Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
-
old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Bericht
door old brumax » ma sep 29, 2014 23:15 pm
Of lekker ouderwets: stalen/koperen/messing leidingwerk.
Monteren met klemkoppelingen.
Je zult toch ergens iets flexibel moeten maken anders heb je zo een leiding breuk en dan ben je weer terug bij af
De beroemde ¨beugeltje-met rubber binnenzijde die je met 1 schroef vast zet¨ zijn daar geschikt voor.
Tussen carb en leiding en tank en leiding zal inderdaad een kort stukje slang moeten komen.
Misschien is hiervoor een krimpleiding geschikt?
Zoals bij de 1-weg-klep t.b.v. de rembekrachtiger??
Je hebt een flex stukje nodig bij de tankaansluiting, dan een bij/de doorvoer van voorste afscherming en verder zou als je handig bent de rest met koper kunnen maar dan wel goed vast gezet en met de nodige ruimte of lussen,zelf vind ik het toch makkelijker met flexibel spul als de kwaliteit maar goed is.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4840
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Bericht
door Thijs84 » di sep 30, 2014 0:12 am
Wordt meer een topic voor technisch
zij die vielen zijn gevallen
-
Area51
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
Bericht
door Area51 » di sep 30, 2014 9:39 am
gruns.lex schreef:Alternatief blijft elke twee/drie jaar vervangen.
Dat dus... door iets 'onfeilbaars' (kunstof of koperen leidingen) te monteren waan je jezelf veilig.
Ik rij per jaar zo'n 7 á 8000km met mijn spijlbus, APK om de twee jaar en dan vervang ik ook alle brandstofleidingen.
Waar hebben we het over... 20 á 30,- aan brandstofslang ?
-
Marco&Joyce
- Actief Lid
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: regio Spijkenisse
Bericht
door Marco&Joyce » di sep 30, 2014 15:51 pm
Het gaat mij niet om de kosten noch het werk, maar bij mijn auto doe ik dat ook niet elke twee jaar? Waarom zou je dat dan wel doen met een T2, omdat er in de jaren 70 niks beters op de markt was?
Als je je bus op dit soort vlakken kan verbeteren dan wel veiliger kan maken zie ik geen reden om het niet te doen.
T2b Taiga groen Westfalia
-
old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Bericht
door old brumax » di sep 30, 2014 15:54 pm
Marco&Joyce schreef:bij mijn auto doe ik dat ook niet elke twee jaar? Waarom zou je dat dan wel doen met een T2, ?
omdat T2 busjes nog al eens de neiging hebben om "spontaan" af te branden.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
Gliset
- Moderator
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Bericht
door Gliset » wo okt 01, 2014 17:42 pm
'79 VW T2 Berlin