!!!!!